Неочевидні мегатренди
Роїт Баргава (Rohit Bhargava), експерт з інновацій та маркетингу, досвідчений фасилітатор і спікер, вважає, що світу потрібно більше неочевидного мислення. Після успішної 15-річної кар’єри стратега в двох найбільших агентствах світу (Ogilvy і Leo Burnett), Роїт пішов у підприємництво і заснував три компанії, включаючи Non-Obvious Company, де тепер є головним куратором трендів.
Завершуючи десятирічну епоху публікацій альманахів-оглядів про неочевидні тренди (Non-Obvious Trend Report), у січні 2021 року Роїт Баргава випустив книгу «Non Obvious Megatrends: How to See What Others Miss and Predict the Future» («Неочевидні мегатренди: як побачити те, що упускають інші, і передбачити майбутнє»).
Книга розділена на три частини. У першому розділі представлено огляд методології, де автор ділиться своїм підходом до виявлення цікавих трендів і виділенню сигналу з шуму.
Друга частина книги присвячена топ-10 мегатрендам, виявлених автором і його командою. Вони засновані на окремих трендах, які були визначені і вивчені в минулих звітах Non-Obvious (починаючи з 2011 року).
Наприклад, тренд «миттєве знання» (Instant Knowledge) — це кульмінація «навчання без наукового ступеня» (Degree-Free Learning), «розподіленого досвіду» (Distributed Expertise) і «навчання зі швидкістю світла» (Light-Speed Learning); це пов’язано з ростом кількості варіантів навчання для початківців і «культурою швидкого доступу».
«Мегатренд "відродження" (Revivalism) описує широко поширене бажання повернутися до часів простішого життя як механізму виживання в нашому все більш швидкоплинному світі», — пояснює Роїт. Це проявляється в перевазі використання друкованої продукції, простих телефонів, ретро-культурі і різноманітних ремеслах.
Мегатренд «людський режим» (Human Mode) відображає прагнення до справжнього і чуйного людського досвіду, навіть якщо він не ідеальний. «У світі, де відбувається бум технологій, є ознаки того, що наша гуманність буде набувати все більшого значення», — зазначає автор. Цей мегатренд заснований на більш ранніх тенденціях, таких як «герої співробітників» (Employee Heroes), «людяність, якою діляться» (Shareable Humanity) і «улюблена недосконалість» (Lovable Unperfection).
«Увага до багатства» (Attention Wealth) проявляється в зростанні інфлюенсерів у соціальних мережах, сторітелінгу про засновників/бренди, сенсаціях у медіа і навіть у діпфейках. «Цілеспрямований прибуток» (Purposeful Profit) пов’язаний з «освіченим споживанням» (Enlightened Consumption), «фірмовим стендом» (Brand Stand) і «героїчним дизайном» (Heroic Design).
Триватиме бурхливе зростання великих і малих даних («достаток даних» — Data Abundance), але автор висловлює занепокоєння з приводу якості та зручності їх використання. Пов’язані з цим тренди — зростання соціального кредиту і рейтингів; проте серйозне занепокоєння викликають фейкові екаунти в соціальних мережах.
«Майбутнє буде належати тим, хто володіє унікальною здатністю бачити те, що упускають інші»
Сенсори, які вже є повсюдно, можуть поліпшити особисте і професійне життя — ми спостерігаємо це у сфері охорони здоров’я. Однак є також серйозні побоювання з приводу приватності і несанкціонованого нагляду, які Роїт Баргава фіксує в мегатренді «захисні техногогії» (Protective Tech).
Тренд «торговий потік» (Flux Commerce) — це результат безперервного підриву бізнес-моделей і каналів рітейлу. Межі між галузями стираються, як це видно на прикладі Red Bull, креативних послуг (зростання IBM і Accenture в рекламній сфері) і шерінгової або спільної економіки (Flexe для складських приміщень, Spacious для використання ресторанів в якості офісних приміщень у непікові години).
Заключна частина книги являє собою огляд трендів, представлених в кожному з попередніх річних звітів. Автор переглядає кожну тенденцію і привласнює їй оцінку, засновану на її цінності та тривалості в ретроспективі.
|