Справжня природа винаходів
Borrowing Brilliance
Автор книги "Запозичуючи досконалість" (Borrowing Brilliance) Девід Корд Мюррей (David Kord Murray) має вражаюче резюме. Він не лише є науковцем та розробником численних проектів для NASA та Пентагону, але й успішним підприємцем. Але основна його риса полягає в тому, що він ніколи не говорить про те, чого не спробував сам. Ідеї його нової книги також взяті із життя. Коли Мюррей був керівником відділу інновацій у Intuit — він запозичив одну ідею, дещо видозмінив її і створив виняткові речі. Його книга спонукає всіх діяти так само. Зрештою, це спрацювало у випадку Йогана Гуттенберга, Джорджа Лукаса та засновників Google.
Мюррей ділиться багатьма кейсами та прикладами вдалого використання ідей інших людей та організацій як обов'язковим аспектом процесу будь-якого розвитку. І йдеться тут зовсім не про плагіат чи копіювання! Наприклад, у свій час Google запозичив концепції з бібліотечної науки для того, щоб вдосконалити алгоритм свого інтернет-пошуку. Прес Гуттенберга запозичений з ідеї пресу, який на той час використовувався виноробнями.
Мюррей розповідає про різні аспекти інноваційного мислення. Це більше, ніж просто конкурентна перевага. Потреба інноваційності та креативності стає все більш та більш важливою разом зі скороченням життєвого циклу продуктів.
Дослідивши сотні ідей провідних мислителів та винахідників, починаючи від Чарльза Дарвіна і закінчуючи генеральним директором Apple Стівом Джобсом, автор робить висновок, що практично будь-який великий винахід супроводжується потоком дрібних ідей, які часто бувають запозичені. Метод Мюррея передбачає сполучення та міксування багатьох концепцій (часто із абсолютно різних і навіть несподіваних сфер діяльності), внаслідок чого виникає щось нове.
Проте, мабуть, найважливішим одкровенням книги є те, що найкращі ідеї часто виявляються найменш очевидними. Тому, чим далі ви відходите від того, що здається логічним і що у глибші пошуки вдаєтесь — то більша ймовірність, що ви натрапите на виняткову ідею, яка "переверне" вашу галузь.
Ярослав Федорак, за матеріалами Business Week.
|