РЕЦЕНЗІЇ | Книга 7 листопада 2006 р.

Ощадливі рішення: Як компанії можуть створювати цінність та накопичувати статок спільно зі споживачами

Lean Solutions: How Companies and Customers Can Create Value and Wealth Together

"Ощадливі рішення" — це п'ята книжка письменників James Womack та Daniel Jones, відповідно голови та президента організації Lean Enterprise Institute. Вони стали відомими як засновники руху "ощадливого виробництва", основа якого вперше була застосована у 1980-му році при виробництві автомобілів Toyota. Перші чотири книги були спрямовані на ощадливі практики виробничого процесу. В п'ятій книзі фокус змістився на споживача і, відповідно, спроби заощадити його час та зусилля.

Шість вимог ощадливого споживача звучать дуже просто: вирішіть мою проблему; не марнуйте мій час; пропонуйте мені саме те, чого я прагну; дайте мені ту цінність, якої я прагну; доставляйте мені цінність тоді, коли я прагну; зробіть так, щоб я докладав якнайменше зусиль щодо вирішення моїх проблем. Саме виконанню кожної з цих потреб споживача присвячено кожен розділ книги. Вони наводять приклад ремонту автомобіля, показуючи, скільки часу марно втрачається. Середньостатистичний візит до ремонтної майстерні займає три з половиною години, при цьому аж 70% цього часу втрачається на дії, які не створюють доданої цінності для споживача. Після розробки авторами книги ощадливої версії процесу, загальний час було зменшено до 1 години 15 хвилин, з якого споживач марно витрачав лише 30% (20 хвилин) часу.

Іноді складається враження, що ощадливі рішення не піддаються логіці здорового глузду (точніше — загальноприйнятим поняттям більшості компаній). Наприклад, більшість компаній вважають час споживача "вільним" і намагаються за його рахунок мінімізувати погодинні витрати власної компанії (наприклад, беручи в компанію неефективний, але дешевий обслуговуючий персонал). Як результат — споживачі витрачають свій дорогоцінний час на марне спілкування з непрофесіоналами, намагаючись відшукати відповіді на свої запитання. Ощадливим рішенням у такій ситуації може бути прийняття дорожчих, проте більш ефективних та професійних спеціалістів, які співпрацюватимуть зі споживачами. Приклад компанії, яка організувала свою роботу саме таким чином — Fujitsu Services.

Компанії, які впроваджують ощадливі рішення, мають більше можливостей сегментації ринку. Наприклад, Tesco (надзвичайно успішна британська мережа супермаркетів) виявила, що той самий клієнт готовий заплатити за один і той же продукт чи сервіс різну кількість грошей, залежно від ситуації, в якій він отримає продукт чи сервіс. Tesco використала цю інформацію для створення різних форматів магазинів. Кожен магазин пропонує різні ціни на однакову продукцію, хоч і підтримується однією і тією ж логістичною системою.

Таким чином Womack та Jones у своїй книзі дають керівникам компаній нові способи підходу до сервісу та організації співпраці зі споживачами.

Ярослав Федорак, за матеріалами strategy+business.



ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Творча впевненість. Як розкрити свiй потенцiалТворча впевненість. Як розкрити свiй потенцiал
Зроби це зараз. 21 чудовий спосiб зробити бiльше за менший часЗроби це зараз. 21 чудовий спосiб зробити бiльше за менший час
Лаяти не на те деревоЛаяти не на те дерево

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)