Бізнес-книги: 10 найбільш очікуваних новинок весни
Чому лідери мають інвестувати свій час та енергію у розбудову культури; що таке «непідривне творення»; які шість типів слів можуть посилити ваш вплив у кожній сфері життя; як стати непересічною особистістю; як підприємці світового класу досягають більшого, роблячи менше тощо — у нових книгах від Марка Міллера, Чана Кіма і Рене Моборн, Йони Бергера, Озана Варола, Дена Саллівана та інших авторів. Leading Blog представив добірку найкращих бізнес-книг, які видано весною 2023 року.
1. «Правила культури: посібник для лідера зі створення надзвичайної конкурентної переваги» (Марк Міллер)
Culture Rules: The Leader’s Guide to Creating the Ultimate Competitive Advantage by Mark Miller
«Culture Rules» — це промовистий заклик для лідерів по всьому світу. Пандемія підкреслила важливу роль, яку культура відіграє у здоров’ї, життєздатності та стійкості організації — деякі пройшли це випробування з честю, тоді як інші по-новому подивилися на глибоко вкорінені проблеми та виклики, що існують у їхній культурі.
Найважливіше, що ця книга — не просто ще одна збірка кейсів. Автор обґрунтовує, чому лідери мають інвестувати свій час та енергію у розбудову культури, і дає їм три простих, дієвих правила, за якими вони повинні «грати», якщо хочуть залишитися в грі та перемогти.
2. «Поза межами підриву: як впроваджувати інновації та досягати зростання без витіснення галузей, компаній чи робочих місць» (Чан Кім, Рене Моборн)
Beyond Disruption: Innovate and Achieve Growth without Displacing Industries, Companies, or Jobs by W. Chan Kim and Renée A. Mauborgne
Стратегія Блакитного Океану назавжди змінила уявлення світу про стратегію. Тепер Чан Кім і Рене Моборн пропонують сміливу, нову ідею, яка трансформує наше уявлення про інновації та економічне зростання. Підрив домінує в теорії та практиці інновацій, але він, попри всю свою силу, є руйнівним — знищує робочі місця, компанії та навіть цілі галузі. Тож, чи не втрачаємо ми альтернативний підхід до інновацій і зростання?
У книзі «Blue Ocean Strategy» автори розкривають інший шлях до інновацій і зростання. Книга «Beyond Disruption» переосмислює та розширює існуючий погляд на інновації, впроваджуючи новий підхід — «непідривне творення», вільне від руйнівного витіснення, яке відбувається, коли інноватори націлені здійснити підрив.
3. «16 незаперечних законів комунікації: застосовуйте їх та отримуйте максимум від свого послання» (Джон Максвелл)
The 16 Undeniable Laws of Communication: Apply Them and Make the Most of Your Message by John C. Maxwell
Джон Максвелл є одним із восьми людей на планеті, які мають нагороду Golden Gavel від Toastmasters і включені до Зали слави Національної асоціації ораторів. У своїй книзі він ділиться всім, чого навчився за своє плідне 50-річне життя у сфері комунікації.
Із книги ви дізнаєтеся: як переконливо виступати; як готувати свій контент і себе до виступу; як знаходити і використовувати свої особисті та комунікаційні сильні сторони; як фокусуватися на авдиторії і встановлювати з нею зв’язок; як розповідати цікаві історії; як читати авдиторію і створювати енергію та передчуття; як надавати цінність людям і надихати їх на дії.
4. «Магічні слова» (Йона Бергер)
Magic Words by Jonah Berger
Професор маркетингу у Wharton School Йона Бергер у своєму новаторському дослідженні показує, як шість типів слів можуть посилити ваш вплив у кожній сфері життя: від переконання інших і побудови міцних стосунків до стимулювання креативності та мотивації команд.
Майже все, що ми робимо, пов’язане зі словами. За допомогою слів ми переконуємо, спілкуємося та налагоджуємо зв’язки. Завдяки їм лідери ведуть за собою, продавці продають, а батьки виховують дітей. З їх допомогою вчителі навчають, політики керують, а лікарі пояснюють. Навіть наші приватні думки спираються на мову. Але деякі слова мають більший вплив, ніж інші. Вони краще змінюють думки, залучають авдиторію та спонукають до дії. Що ж це за магічні слова і як ми можемо скористатися їхньою силою — все у цій книзі.
5. «Мудрість Bullfrog: лідерство — це просто (але не легко)» (Вільям Макрейвен)
The Wisdom of the Bullfrog: Leadership Made Simple (But Not Easy) by William H. McRaven
Титул «Bullfrog» присвоюється морському котику, який прослужив найдовше на дійсній службі. Адмірал Макрейвен був удостоєний цієї честі у 2011 році, коли очолив Командування Сил спеціальних операцій США. Коли Макрейвен вийшов у відставку в 2014 році, за його плечима було 37 років служби у Navy SEAL, під час якої він керував чоловіками і жінками на всіх рівнях спільноти спеціальних операцій.
За ці чотири десятиліття адмірал Макрейвен мав справу з усіма можливими викликами лідерства, від командування бойовими операціями до захоплення Саддама Хусейна, порятунку капітана Філліпса і рейду за Усамою бін Ладеном. Bullfrog спирається на ці та інші незліченні епізоди з неймовірного життя Макрейвена — включаючи кризові ситуації, управлінські дебати, організаційні перетворення та етичні дилеми, — щоб надати читачам найважливіші уроки лідерства.
