РЕЦЕНЗІЇ | Інсайти з книги 18 квітня 2024 р.

«Strategic»: п’ять стратегічних установок виняткових лідерів

Річ Хорват (Rich Horwath), засновник і CEO Інституту стратегічного мислення (Strategic Thinking Institute), де він працює з лідерськими командами у якості фасилітатора стратегічних воркшопів, коуча для керівників і стратегічного консультанта, поділився п’ятьма ключовими інсайтами зі своєї нової книги «Strategic: The Skill to Set Direction, Create Advantage, and Achieve Executive Excellence» («Стратегічні: вміння визначати напрямок, створювати переваги та досягати виконавчої досконалості»).

Strategic: The Skill to Set Direction, Create Advantage, and Achieve Executive Excellence

1. Стежте за своїм радаром

Ключ до успішного управління бізнесом — це наявність тригера, який змушує вас помічати та фіксувати зміни у вашій бізнес-ситуації. Куди ви зараз записуєте ключові фактори, що впливають на контекст вашого бізнесу? Для багатьох лідерів відповідь полягає в тому, що всі ці фактори постійно крутяться в голові, займаючи цінний простір розуму. Ключовим моментом є пошук єдиного сховища, де ви можете записати ці фактори, щоб звільнити своє мислення і мати їх в одному місці для подальшого огляду.

Радар — це метод виявлення об’єктів і визначення їхнього положення, швидкості або інших характеристик за допомогою високочастотних радіохвиль, відбитих від їхніх поверхонь. Подібним чином «контекстний радар» може надати візуальний знімок ключових факторів у чотирьох основних сферах вашого бізнесу: ринок, клієнти, конкуренти і компанія.

Ринок представляє патерни і тренди, які впливають на ваш бізнес — наприклад, консолідація галузі або впровадження генеративного штучного інтелекту. Клієнти — це ті, кого ви обслуговуєте, і вони можуть бути як внутрішніми, наприклад, бізнес-підрозділи та функціональні області, так і зовнішніми. Конкуренти — це діяльність і пропозиції інших життєздатних способів задоволення потреб клієнтів. У конкурентному середовищі ми хочемо звернути увагу на значну активність як традиційних, так і нетрадиційних конкурентів. Сюди входять ініціативи, проблеми та події всередині організації, такі як впровадження нової CRM-системи, розвиток культури або вирівнювання організаційної ієрархії. Оновлюйте свій контекстний радар щомісяця, щоб відстежувати зміни у вашому бізнесі та залишатися на крок попереду.

2. Збільшіть швидкість інсайту

Інсайт — це навчання, яке призводить до створення нової цінності. Однією з причин, чому так багато організацій намагаються звільнитися від гравітаційної сили ринкової посередності, є те, що вони використовують «мертві плани». Мертвий план — це план, який не оновлюється новим мисленням та інсайтами. Швидкість інсайтів лежить в основі нещодавнього домінування команди Red Bull Racing у міжнародній гоночній серії Формула-1 (F1).

«Багато організацій намагаються вирватися з-під гравітаційної сили ринкової посередності, тому що вони використовують мертві плани»

Нещодавній успіх Red Bull Racing частково пояснюється тим, що вони отримали знання, яких бракує іншим. Наприклад, вони розробили інноваційну центральну частину дифузора у формі цибулини, яка допомогла зменшити тиск повітряного потоку, що йде вниз. Простою мовою це означає, що автомобіль має менший опір, а їхня система DRS (Drag Reduction System) змушує конкурентів, таких як Ferrari, намагатися скопіювати її в надії наздогнати. Важливо пам’ятати, що швидкість інсайту визначає швидкість вашої еволюції — здатність розуміти, адаптуватися і процвітати в поточному середовищі.

За шкалою від одного до п’яти, де один — равлик, а п’ять — болід F1, як би ви оцінили швидкість інсайту вашої команди — вашу здатність сприймати нові знання та перетворювати їх на практичну цінність, яка веде до переваги? Подумайте, як ваша організація може прискорити потік інсайтів, створивши систему підзвітності за їх генерування та обмін ними між бізнес-підрозділами та функціями.

3. Тренуйте свій розум

Фізичні тренування можуть зміцнити м’язи, покращити роботу серцево-судинної системи, підвищити енергію та отримати інші потужні переваги. Однак, щоб покращити свою фізичну форму, потрібні дисципліна, цілеспрямованість і план. Те ж саме стосується і вашого розуму, і чудова новина полягає в тому, що, включивши регулярне тренування розуму у свій щоденний графік, ви відчуєте друге дихання.

