РЕЦЕНЗІЇ | Інсайти з книги 22 липня 2024 р.

Чому співтворчість — це новий стиль лідерства

Кріс Дівер (Chris Deaver) та Ян Клоусон (Ian Clawson), співзасновники BraveCore — консалтингової компанії, яка допомагає компаніям використовувати силу співтворчості, — поділилися п’ятьма ключовими інсайтами зі своєї нової книги «Brave Together: Lead by Design, Spark Creativity, and Shape the Future with the Power of Co-Creation» («Відважні разом: лідерство через дизайн, креативність та формування майбутнього за допомогою сили співтворчості»).

Brave Together: Lead by Design, Spark Creativity, and Shape the Future with the Power of Co-Creation

1. Чому компанії вбивають креативність?

Ми всі відчували страх на роботі. Запитайте будь-кого, чи мав він коли-небудь поганого боса або працював у токсичному середовищі, і він відповість «так». Це має змінитися. Компанії продовжують підштовхувати людей до результатів, зациклюючись на цифрах, витісняючи творчість із робочого життя.

Зруйновані культури є поширеним явищем. Люди шукають чогось більшого: творчої спільної роботи, прагнуть зростання, емпатії та надії. Існують прості та ефективні рішення. Ми ділимося моделлю, яка називається «Дзеркальний тест» (The Mirror Test). Він дає нам напрямок, щоб переосмислити наше життя на основі того, як ми бачимо себе та інших, розмежовуючи реальне та ідеальне.

Ми можемо втілити наше майбутнє, зупинившись, поміркувавши і прийнявши нашу творчу ідентичність. Нам слід припинити шукати щось чи когось ззовні, щоб змінити наші обставини. Дзеркальний тест допомагає нам взяти на себе відповідальність, припинити уникати того, чого найбільше боїмося. Є сила в тому, щоб запитати: «Що я можу зробити по-іншому?».

Кріс Дівер та Ян Клоусон є співведучими подкасту Lead with a Question. Після омріяної кар’єри в Apple та Disney, Дівер почав тренувати керівників вищої ланки та впливати на компанії зі списку Fortune 500. Клоусон провів останнє десятиліття, очолюючи трансформацію культури в галузі охорони здоров’я, включаючи багатомільйонний центр кваліфікованої медсестринської допомоги в Кремнієвій долині. Обидва регулярно публікуються у таких виданнях, як Fast Company та The Wall Street Journal.

2. Ми можемо будувати культури, які любитимуть люди

Страх і відвага поодинці нас підводять, а от коли ми відважними разом — ні. Ми можемо жити нашим найкращим майбутнім вже зараз: таким, яке є не саморобним, а спільним. Ми можемо звільнитися від егоїстичної поведінки, розірваних стосунків і підірваної довіри. Ми можемо вийти за межі ефективності та дієвості, щоб дослідити силу співтворчих стосунків, які надихають нас усіх на нову надію.

За культурами співтворчості — майбутнє. Вони надихають на пошук мети в житті. Вони створюють сміливий простір для магії. Позачасові принципи, сміливе лідерство та креативність — це потужна комбінація, якої бракує компаніям, щоб диференціювати свою культуру. Це відкриває довготривалу радість і звільняє нас від відчуття самотності.

«Позачасові принципи, сміливе лідерство та креативність — це потужна комбінація, якої бракує компаніям, щоб диференціювати свою культуру»

Робота з лідерами та командами Apple дала нам глибоке розуміння того, як формується культура. Коли мене взяли на роботу в Apple, вони поставили переді мною надзвичайне завдання: «Сімдесят відсотків наших людей працюють тут п’ять років або менше. Ми не можемо навчити їх культурі Apple достатньо швидко. Чи можете Ви допомогти?»

Те, що почалося як невеликий мозковий трест, перетворилося на масовий рух і органічно зростало за допомогою сміливих лідерів. Разом ми створили позачасові принципи, які започаткували культурні зміни, надихнувши понад 100 000 людей на створення майбутнього Apple, перейшовши від «мислити по-іншому» (think different) до «мислити по-іншому разом» (different together).

Команди співтворців не зациклені на тому, щоб мати відповіді на всі питання. Вони досліджують, що можливо за допомогою сильних запитань. Їх надихають спільні принципи.

3. Принципи керують нашим життям

Підростаюче покоління креативних людей і лідерів не хочуть, щоб люди говорили їм, що робити. Проте більшість книг про лідерство претендують на статус остаточних планів для успішного життя.

Ми підкреслюємо важливість метапринципів, які дають нам напрямок для оволодіння мистецтвом співтворчості. Це істини вищого рівня, почерпнуті з колективної мудрості. Ці універсальні стандарти допомагають нам визначити принципи, які мають значення для нас.

Першопринципи — це основні істини, засновані на нашому власному досвіді, які впливають на наші рішення та дії. Вони глибоко особисті та унікальні. Найкращі першопринципи — це творче формулювання того, ким ми є і як ми живемо.

Ось шість метапринципів, які дають нам напрямок для співтворчості:

  • Ставте запитання, щоб спровокувати культуру допитливості.
  • Перетворіть біль на силу, створюючи здобутки, а не зосереджуючись на втратах.
  • Зробіть інших місією, зростаючи разом через співчуття та служіння.
  • Визначте ситуацію, формуючи моменти з наміром і розробляючи найкращі дії.
  • Створюйте контекст, живучи своєю майбутньою історією зараз.
  • Прямуйте на «справжню північ», вибудовуючи узгодженість із принципами та колективною енергією для максимального впливу.

