РЕЦЕНЗІЇ | Огляд книги 26 грудня 2023 р.

«The Unlocked Leader»: як стати людським лідером

Не рідко можна почути, що для того, щоб бути ефективними, лідери мають бути лідерами-супергероями. Тобто, вони повинні бути непогрішними, непохитними і безстрашними.

Гортензія Ле Жантиль (Hortense Le Gentil) у своїй новій книзі «The Unlocked Leader» закликає розвіяти це уявлення і стати тими, кого вона називає «людськими лідерами».

«Ховаючись за образом лідера-супергероя, вони не знають, як по-іншому спілкуватися з людьми на роботі. Вони не знають, як бути вразливими, автентичними та емпатичними так, щоб розкривати найкраще в інших. Коротше кажучи, вони не знають, як бути людськими лідерами».

Перетворення з лідера-супергероя на лідера-людину — це глибока внутрішня робота, а не застосування трюків і пафосних слів. Це стає стилем поведінки як на роботі, так і поза нею. Це починається з розуміння установок, які не слугують нам на користь — розумових пасток, — а потім зміни цих установок і побудови нових. Ле Жантиль глибоко досліджує цей трансформаційний процес. Тут немає короткого шляху.

The Unlocked Leader: Dare to Free Your Own Voice, Lead with Empathy, and Shine Your Light in the World

Вона пише, що є наступні чотири практики, які зміцнюють нашу здатність спілкуватися з іншими.

Навчіться більше слухати і говорити останнім

Людські лідери пройшли шлях від квотербека до тренера. «Їхнє завдання більше не полягає в тому, щоб вести м’яч і набирати очки, а в тому, щоб надихати і підтримувати гравців, допомагаючи їм викладатись на повну, грати як одна команда і разом набирати очки». Цьому найчастіше сприяє вміння більше слухати і менше говорити. Якщо ви будете говорити останнім, це також сприятиме більшому слуханню.

Розвивайте свою емпатію

Емпатія — це «здатність підключатися до емоцій чи досвіду інших людей». Погляньте на світ їхніми очима. Зосередьтеся на спільних рисах, а не на відмінностях.

Емпатія також означає розуміння того, як ви впливаєте на інших.

«Ваша практика емпатії також включає в себе коригування того, що ви говорите, як ви це говорите, і що ви робите відповідно». Водночас, авторка застерігає, що «здатність з’єднатися з кимось іншим і відчути світ із їхньої точки зору не означає приймати чи виправдовувати все, що вони роблять чи говорять. Емпатія не виключає прояву "жорсткої любові", коли це необхідно».

Практика та рольові ігри

Спілкування з іншими на новому рівні може спочатку здаватися незручним. «Розігрування різних сценаріїв полегшує тривогу перед невідомістю і допомагає реагувати найкращим чином у запалі моменту». Зрештою, це стане нашою сутністю.

Вчіться встановлювати і дотримуватися кордонів

Багато говорилося про цінність автентичності та вразливості в лідерстві для кращого зв’язку з іншими. Але вразливість без кордонів — це не вразливість. Ле Жантиль пише:

«Відчинити двері, щоб люди на роботі могли зазирнути в нашу голову і наше серце, однак, не означає ділитися всіма нашими емоціями і думками з іншими. Це також не означає, що ми відмовляємося від свого приватного життя або змушуємо від цього відмовитися колег і членів команди».

Щоб встановити належні межі, корисно відповісти на наступні запитання:

  1. Чи це доречно? Чому ви розповідаєте цю історію? Який меседж ви намагаєтеся донести?

  2. Чи це корисно? Ключове питання. «Ефективні людські лідери не випускають з уваги, що сенс бути автентичним і вразливим полягає в тому, щоб підтримувати, заохочувати і мотивувати людей, створюючи і зміцнюючи людські зв’язки. Виплескування своєї тривоги чи розчарування на колег в ім’я автентичності може допомогти вам почуватися краще, але така автентичність не приносить користі нікому іншому, а отже, перекреслює мету». Вона додає: «Розповідати про себе, не виявляючи інтересу і турботи про інших, не зміцнює людські зв’язки: це лише ніби кричить "Я, я, я!"».

  3. Чи підриваю я свою компетентність як лідер? «Якщо ви кажете, що не знаєте, що робити, або хвилюєтеся за майбутнє — це, швидше за все, викличе у вашої команди тривогу і змусить їх замислитися над тим, чи варто вам керувати і чому вони повинні слідувати вашому прикладу. Натомість прохання про допомогу, щоб стати кращим у своїй справі, дає зрозуміти, що ви не ідеальні, але прагнете вдосконалюватися».

  4. Чи відчуваю я себе професійно і комфортно? «Якщо ви ділитеся більше, ніж рівень вашого комфорту, ви перестаєте бути щирим. Замість того, щоб бути собою, ви стаєте кимось, хто надто сильно намагається бути вразливим — що, за іронією долі, виглядає болісно неавтентичним».

Людське лідерство не починається і не закінчується в офісі: воно відбувається скрізь і щомиті. Воно також відбувається вдома, і ті, хто став на цей шлях, можуть засвідчити величезні зміни, до яких воно призвело в їхньому особистому житті.

Емпатія заразлива, і оскільки лідери задають тон і мають більше важелів впливу, вони перебувають у привілейованому становищі, щоб змінити ситуацію.

За матеріалами Leading Blog



ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Вміти все. Чому універсальність перемагає спеціалізаціюВміти все. Чому універсальність перемагає спеціалізацію
Неординарні. Історії успіхуНеординарні. Історії успіху
Налаштуйся на зміни. Нова психологія успіхуНалаштуйся на зміни. Нова психологія успіху

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)