Ментальні вправи зміцнюють ваші лідерські м’язи, надаючи вам основу для подолання хвиль викликів, які безперервно накочуються у вашому календарі. Такий ментальний воркаут можна виконати за п’ять хвилин; він складається з наступних трьох основних кроків:

Перший крок включає в себе твердження про ефективність, які є трьома-п’ятьма ключами до оптимальної роботи (наприклад, «Я приділяю всю свою увагу зустрічам і не роблю багато справ, поки інші говорять»). Другий крок — візуалізація. Візуалізація означає детальне пригадування позитивних нещодавніх подій, включно з краєвидами та звуками, а також уявлення майбутніх подій і того, як би ви хотіли, щоб вони відбувалися. Останній крок — формулювання особистих тверджень. Вони повинні включати одну-три фрази, які відображають ваші найкращі якості на роботі (наприклад, «Я вмію слухати і ставити вдумливі запитання, не засуджуючи інших, щоб якнайкраще задовольнити їхні потреби»).

4. Керуйте на своєму рівні

Коли ви визначаєте стратегічний напрямок, за ним неминуче слідує процес розподілу ресурсів. Ключовим компонентом ефективного розподілу ресурсів в унікальну систему заходів, спрямованих на те, щоб перевершити конкурентів — стратегію — є прийняття рішень. Швидкість прийняття рішень має вирішальне значення для індивідуального та організаційного успіху. Дослідження, проведене серед 17 000 генеральних директорів, показало, що серед тих, хто отримав низьку оцінку за рішучість, 94% отримали її через те, що вони були занадто повільними у прийнятті рішень.

«Зважуючи на рішення, які не відповідають вашому рівню, ви втрачаєте час, щоб зосередитися на рішеннях, які справді мають значення»

Однією з причин повільного прийняття рішень є те, що керівники ухвалюють їх занадто багато. Зважуючи на рішення, які не відповідають вашому рівню, ви втрачаєте час, щоб зосередитися на тих, які справді важливі і які можете прийняти тільки ви. Засновник Amazon Джефф Безос сказав:

«За що вам, як керівнику вищої ланки, насправді платять гроші? Вам платять за прийняття невеликої кількості якісних рішень. Ваша робота не полягає в тому, щоб приймати тисячі рішень щодня».

Керівництво на вашому рівні починається зі створення переліку важливих рішень, забезпечення чіткого розподілу прав на їх прийняття та надання іншим повноважень, ресурсів і підзвітності для їх ухвалення.

5. Пакетуйте свою роботу

Техніка, популярна серед найпродуктивніших керівників у світі, — це пакетування. Пакетна обробка — це процес спільної обробки схожих завдань, який може значно заощадити енергію та пропускну здатність, різко зменшивши кількість переходів, які ви робите протягом дня. Джек Дорсі, який одночасно очолював дві великі організації (Twitter і Square), розподіляв свій час на більші відрізки, такі як півдня і цілі дні. Він пояснює це так:

«Я розподіляю свої дні за темами. У понеділок, в обох компаніях, я зосереджуюсь на управлінні та функціонуванні компанії. Вівторок — на продукті. Середа — маркетинг, комунікації та зростання. Четвер — розробники та партнерства. П’ятниця — компанія, культура та рекрутинг. У суботу я відпочиваю. Неділя — рефлексія, зворотний зв’язок, стратегія та підготовка до наступного тижня».

Перш ніж розподіляти роботу, важливо визначити, куди ви зараз витрачаєте свій час. Протягом одного тижня записуйте з 30-хвилинним інтервалом, на що ви витрачаєте свій час. Наприкінці тижня класифікуйте часові інвестиції та підрахуйте загальну кількість часу, витраченого на кожну сферу. Корисно і пізнавально потім візуалізувати підсумок, побудувавши графік ваших часових витрат, відклавши сфери або категорії часу на горизонтальній осі х, а години — на вертикальній осі у. Порівняйте свої часові витрати з пріоритетами і визначте, скільки часу ви витрачаєте на найважливіші сфери, та відповідно до цього відкалібруйте свій час.

Елітна управлінська діяльність вимагає дисципліни, яка дозволяє практикувати стратегічний фітнес — застосовувати інструменти та методи, щоб генерувати потік безперервного навчання, яке призводить до вашої здатності надавати вищу цінність. Зрештою, практика приносить прибуток.

За матеріалами Next Big Idea Club



ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Теорія каст і ролейТеорія каст і ролей
МікромайстерністьМікромайстерність
Творча крива. Як створити потрібну ідею в потрібний часТворча крива. Як створити потрібну ідею в потрібний час

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)