РЕЦЕНЗІЇ | Книга 7 листопада 2006 р.

Ощадливі рішення: Як компанії можуть створювати цінність та накопичувати статок спільно зі споживачами

Lean Solutions: How Companies and Customers Can Create Value and Wealth Together

"Ощадливі рішення" — це п'ята книжка письменників James Womack та Daniel Jones, відповідно голови та президента організації Lean Enterprise Institute. Вони стали відомими як засновники руху "ощадливого виробництва", основа якого вперше була застосована у 1980-му році при виробництві автомобілів Toyota. Перші чотири книги були спрямовані на ощадливі практики виробничого процесу. В п'ятій книзі фокус змістився на споживача і, відповідно, спроби заощадити його час та зусилля.

Шість вимог ощадливого споживача звучать дуже просто: вирішіть мою проблему; не марнуйте мій час; пропонуйте мені саме те, чого я прагну; дайте мені ту цінність, якої я прагну; доставляйте мені цінність тоді, коли я прагну; зробіть так, щоб я докладав якнайменше зусиль щодо вирішення моїх проблем. Саме виконанню кожної з цих потреб споживача присвячено кожен розділ книги. Вони наводять приклад ремонту автомобіля, показуючи, скільки часу марно втрачається. Середньостатистичний візит до ремонтної майстерні займає три з половиною години, при цьому аж 70% цього часу втрачається на дії, які не створюють доданої цінності для споживача. Після розробки авторами книги ощадливої версії процесу, загальний час було зменшено до 1 години 15 хвилин, з якого споживач марно витрачав лише 30% (20 хвилин) часу.

Іноді складається враження, що ощадливі рішення не піддаються логіці здорового глузду (точніше — загальноприйнятим поняттям більшості компаній). Наприклад, більшість компаній вважають час споживача "вільним" і намагаються за його рахунок мінімізувати погодинні витрати власної компанії (наприклад, беручи в компанію неефективний, але дешевий обслуговуючий персонал). Як результат — споживачі витрачають свій дорогоцінний час на марне спілкування з непрофесіоналами, намагаючись відшукати відповіді на свої запитання. Ощадливим рішенням у такій ситуації може бути прийняття дорожчих, проте більш ефективних та професійних спеціалістів, які співпрацюватимуть зі споживачами. Приклад компанії, яка організувала свою роботу саме таким чином — Fujitsu Services.

Компанії, які впроваджують ощадливі рішення, мають більше можливостей сегментації ринку. Наприклад, Tesco (надзвичайно успішна британська мережа супермаркетів) виявила, що той самий клієнт готовий заплатити за один і той же продукт чи сервіс різну кількість грошей, залежно від ситуації, в якій він отримає продукт чи сервіс. Tesco використала цю інформацію для створення різних форматів магазинів. Кожен магазин пропонує різні ціни на однакову продукцію, хоч і підтримується однією і тією ж логістичною системою.

Таким чином Womack та Jones у своїй книзі дають керівникам компаній нові способи підходу до сервісу та організації співпраці зі споживачами.

Ярослав Федорак, за матеріалами strategy+business.



ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Сила звички. Чому ми діємо так, а не iнакше в життi та бiзнесiСила звички. Чому ми діємо так, а не iнакше в життi та бiзнесi
Принцип мозаїки. Шість навичок дивовижного життя і карєриПринцип мозаїки. Шість навичок дивовижного життя і карєри
Усе замахало. Але надія єУсе замахало. Але надія є

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)