РЕЦЕНЗІЇ | Огляд книги 20 серпня 2019 р.

Уява як головний рушій змін

У своїй книзі «Imagine It Forward: Courage, Creativity, and the Power of Change» («Уява — ваш провідник на шляху вперед: мужність, креативність та сила змін» Бет Комсток (Beth Comstock), колишня віце-голова General Electric, описує історію трансформації GE, в ході якої майже 130-річна компанія почала створювати своє цифрове майбутнє, а також аналізує виклики, які доводиться долати і організаціям, і окремим людям, розвиваючи в собі здатність змінюватися.

Уява як головний рушій змін

«Світ ніколи не буде повільнішим, ніж зараз», — пише Комсток, нагадуючи нам, що «добрі старі часи» минули і що здатність змінюватися — це більше не перевага, а мінімальна вимога для компаній, які хочуть мати хоча б якусь надію на виживання у тривалій перспективі. За словами автора:

«Однією із відмінних характеристик епохи змін, які поширюються зі швидкістю лісової пожежі, є те, що керівники мусять просуватися вперед, не знаючи всіх відповідей. Їм доводиться шукати шлях у темряві... Зараз ми стоїмо перед широченною прірвою, що розділяє знання, критичне мислення та вміння розв’язувати проблеми і креативність, без якої неможливо вижити у вирі складнощів та відкрити нові горизонти. Але ми виявляємо "ослячу" впертість і діємо "як завжди". Я називаю це "прірвою уяви", де неминуче загинуть наші майбутні можливості».

За свою майже 30-річну кар’єру в GE, Бет Комсток пройшла шлях від маркетинг-директора до заступника голови. Будучи одним із архітекторів трансформації General Electric, вона пізнала і перемоги, і розчарування. Після низки перших успіхів, зміни почали "пробуксовувати". Деякі проекти реалізовувалися роками, перетворюючись на цикли нескінченних кружлянь, коли всі добре продумані плани раз за разом заходили в «глухий кут». Так поступово виковувалася «здатність до змін» і самої компанії, котра, змінюючи звичну мисленнєву парадигму, прищеплювала більш інноваційну культуру, так і її керівників та працівників. Серед основних перешкод, які було потрібно долати, — добре знайоме багатьом відчуття — небажання виходити за межі зони комфорту.

«Неймовірно важко організуватися, коли вам доводиться це робити, рухаючись на повній швидкості. Лідери усвідомлюють, що їм потрібно більше креативності і при цьому бояться оточувати себе творчими людьми, які не схильні підпорядковуватися правилам. Знають, що мусять укладати партнерства з іншими компаніями, але не наважуються вийти за межі своїх ізольованих спільнот. Розуміють, що зміни абсолютно необхідні, але хочуть мати докази успіху, ще не розпочавши їх».

Головною ідеєю Комсток є те, що в основі неспроможності змінюватися лежить у першу чергу страх. Страх відійди від звичного, добре знайомого. Страх, який паралізує волю та не дає здійснити стрибок у непевне майбутнє. Навіщо ж ризикувати, пробуючи робити щось абсолютно нове — те, що може завершитися гучним провалом, — якщо можна залишатися в зоні комфорту, роблячи марні спроби зупинити невідворотне?

Узагальнюючи свій дуже непростий трансформаційний досвід, автор описує п’ять кроків, які було потрібно зробити, набуваючи «здатність до змін».

  1. Змінитися зсередини. Комсток дуже відверто розповідає про свою дуже складну (а подеколи навіть болісну) особистісну трансформацію. Будучи інтровертом, вона в певний момент відчула, що певна закритість та сором’язливість заважають у роботі. Тому поставила ціль — змінитися, змушуючи себе робити незвичні чи некомфортні речі (познайомитися з кимось на певному заході, виступити на такій-то нараді тощо).

  2. Розвинути смак до відкриттів. Потрібно вивільнити з себе допитливість. Автор наголошує, що саме цей крок є основою для вчинення всіх інших. Це дасть змогу вирватися із кола стагнації та поступової втрати ринкових позицій, і вступити на шлях відкриттів — здобування нових знань та освоювання нових можливостей.

  3. Провести «бурхливе дізнання». Коли статус-кво ставиться під сумнів, конфлікти є неминучими. Зрештою, як зауважує автор, «інновація — це результат не уникнення, а прагнення конфронтації». Але «градуси» напруги можна зменшити, прийнявши структурований підхід до ведення дискусії (яка все одно має бути «бурхливою»). Його суть є такою: потрібно подивитись на питання очима тих, хто «за»; очима тих, хто «проти»; а потім провести своє дослідження. Найважливіше в цьому процесі — привнесення альтернативної думки.

  4. Оволодіти мистецтвом оповіді. Ви мусите створити переконливу історію, яка апелювала б до емоцій людей та пробуджувала їхню уяву. Якщо страх перед невідомістю є основною проблемою, тоді картина оновленої трансформованої організації надасть деяку впевненість тим, кому складно подолати свої побоювання.

  5. Впровадити нову операційну систему. Зміна способу мислення організації схожа на створення нової операційної системи. Виявлення потенційних каталізаторів змін, які поширюватимуть нові ідеї у напрямах «знизу вгору» та «ззовні всередину», є критичним чинником успіху трансформації.

Комсток неодноразово підкреслює, що успішний трансформаційний проект — це не лише проривні ідеї і план та заходи, які потрібно реалізувати. Ви можете бути дуже творчою людиною та виношувати безліч цікавих задумів, але якщо не дасте дозвіл на зміни як собі, так і організації, якщо не подолаєте страх перед виходом із зони комфорту, то ані вам, ані вашій компанії ніколи не досягти стану «готовності до змін» — тому всі ваші цілі залишатимуться чимось недосяжним.

За матеріалами Soundview Book Review.



ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Синдром самозванця. Як прожити неймовірне життя, на яке ви заслуговуєтеСиндром самозванця. Як прожити неймовірне життя, на яке ви заслуговуєте
Одна справа. На диво простий рецепт неперевершених результатівОдна справа. На диво простий рецепт неперевершених результатів
Твій мозок — суперзірка. Використовуй на повну!Твій мозок — суперзірка. Використовуй на повну!

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)