Не переймайтесь, будьте готові
Upside: The 7 Strategies for Turning Big Threats into Growth Breakthroughs
Дизайн iPod часто називають основним доказом успішності продукту. Проте набагато рідше доводиться чути про стратегічні рішення всередині компанії, які також стали важливим кроком для створення цього феномену. Apple запатентували ключову технологію, завдяки якій iPod набув популярності, — систему програмного забезпечення iTunes. При цьому керівник компанії Стів Джобс чітко окреслив час до виходу першої версії продукту — 9 місяців. Це дозволило сфокусувати увагу навколо розробки гаджета та забезпечило достатню швидкість виходу на ринок. Ці заходи дали змогу систематично знизити ризик запуску iPod та забезпечили успішність $100 мільйонної ставки Apple.
Таким чином компанія взяла на себе функцію формування ризику. І саме це стало ключовим уроком, який ми знайдемо у книзі "Вершина: 7 стратегій перетворення великих загроз на проривне зростання" (Upside: The 7 Strategies for Turning Big Threats into Growth Breakthroughs), автором якої є Адріан Сливоцький (Adrian Slywotzky). Він відмовляється від усталеної думки, що для досягнення успіху компаніям слід уникати великих ризиків. "Некеровані ризики — найбільше джерело витрат для вашого бізнесу та економіки в цілому", — пише він. У новій книзі "Вершина..." він намагається довести, що ризики повинні грати на руку компанії — ними слід правильно керувати.
Сливоцький уникає традиційного розуміння управління ризиками як страхування. Він бореться не з падіннями курсів та відсотками, а зі шкодою для стратегії компанії. Наприклад: Що трапиться, якщо провалиться великий проект? Чи якщо раптово зміняться споживацькі вподобання? "Вершина..." називає п'ять інших викликів, з якими можуть зіткнутися компанії, включаючи вибір правильного шляху, стосунки з непереможними конкурентами, подолання надмірної впевненості, уникнення вбивчої конкуренції та подолання стагнації.
Тема, яка червоною ниткою проходить через усю книгу: слід готувати компанії до прийняття керованих ризиків та виходу на вершину. Одним із найяскравіших прикладів, використаних ним у книзі, є історія японської музично-розважальної компанії Tsutaya. На відміну від своїх американських конкурентів, таких як Blockbuster чи Tower Records, Tsutaya навчилася любити мінливі смаки споживачів. У кожній зміні вподобань своїх клієнтів Tsutaya бачить не загрозу, а нову можливість для зростання.
Ярослав Федорак, за матеріалами BusinessWeek.
|