6. «Змішані сигнали: як стимули насправді працюють» (Урі Ґнізі)
Mixed Signals: How Incentives Really Work by Uri Gneezy
Стимули посилають потужні сигнали, які мають на меті впливати на поведінку. Але часто виникає конфлікт між тим, що ми говоримо, і тим, що ми робимо у відповідь на ці стимули. Результат: змішані сигнали. Уявіть собі генерального директора, який закликає до командної роботи, але розробляє стимули для індивідуального успіху; заохочує інновації, проте карає за невдачі; наголошує на якості, але платить за кількість.
Використовуючи реальні сценарії для ілюстрації цього повсякденного явища, поведінковий економіст Урі Ґнізі пояснює, чому стимули часто не спрацьовують, і демонструє, як правильні стимули можуть змінити поведінку, узгоджуючись із сигналами для досягнення кращих результатів.
7. «Шок культури» (Джим Кліфтон і Джим Хартер)
Culture Shock by Jim Clifton and Jim Harter
Пандемія COVID-19 спричинила пробудження, яке шокувало світ — структурні зміни в тому, як і де люди працюють і живуть. Одне ми тепер знаємо напевно: ніщо не повернеться до колишньої «нормальності». Від того, як організації адаптуються до цього шоку культури, залежатиме, чи будуть вони процвітати або навіть виживати, і чи буде продуктивність праці зростати або знижуватися. Безпосередня небезпека полягає в тому, що більшість співробітників тепер працюватимуть більше як незалежні підрядники або гіг-працівники, ніж як лояльні та віддані вашій організації люди.
Ризик зростає, оскільки менталітет вашої робочої сили продовжує зміщуватися від «мого життя на роботі» до «мого життя вдома». Створити культуру відданих членів команди та міцних відносин на роботі може виявитись майже неможливим. У той же час, «Culture Shock» пропонує рішення, яке окреслює кращий світ роботи та життя — з набагато вищою продуктивністю, більшим утриманням клієнтів і кращим добробутом.
8. «Розбуди свого генія: як позбутися конформізму, розпалити творчий потенціал і стати непересічною особистістю» (Озан Варол)
Awaken Your Genius: Escape Conformity, Ignite Creativity, and Become Extraordinary by Ozan Varol
«Деякі люди марширують під ритм іншого барабанщика» — у цьому кліше приховано те, що решта з нас марширує під один і той самий ритм. Ми ходимо лунатиком по життю, опиняємося на второваних стежках, які ніколи не були нашими, і стаємо мовчазною масовкою в чужій історії. Неординарні люди торують свій власний шлях як лідери та творці. Вони думають і діють по-справжньому незалежно. Вони виділяються з натовпу, бо втілюють власну форму і колір. Ми називаємо таких людей геніями — так, ніби це інша порода. Але геніальність не для обраних. Її можна розвивати.
Ця книжка покаже вам, як це зробити. Ви дізнаєтеся, як відкинути те, що вам більше не служить, і відкрити для себе свої первинні принципи — якості, які складають вашу геніальність. Ви навчитеся виходити з інтелектуальних в’язниць і генерувати оригінальні ідеї з власних глибин. Ви дізнаєтеся, як зазирнути туди, куди не дивляться інші, і побачити те, чого не бачать інші.
9. «10х зробити легше, ніж 2х: як підприємці світового класу досягають більшого, роблячи менше» (Ден Салліван і Бенджамін Харді)
10x Is Easier Than 2x: How World-Class Entrepreneurs Achieve More by Doing Less by Dan Sullivan with Dr. Benjamin Hardy
Ден Салліван, провідний світовий коуч для успішних підприємців, хоче, щоб ви знали, що досягти 10-кратного зростання експоненціально легше, ніж прагнути 2-кратного. Більшість людей спочатку вважають цю ідею незрозумілою, оскільки при уяві про 10-кратне зростання вони думають, що для цього їм потрібно буде докласти в 10 разів більше зусиль. Однак, бути 10х-підприємцем — це зовсім не те, що уявляє собі більшість людей.
10х — це не результат; це контрінтуїтивний процес, який ви можете застосовувати щоразу, коли хочете експоненціального зростання у своєму житті та бізнесі. Аби досягти 10х, ви повинні зосередитися на розширенні того, що Салліван визначає як чотири найважливіші свободи: час, гроші, відносини та мета.
10. «Пісня про значимість: новий маніфест для команд» (Сет Годін)
The Song of Significance: A New Manifesto for Teams by Seth Godin
Концепція роботи нині зазнала величезних змін. Віддалена робота та економічна нестабільність пригнічують інновації, залишаючи нас роз’єднаними та незалученими. За зарплату більше не можна купити лояльність, щастя та зусилля. Стурбовані менеджери реагують на це жорсткими наказами зверху, звільненнями, наглядом та обов’язковими зборами. Працівники у відповідь тихо звільняються і відпрацьовують свою ставку.
Але є краща альтернатива, людська відповідь, і вона в межах досяжності кожного. Сет Годін пропонує нам потужну візію того, як ми можемо змінити курс. Вибір простий: або ми продовжуємо ставитися до людей як до одноразового матеріалу і приєднуємося до гонки до дна, підживлюваної штучним інтелектом; або ж ми об’єднуємося для побудови значущої організації, яка залучає, наділяє повноваженнями і довіряє кожному, щоб він виконував свою найкращу роботу — незалежно від місцезнаходження.
|