РЕЦЕНЗІЇ | Огляд книги 15 червня 2020 р.

Робочі стосунки: за що варто дякувати співробітникам

Джерело: Mind.ua

Схоже, відоме висловлювання про те, що коли ви не знаєте, у чому справа, то справа в грошах, можна тепер спокійно піддати сумніву. Так, виявляється, насправді причина всіх наших бід — у відсутності подяки. Правильної подяки.

Бекграунд. Автори Гері Чепмен (Gary Chapman) та Пол Вайт (Paul White) — уславлені майстри коригування устремлінь людських душ.

Пoпepeдня poбoтa дoктopa філософії, лектора, консультанта і навіть пастора-баптиста Ґepi Чeпмeнa «5 мoв любoвi» допомоглa мільйонaм людeй у вcьому cвiтi poзiбpaтиcя з любoвними та шлюбними cтocункaми: розійшлася накладом понад 12 млн і безперервно потрапляла до списку бестселерів The New York Times з 2007 року та була перекладена 38 мовами світу.

Тeпep Чемпен paзoм iз дoктopoм Пoлoм Вaйтoм poзпoвiдaє пpo п’ять мoв вдячнocтi в пpoфeciйниx вiднocинax. Ґері Чепмен є ще директором компанії Marriage and Family Life Consultants, Inc., консультує сім’ї, а його популярні радіопередачі транслює Moody Radio Network та понад 400 афілійованих радіостанцій.

Доктор Пол Вайт також лектор, а ще — психолог і тренер з лідерства. Він консультував відомі мультинаціональні корпорації, урядові структури, різні заклади, підприємства. Його книги й навчальні матеріали перекладені на 17 мов, і їх використовують у понад 60 країнах.

Автори присвятили свою книгу про вдячність батькам. Скажіть, хіба це не один із найзворушливіших проявів вдячності?

Робочі стосунки: за що варто дякувати співробітникам

Сюжет. «Якісь механізми в людській психіці прагнуть вдячності», — констатують автори — винахідники п’яти мов вдячності. І ці механізми непрості, бо сильніші за ті механізми, що прагнуть грошей. Вони чітко керують поведінкою людини і навіть спонукають її до радикальних дій.

Згідно з дослідженнями Департаменту праці США, 64% американців, які звільнилися з роботи, причиною цього назвали недостатню вдячність від компанії. А що означають звільнення? Збитки бізнесу від плинності кадрів: наприклад, у США щорічно від цього компанії втрачають не менше $5 трлн.

Вдячність — це щось із розряду самоідентифікації:

«Чому так важливо відчувати вдячність на роботі? Бо всі ми хочемо знати, що наша праця важлива. Коли працівники не відчувають, що керівники та колеги їх цінують, вони почуваються машинами або товаром», — пояснюють Гері Чепмен та Пол Вайт і виводять формулу з п’яти мов вдячності. У цьому переліку кожен може обрати собі й іншим ту мову, яку краще розуміє.

Першу сходинку серед мов вдячності займають слова підтримки. Це може бути й похвала за досягнення, й підкреслення рис характеру, й похвала за особисті якості.

На другій позиції — якісний час: підкреслення цінності людини за допомогою найважливішого ресурсу — часу, який присвячують людині. Це може бути й якісна розмова, і спільний досвід, і спільне виконання завдань, і навіть діалог у невеликій групі.

На третій — послуги: це коли пропозиції допомогти заряджають людину енергією.

«Прикметно, що найпоширеніша послуга, про яку ми чуємо від офісних працівників, — це зробити так, аби мій комп’ютер працював правильно», — зазначають автори.

Четвертою мовою вдячності є подарунки. І ця мова неабияк важлива для тих, хто цінує матеріальні винагороди.

Єдина ремарка: дарувати потрібно те, що справді цінне для людини.

І мовою вдячності №5 називають фізичні дотики. Ця мова, ніде правди діти, найбільш неоднозначна серед усіх мов вдячності і викликає найбільше коментарів та бурхливу реакцію. Але без неї теж ніяк.

«Прийнятні фізичні дотики — це фундаментальний аспект людської поведінки. Лагідний, підбадьорливий дотик — це фундаментальна мова любові і вдячності», — наголошують автори.

І зізнаються: тут важливо відрізняти прояви любові й турботи від сексуальних домагань, які теж не є рідкістю.

Що важливо — якщо одна з п’яти мов буде головною для однієї людини, то це ще зовсім не означає її пріоритетність для іншої. Тож важливо не помилятись, вдаючись до тієї чи іншої мов вдячності, інакше вона може перетворитись на мову невдячності.

Що цікаво, подяка на роботі часто ефективніший та приємніший стимул, ніж фінансове заохочення. А серед мов подяки працівники найчастіше обирають слова підтримки і найрідше — подарунки.

Тож чому мови вдячності такі важливі? Бо немає нічого ціннішого за відчуття, що ми відіграємо важливу роль. Плюс наше природне прагнення почуватися щасливими.

«Доведено, що похвала впливає на людину, яка її висловлює. Це проявляється у підвищенні її рівня щастя на термін до одного місяця», — роблять дещо несподіваний висновок автори книги.

Вам сподобається, якщо: ви любите ґрунтовні висновки, які підкріплюються дослідженнями: їх у книзі багато. Плюс різні цікаві історії, якими автори ілюструють усі розділи. У книзі також досліджується поведінка різних поколінь: Х, міленіалів та Z, що дає можливість уникати голослівних узагальнень.

Книга має й практичну цінність: автори пропонують перейти за посиланням (mbainventory.com), зареєструватись та пройти анкетування, аби дізнатись, якою є ваша головна мова вдячності та послуговуватись нею у житті.

Вам не сподобається, якщо: начитавшись чимало книг із серії нон-фікшн, ви чекаєте великої кількості нових відкриттів та одкровень. Цікавих висновків буде справді багато, але інколи вони тьмяніють на фоні повторюваних тез.

Головна причина прочитати: зрозуміти мови вдячності — зрозуміти багато чого в нашому житті. Наприклад, ось це: там, де не звучать мови вдячності, ставлення до роботи стає негативним, і люди починають бурчати, скаржитись та пліткувати.

А коли ж на роботі висловлюють вдячність, то відбуваються такі хороші речі: покращення стосунків між керівниками й працівниками та колегами; рідшають запізнення й прогули; позитивна атмосфера в колективі; цінні працівники затримуються довше в команді; підвищується індекс задоволеності клієнтів й ще багато чого.

Загалом використання заохочення та вдячності схоже на взаємодію вітамінів та антибіотиків у нашому організмі: вони допомагають нашому організму бути здоровим.



ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Правила мозку для роботи. Наука мислити розумніше в офісі та вдомаПравила мозку для роботи. Наука мислити розумніше в офісі та вдома
Нетворкінг для інтровертів. Поради для комфортної та ефективної комунікаціїНетворкінг для інтровертів. Поради для комфортної та ефективної комунікації
Давати і брати. Революційний підхід до успіхуДавати і брати. Революційний підхід до успіху

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)