РЕЦЕНЗІЇ | Книга 26 жовтня 2006 р.

Окозамилювання: Міфи технологічних змін

Future Hype: The Myths of Technology Change

Експерт із програмного забезпечення Bob Seidensticker розпочав свої дослідження технологічних змін ще за часів його 8-річної праці в Microsoft. У книзі "Окозамилювання: Міфи технологічних змін" (Future Hype: The Myths of Technology Change) він пропонує збалансований історичний погляд, спрямований проти широко розповсюдженого і часто некритичного підходу до технологічних перспектив.

Два з дев'яти міфів, які він намагається розвінчати, стосуються неминучості розвитку технології та неминучості її успіху. Він чітко показує, що навіть успішні інновації зазвичай переживають S-подібний цикл життя, рухаючись від розробки та тестування до зростання та успішності. При цьому будь-який продукт неминуче очікуватимуть як злети, так і падіння.

На користь експоненціального періоду зростання вказує так званий Закон Мура (Moore's Law), який стверджує, що потужності мікропроцесорів подвоюються кожні 18 місяців. Проте, як зазначає автор, удосконалення функціональності комп'ютерів відбуваються не так жваво. Навіть через 10 років, стверджує він, вочевидь, існуватиме проблема боротьби зі спамом, який у сотні разів швидше потраплятиме до наших електронних скриньок.

Навіть успішне впровадження технології не завжди приносить лише вигоду. Часто вона лише покращує певні аспекти та опції за рахунок інших, що може мати непередбачувані наслідки — згадайте про численні несправності системи чи комп'ютерні віруси. Інтернет зовсім не "змінив світ" — стверджує Seidensticker, вказуючи на те, що протягом як мінімум кількох останніх століть найважливіша інформація завжди була доступною. А той надмір нової інформації, який "вариться" в Інтернеті, далеко не завжди є корисним. Він пояснює свою точку зору так: "Деякі інтернет-програми є корисними, як от: електронна пошта, он-лайн дослідження, корпоративні веб-сайти. Деякі програми є новими, як ті, що поєднують людей з однаковими хобі чи ті, які дозволяють знайти покупця на рідкісні товари. Проте, важливі програми не є новими, а нові — не є важливими".

Людина використовує технології насамперед для того, щоб забезпечити свої основні фізичні потреби — одяг, житло, тепло, їжа та вода, здоров'я, безпека тощо. Найновітніші ж технології покликані задовольнити найбільш високі, але найменш критичні потреби. Автор ілюструє ці свої твердження пірамідальною діаграмою, яка базується на добре відомому дослідженні Маслоу про ієрархію людських потреб.

Скептичний підхід до технологічних змін, який зібрано в одній книзі, допоможе кожному більш тверезо поглянути на все те, що ми звикли називати технологічною революцією.

Ярослав Федорак, за матеріалами strategy+business.



ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Вийди за межi. Забудь про успiх — стань видатнимВийди за межi. Забудь про успiх — стань видатним
В овечій шкурі. Маніпулятор. Виявити та здолатиВ овечій шкурі. Маніпулятор. Виявити та здолати
Розвиток мозку. Як читати швидше, запам’ятовувати краще та досягати метиРозвиток мозку. Як читати швидше, запам’ятовувати краще та досягати мети

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)