Я люблю вас більше, ніж собака
I Love You More Than My Dog
Про собачу відданість клієнтів розповідає Джін Бліс (Jeanne Bliss) у своїй книзі "Я люблю вас більше, ніж собака" (I Love You More Than My Dog).
Яка різниця між клієнтами, які ставляться до вашої компанії нейтрально і тими, які щиро люблять її? Дуже багато бізнесів можуть похвалитися вдячними клієнтами та задоволеними покупцями, але лише одиниці здатні без перебільшення сказати, що їхні клієнти — це справжні фанати їхнього продукту або сервісу. По справжньому обожнювати компанію — означає не просто купувати її продукти чи користуватися її послугами, а постійно просувати та рекламувати її не лише серед знайомих та друзів, але часто — абсолютно незнайомих людей. Саме фанати можуть багатократно збільшити ефективність вашого бізнесу, користуючись такими технологіями, як електронна пошта, соціальні мережі, Twitter тощо.
Джін Бліс давно працює над аналізом подібного типу поведінки серед клієнтів і вона знає все, що необхідно, щоб завоювати таких людей. Втім, читачеві не варто марно сподіватися, що він отримає "швидкий рецепт" того, як завоювати лояльного клієнта. Це дійсно вимагає довгої і наполегливої праці. І навіть найщедріший бюджет на рекламу не змусить людей по-справжньому полюбити вас.
Але хороша новина полягає в тому, що існує п'ять принципів-рішень, прийнявши які, ви майже напевне зможете зосереджувати навколо своєї компанії відданих клієнтів.
Бліс працювала із десятками компаній, які можна назвати улюбленими. Ці компанії відрізнялися за розміром, віком та галуззю. Але, не зважаючи на всю видиму різницю, всі вони були спільні в одному: готовності шукати і знаходити способи інтегрувати людяність у кожне своє бізнес-рішення. Чим би вони не займалися, вони ніколи не упускають із виду одного — що вони роблять це заради людей. Їхня винагорода — армія задоволених покупців, які ніколи не зрадять і завжди будуть найкращим рекламним ресурсом для компанії... куди більш дієвим, ніж багатометровий бігборд у центрі міста чи багатомільйонна телевізійна реклама у прайм-тайм.
Ярослав Федорак, за матеріалами Amazon.com.
|