Нова стратегія людського капіталу
The New Human Capital Strategy
Економісти нагадують нам, що кожна людина, яка працює в компанії, повинна приносити чітку і вимірювану користь для бізнесу. Тільки так вона зможе виправдати витрати на своє утримання та компенсацію. І хоча більшість менеджерів погоджуються, що саме люди є найціннішим активом компанії, все ж оцінка корисності та економічного внеску кожного окремого співробітника у загальну справу компанії часом буває зовсім непростою. Цінність книги "Нова стратегія людського капіталу" (The New Human Capital Strategy) полягає якраз у ефективному та доступному вирішенні цієї проблеми.
Автор книги Бредлі Холл (Bradley Hall) переконаний, що структурований довгостроковий підхід до стратегії управління людським капіталом є набагато важливішим, ніж короткострокова орієнтація на скорочення витрат. Деякі з висновків, зроблених автором, по-суті є продовженням дослідження, проведеного McKinsey Quarterly, яке пропонує використання нових метрик — прибуток на співробітника, замість традиційної рентабельності інвестованого капіталу (ROIC).
У книзі чітко розмежовується управління людськими ресурсами: компенсація, бонуси, тренінги, кадрове забезпечення, тощо, та управління людським капіталом (HCM), яке орієнтується на цінність людей для бізнесу, довгострокове планування, підтримку конкурентної переваги компанії завдяки людям та створення практичних схем оцінки розвитку персоналу. На жаль, Холлу не вдалося навести переконливих доказів на користь того, що компанії, які керуються принципами управління людським капіталом, зуміли досягнути більшого успіху, ніж їхні конкуренти.
Не зрозуміло також, чи повинна компанія впроваджувати всі аспекти наведеної стратегії для того, щоб отримати від неї практичну користь.
Але, як би там не було, менеджери тих компаній, які відчувають труднощі із досягненням результатів, знайдуть у цій книзі багато цікавих та корисних ідей, що змушують замислитись.
Ярослав Федорак, за матеріалами Graziadio Business Report.
|