Оновлюйтесь або катапультуйтеся: як вижити у світі інновацій
Джерело: Mind.ua
Він приходить несподівано й не до тих, хто його виглядає. Він одночасно й руйнує, і створює. Викидає на задвірки й підносить до космічних висот. Здирає дорогі атрибути й перетворює їх на лахміття. А невгамовних скажених — на геніїв, які ніби помахом чарівної палички створюють завтрашній день. Хто він? Це світ інновацій. Ласкаво просимо!
Бекграунд. Автор книжки «Non-Bullshit Innovation. Радикальні ідеї від найпотужніших інтелектуалів світу» (Non-Bullshit Innovation: Radical Ideas from the World’s Smartest Minds) Девід Роуен (David Rowan) — засновник і колишній редактор Wired UK (2008-2017), а також засновник стартапу з організації подорожей у вихідні в незвичайні місця. Брав інтерв’ю у багатьох відомих інфлюенсерів (Джеймса Мердока, Девіда Кемерона та інших). Модерував різні заходи й конференції високого рівня (для урядів Великобританії та Франції, Google Zeitgeist и TED Global, Fortune 100). Пише статті й колонки для відомих видань світу, як-от GQ, Condé Nast >, Sunday Times Magazine, Observer и The Guardian, працював також редаTraveller, Campaign, The Times, Telegraph MagazineThe Jewish Chronicle.
Виступає по всьому світу на різні теми: технології, бізнес, інновації, сучасне суспільство. Останні декілька років досліджував реакцію світових компаній на діджиталізацію. Започаткував бізнес з організації конференцій, запустив окремий консалтинговий бізнес, про який написав у цій книжці так: «Це був не стратегічний консалтинг, а радше інструмент налагодження контактів».
І цей інструмент спрацював: його книжка схожа на своєрідний Google Map сучасного світу бізнесу. Варто відкрити її, наблизитися, і можна побачити все про цей світ: від історій створення до скандалів, проблем та успіхів. Унікальна інформація, унікальні знання.
Сюжет. Людей, чиї посади містять слово «інновації», більше, ніж бухгалтерів, але часто вони й гадки не мають про науку, яка могла б забезпечити відтворюваний ефект. Так розпочинає свою книжку Девід Роуен.
Тож що такого особливого у світі, охочих бути носіями якого багато, але він не для всіх? І взагалі — для кого він?
Найбільша проблема — люди не можуть давати собі раду з реальністю, констатує автор. І не лише люди як такі, а й компанії. Тривалість життя великих корпорацій скорочується: зі списку 100 найвпливовіших компаній 1984 року до 2012 року дожили лише 24.
Чому? Бо не подбали вчасно про перепустки у світ інновацій, який є тунелем людства в майбутнє. «Справжні інноватори відчувають можливості в ситуації, коли нові технології чи мінливі економічні умови породжують у споживачів нові потреби, яких ринок ще не задовольнив».
Тож що допомагає потрапити в інноваційні виміри?
Охоплення незадоволених потреб, як трапилося це у випадку з WhatsApp, який пробився серед сотень комерціалізованих застосунків для обміну повідомленнями саме тому, що його творці зрозуміли, чого ж насправді хочуть користувачі. А зрозумівши — задовольнили.
Уповноваження команд: зарплата й статус далеко не такі ефективні мотиватори, як автономія, майстерність і мета (бути частиною чогось важливого). Вміння користуватися кризами, адже це чудовий час для пошуку нових можливостей.
Забезпечення проривів та вдале визначення пріоритетів: це коли вам треба навчити мавпу декламувати Шекспіра, стоячи на п’єдесталі, але цей процес ви починаєте зовсім не з побудови п’єдесталу.
Створення екосистем із різних представників професій, швидке ухвалення рішень, амбітне мислення, партнерство зі стартапами й зосередженість не на конкуренції, як це було раніше, а на ідеях. А також на тому, що в поразці немає ганьби.
«Чому немає європейського Google, Facebook чи Microsoft? Через культурно обумовлену готовність перестраховуватися й надавати перевагу дрібним поступовим рішенням, щоб уникнути ганьби провалу», — досить несподівано коментує автор глобальні інноваційні світові тенденції, наголошуючи: якщо немає духу йти на справжній ризик — тоді нічого й не відбувається.
Загалом ця книжка — величезний калейдоскоп оповідей про різні бізнеси з різних куточків світу. Застосунки, цифровізація, штучний інтелект, роботи, будівлі й навіть космічний корабель, виготовлені на 3D-принтері, автоматичне приготування страв через Blutooth спільно з кухарями Мішлен — все це не вигадки футурологів, а реалії сьогодення.
«Безграмотними у ХХІ столітті вважатимуться не ті, хто не вміє читати й писати, а ті, хто не може навчатися, розучуватися й переучуватися», — казав свого часу один із них — футуролог Елвін Тоффлер. І мав рацію.
Думаєте, успішний бізнес — це офіси, переговорні, телефони, чепурні люди в модних краватках і секретарі модельної зовнішності? Забудьте. Світ змінився. У головному офісі Xiaomi на вулиці Маофан у Пекіні відвідувачів радісно зустрічає безпритульний пес, якого забрали із сусіднього будівельного майданчика. А вартість компанії в липні 2018 року сягнула на Гонконгській фондовій біржі $54 млрд.
Інновації означають нові виміри. А нові виміри — нове мислення.
Вам сподобається, якщо: ви любите репортажі й цікаву та детальну інформацію про світ бізнесу. Книжка схожа на великий глобальний журналістський репортаж із подробицями, насичений унікальною інформацією та написаний легкою й доступною мовою. Кожен розділ містить і практичні поради — «завдання до виконання».
Вам не сподобається, якщо... Вам може не сподобатись, але потім все одно сподобається: ця книжка схожа на вишукану їжу, яку ви все одно розсмакуєте. Про такі випадки ще кажуть: «Апетит приходить під час їжі».
Головна причина прочитати: Інновації цікаві. Вони про те, як адаптуватися до мінливого світу, як вижити, з чим прийти на ринок і як монетизувати свої ідеї.
Коли автор писав книжку, він вивчив величезну кількість бізнесів та дослідив інноваційні бізнес-процеси. І ось що спільне знайшов: «Вони зберігають допитливість і відкритість до інших, постійно запитують і вчаться, борються із зарозумілістю чи самовдоволенням».
«Під час своїх мандрів я не знайшов підтвердження тому, що інновацію можна звести до наукової формули. Але, відвідуючи організації з історією, які зіткнулися з проблемами, я регулярно бачив, що найбільшою перешкодою для інновацій можуть стати людські упередження. Коли поточним бізнес-моделям загрожують машинне навчання, нанотехнології, геноміка, адитивне виробництво й нескінченний перелік інших нових технологій, найбільший ризик — вважати, що час на твоєму боці».
|