РЕЦЕНЗІЇ | Огляд книги 26 грудня 2018 р.

Як працювати менше та краще

Чому одні індивіди демонструють вищу продуктивність праці, а інші нижчу? Це оманливо просте питання є темою книги «Great at Work: How Top Performers Do Less, Work Better, and Achieve More» («Генії роботи: як найкращим вдається, роблячи менше, працювати краще та досягати більшого»)1.

Як працювати менше та краще

Автор книги Мортен Хансен (Morten Hansen) так описує досвід своєї першої «справжньої» роботи, якою стала посада консультанта в Boston Consulting Group:

«Мені було 24 роки. Я щойно отримав магістерський ступень із фінансів у Лондонській школі економіки і не мав жодного досвіду. І тому намагався це компенсувати, працюючи по 60, 70, 80, 90 годин на тиждень. Дійшло до того, що я познайомився з усіма прибиральниками, які приходили в офіс о п’ятій годині ранку».

Але під час реалізації одного проекту з M&A Хансена спіткало велике розчарування. Довелося визнати, що попри всі його старання, одна із колег (яка фігурує в книзі під ім’ям «Наталі») робила аналітичні матеріали краще. І, крім цього, вона не проводила ночі за комп’ютером. Якимось чином Наталі вкладалася в робочі години і ніколи не працювала у вихідні.

Пізніше вже в якості викладача Гарвардської бізнес-школи Хансен знов і знов повертався до «питання Наталі». А 2011-го року разом з колегами розпочав, за його словами «одне із найбільш всебічних дослідних проектів у сфері індивідуальної робочої продуктивності». В ході п’ятирічного дослідження було опитано 5 тис. менеджерів і працівників та проаналізовано величезні масиви даних. (У системності аналізу Хансену відмовити важко — він співавтор Джима Коллінза (Jim Collins) в написанні книги «Great by Choice» («Величні за власним вибором»).) У підсумку дослідники сформулювали теорію «розумної роботи», в основі якої лежить сім «практик». Ось як у книзі описується їхня суть:

«Працюючи розумно, ви визначаєте дуже малу кількість пріоритетів та докладаєте великих зусиль у кожній із цих сфер. Концентруєтесь на генеруванні цінності, а не лише на досягненні цілей, які було визначено заздалегідь. Уникаєте бездумних рутинних повторювань та віддаєте перевагу освоюванню нових умінь. Прагнете отримати ролі, в рамках яких можете поєднати захопленість справою з сильно вираженим відчуттям мети. Мудро використовуєте тактику впливу, з тим щоб здобувати прихильників. Максимально обмежуєте участь у безцільних нарадах та намагаєтеся відвідувати лише ті, де ведуться значущі обговорення. Ретельно підходьте до вибору міжфінкціональних проектів та відмовляєтеся від участі в тих, які вважаєте непродуктивними».

Останні три підходи сфокусовані на вмінні працювати з іншими та безпосередньо стосуються ролі менеджера. «Проаналізувавши наші дані, ми побачили що найкращі виконавці опанували мистецтво взаємодії з іншими в трьох наступних сферах. Це здобування прихильників, командна робота та співпраця», — зазначається в книзі.

Щодо першої сфери, то, як стверджує Хансен, носіями високої продуктивності є ті, хто досягає своїх цілей, спираючись на вміння здобувати підтримку інших. У його основі лежить здатність надихати людей, апелюючи до їхніх емоцій, та долати супротив, застосовуючи «розумну твердість».

«Ви пробуджуєте емоції, сіючи збентеження з приводу теперішнього та вселяючи радість очікування майбутнього. Ви спираєтеся на "розумну твердість", не здаючи своїх позицій та переконуючи опонентів у власній правоті».

Аби підштовхнути команди до продуктивної взаємодії, спочатку менеджери мають заохотити їх вступити у «здорову бійку», — зазначає Хансен, пояснюючи цю думку так:

«Коли в команді розпочинається "здорова бійка", її члени сперечаються одне з одним, розглядають альтернативи, вислуховують точки зору меншості, детально аналізують припущення. При цьому кожний може висловлюватися вільно, не боючись помсти».

Потім менеджери вимагають від команди згуртуватися, що означає «без будь-яких обговорень або гальмувань втілювати прийняте рішення (і не важливо — згідні ви з ним або ні).

Прищеплення культури співпраці має здійснюватися системно, — зауважує Хансен. На відміну від деяких інших авторів, Хансен рекомендує відмовлятися від культивування співпраці як самоцілі та впровадити систему, яка б дозволила спочатку оцінити доцільність чи недоцільність співпраці в конкретному контексті і лише після цього братися за прищеплення цієї моделі. Тоді люди з власної волі працюватимуть у тісній взаємодії, бо усвідомлюватимуть, що лише таким чином зможуть досягти потрібних результатів.

Якщо ж говорити в цілому, то рекомендації, які містяться в книзі, кореняться в традиційній управлінській культурі і менеджери залишаються головними акторами на бізнес-сцені. Вони спонукають або заохочують підлеглих досягати цілей, які визначають самі, або які «спускаються» з вищих щаблів ієрархії.

За матеріалами strategy+business.


    1 Книга увійшла до переліку «Найкращі бізнес-книги 2018-го року», категорія «Менеджмент», за версією strategy+business.


ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Емоційний успіхЕмоційний успіх
S.U.M.O. (Shut Up, Move on®). Замовкни та працюйS.U.M.O. (Shut Up, Move on®). Замовкни та працюй
Налаштуйся на зміни. Нова психологія успіхуНалаштуйся на зміни. Нова психологія успіху

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)