4. Ми можемо формувати наступну хвилю нашого трудового життя

Світ трансформується. Речі прискорюються. Компанії борються за те, щоб залишатися актуальними. Правила лідерства минулого застаріли. Але з яких цеглинок складається майбутнє?

Нам пропонують обирати між відносинами роботодавець-працівник і кар’єрним шляхом підприємця. Перший рівень — це типові робочі відносини між роботодавцем і співробітником. У компаніях лідери просувають свій досвід і статус. Вони кажуть, що для досягнення успіху потрібно брати участь у відповідній грі, але через політику вона здається сфальсифікованою. Тим часом роботодавці продовжують наполягати на виконанні, або не виконанні. Відносини між роботодавцем і працівником порушені.

Бути найманим працівником — це безпечний варіант: ви отримуєте зарплату, страховку та пільги. Працівники при цьому не хочуть піднімати хвилю, але мають палке бажання бути поміченими. Коли люди відчувають себе застряглими і недооціненими, вони починають зневажати такий тип робочих відносин.

Другий рівень: підприємництво. Підприємці пишаються своїм стилем життя, вирвавшись з-під гніту найманої праці. Будуючи імперію, щоб залишити свій слід у світі, вони процвітають на ігровому майданчику «зроби сам». Але будувати бізнес нелегко. Підприємці просувають хастл-культуру як шаблон успіху. Тим часом, 80% нових бізнесів зазнають невдачі. Але чому? Чи це пов’язано з тим, що підприємці не були втягнуті в процес, чи тут є щось інше?

«Співробітникам не потрібно залишати свого роботодавця, щоб практикувати співтворчість, а підприємці можуть стати співтворцями вже зараз»

Дебати про те, який рівень кращий, досі тривають. Що, якби ми перестали розглядати робоче життя в цих крайнощах «або-або»? Із цієї напруги народився третій рівень — не для заміни, а щоб зазирнути за межі двох інших рівнів. Третій рівень — це мислення співтворця.

Найкращі лідери майбутнього будуть сміливо приймати свою творчу ідентичність. Лідери-співтворці надихають людей будувати мости між командами, а не створювати острівці та замкнуті простори. Вони керують із глибокою емпатією та діляться своєю мудрістю. Співробітникам не потрібно залишати свого роботодавця, щоб практикувати співтворчість, а підприємці можуть стати співтворцями вже зараз.

Співтворець пропонує людям відкритий простір для спілкування, співпраці та створення нових ідей. Ми стаємо пов’язаними через спільну надію, бачачи, що можна зробити разом, і перетворюючи спільні мрії на спільний напрямок. Співтворчість розкриває наш справжній потенціал разом з іншими.

5. Співтворчість активує сміливих лідерів і згуртоване життя

Коли нам кажуть працювати більше і розумніше, це призводить до роз’єднаності, вигорання і самотнього робочого життя. Ми всі хочемо чогось більшого, і це — творча спільна робота.

Для будь-кого, хто буде лідером у майбутньому, це означає проміняти самотню гонитву за особистим успіхом на спільну пригоду. Перемога в бізнесі та житті вимагає безкорисливих зусиль. Це співтворчість, і це те, що найбільш інноваційні команди роблять найкраще в культурах, які люблять люди — Apple, Nike, Pixar і NBA.

Нам потрібні сміливі лідери, які бачать «сирий матеріал». Їх захоплює потенціал роботи з іншими. Вони бачать можливості вчитися один в одного і надихаються творити разом. Вони дозволяють позачасовим принципам керувати відносинами та лідерськими здібностями.

Ось кілька перших кроків до того, щоб бути відважними разом:

  • Переосмисліть зустрічі як сміливі розмови. Зустрічі ніколи не мали б бути нудними сесіями для завантаження інформацією. Ми можемо перетворити їх на спільний творчий досвід. Зробіть зустрічі гнучкими. Станьте вразливими, розповідаючи особисті історії, і дайте людям сміливий простір, щоб поділитися ними. Зосередьтеся на налагодженні контактів.

  • Надішліть запитання перед зустріччю, щоб розпочати розмову. Створіть атмосферу за допомогою влучного запитання, аби підштовхнути до креативності. Не просто надсилайте адженду. Залучіть свою команду і спостерігайте, як вони об’єднуються, щоб ділитися ідеями та пропонувати рішення. Запитання можуть трансформувати наше мислення та якість розмов. Вони можуть розблокувати ваші відновлювані джерела енергії.

  • Приберіть его зі столу і покладіть на нього будівельні блоки. Йдеться не про те, щоб бути найрозумнішою людиною в кімнаті чи відстоювати ідеї. Йдеться про те, щоб будувати мости і з’єднувати точки. Керуйтеся найважливішим питанням: як ми хочемо, щоб люди почувалися?

  • Дозвольте найкращим ідеям перемогти. Це зміцнює серця та уми. Найкращі культури роблять це добре, і це змінює все. Створюйте процедури, щоб люди могли бути відважними разом. Пропонуйте реальну підтримку та ресурси для інновацій.

За матеріалами Next Big Idea Club



ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
МікромайстерністьМікромайстерність
Технологія EQ-BOOST. Як використовувати емоційний інтелект у бізнесі та життіТехнологія EQ-BOOST. Як використовувати емоційний інтелект у бізнесі та житті
Емоційний успіхЕмоційний успіх

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)