РЕЦЕНЗІЇ | Стаття по книзі 14 червня 2022 р.

Спровокуйте своє майбутнє

Коли ми стикаємося з невизначеністю, інтуїтивна реакція — почекати і подивитися. Ми застрягаємо в імпульсі минулого і потребуємо твердого ґрунту, що заважає нам отримувати вигоду з нових трендів і змін. Найчастіше ми повністю упускаємо їх з уваги і щосили намагаємося відреагувати, якщо можемо.

У книзі «Provoke: How Leaders Shape the Future by Overcoming Fatal Human Flaws» («Провокація: як лідери формують майбутнє, долаючи фатальні людські недоліки») автори Стівен Голдбах (Steven Goldbach) і Джефф Тафф (Geoff Tuff) пояснюють, що будь-який тренд має дві фази: якщо і коли. І між ними є перехід, який вони називають фазовою зміною.

Provoke: How Leaders Shape the Future by Overcoming Fatal Human Flaws (Провокація: як лідери формують майбутнє, долаючи фатальні людські недоліки)

На початковому етапі «якщо» все ще неясно, чи втілиться тренд у життя; на етапі «коли» тренд розвинувся, набрав обертів і перетнув важливу точку перегину, коли вже є впевненість у тому, що він здійсниться. Питання лише в тому, коли і, іноді, якою мірою.

Під час фазової зміни критичне питання постає таке: скільки часу знадобиться, щоб тренд перетворився на неминучість.

Завдання полягає в тому, щоб випередити фазову зміну для максимального використання можливостей, що відкриваються. Вичікувальний підхід не працює. Ви маєте діяти та провокувати найкраще майбутнє.

У наші дні переконання діяти, особливо за відсутності точних даних, — це єдиний спосіб спровокувати бажане майбутнє. Дія створює енергію. Дія дозволяє вам позиціонувати себе так, щоб побачити пік раніше та ясніше, ніж інші. Дія дає можливість пройти через фазову зміну від «якщо» до «коли», щоб ви могли максимально використати кінетичну енергію, коли вона вивільняється.

І дія в нестабільному світі стає дедалі найкращим способом навчання. Якщо ви не діятимете цілеспрямовано, ваш колись процвітаючий бізнес може раптово перетворитися на фірму «згортання», що працює у запозичений час.

Але як визначити тренди? І які тренди? Спочатку сигнали слабкі та їх важко побачити. Ми легко сумуємо за ними. «Найкращі провокатори звертають увагу на всі слабкі сигнали, принаймні для початку. Як правило, на все, що може вплинути на основну бізнес-модель або місію, слід звертати особливу увагу». Аби зробити це добре, вам потрібна модель провокації — щоб отримати доступ до ранніх і слабких сигналів, коли вони з’являються на вашому радарі. Автори пропонують наступні п’ять принципів провокації.

п’ять принципів провокації

1. Уявіть майбутнє

Це стала провокація. «Найпотужніші кроки уявлення включають розробку декількох сценаріїв або історій про те, як може розгорнутися майбутнє, а також випереджальні індикатори, які допомагають попередити, коли відносна ймовірність того чи іншого сценарію підвищується або знижується».

2. Налаштуйтесь на успіх

Поки тренд все ще перебуває на стадії «якщо», вам потрібно налаштуватися якомога краще зрозуміти і вивчити його, коли він починає проявлятися. Тренд переходить у фазу «коли» головним чином одним із двох способів: природним (без первинної причини) і синтетичним (відбувається через дії, які робите ви і зазвичай інші).

3. Драйвіть зміни

Провокація «Драйв» використовується, коли майбутнє може визначатися власними діями організації. «Це провокації, які дозволяють вам діяти так, щоб створити перевагу у світі, який, як ви знаєте, здійсниться… навіть якщо ви точно не знаєте, коли саме».

4. Адаптуйте

«При адаптації, хоча ви все ще можете формувати свою долю, ви вважаєте, що не можете впливати на тренд у спосіб, який би повністю відповідав вашій існуючій бізнес-моделі; вам просто потрібно змінити свою організацію, щоб скористатись перевагами цього тренду».

5. Активуйте свою екосистему

Рідкісна організація має навички і ресурси, необхідні для самостійного формування майбутнього. Ми маємо дивитися за межі нашої організації. «Виверт для керівників у наші дні полягає в тому, щоб розглянути варіанти екосистеми, що стоять перед ними. І зробити це таким чином, щоб вони могли зробити вибір, який приведе до переваги від участі в тому напрямку, котрий вони вирішили спровокувати».

Метою провокаційного мислення є серія мінімально життєздатних рухів, які постійно формують тренд у міру його розвитку. Цілком імовірно, що шлях до кращого майбутнього — плавна дуга. Швидше за все, по дорозі знадобиться кілька невеликих повторних калібрувань. Найкраща стратегія — це безперервний процес навчання, спрямований на те, щоб діяти-вчитися проти тренда; розуміння природу впливу, який ви можете мати на даний тренд; і використання мінімально життєздатних кроків для просування вперед.

У такі часи дії важливіші за вичікування. Здатність діяти, адаптуватися та знову діяти дає перевагу в часи великих змін. Провокуйте майбутнє.

За матеріалами Leading Blog



ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Рік корисних звичок. Повний курс знань, щоб набути звичок, важливих для добробуту і щастя. Збірник самарі + аудіокнигаРік корисних звичок. Повний курс знань, щоб набути звичок, важливих для добробуту і щастя. Збірник самарі + аудіокнига
Серійний переможець. 5 дій для створення вашого циклу успіхуСерійний переможець. 5 дій для створення вашого циклу успіху
Розвиток мозку. Як читати швидше, запам’ятовувати краще та досягати метиРозвиток мозку. Як читати швидше, запам’ятовувати краще та досягати мети

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)