РЕЦЕНЗІЇ | Книга 20 липня 2010 р.

Ремікс: Як поєднати мистецтво та комерцію в гібридній економіці

Remix: Making Art and Commerce Thrive in the Hybrid Economy

Більше десяти років Лоуренс Лессіг (Lawrence Lessig), адвокат за професією, працював над дослідженням взаємодії Інтернету та закону. У своїй книзі "Ремікс: Як поєднати мистецтво та комерцію в гібридній економіці" (Remix: Making Art and Commerce Thrive in the Hybrid Economy) Лессіг малює картину зростання та падіння споживчої культури.

Він починає з дев'ятнадцятого століття, коли ще не було ні радіо ні фотографії, а люди переважно створювали свою власну музику. Лессіг називає даний споживчий процес "творчою" (read write чи RW) культурою. Протягом XX-го століття, популярні медіа, такі як радіо, вінілові пластинки та кіно створили значний перехил в бік "нетворчої" (read only чи RO) культури, в якій високо комерціалізована інформація, мистецтво та розваги представлялися пасивним слухачам та глядачам, які практично не мали ані можливості ані мотивації творити самостійно.

У XXI-му столітті, в еру цифрових технологій та Інтернету, для будь-якого споживача куди легше змінювати вже наявні роботи: змішувати їх, отримуючи щось нове, чи створювати власні оригінальні праці. Сьогодні, маючи мобільний телефон з камерою та доступ до YouTube, практично кожен користувач Інтернету отримує можливості, які всього кілька років тому були доступні лише обраним людям. По суті це означає повернення до RW-культури. Лессіг наводить ще багато прикладів, чому це відбувається.

На превеликий жаль, переконаний автор, наші сучасні закони не передбачають створення таких робіт. Більше того, якщо ви у власній творчості застосуєте твори інших людей, це може бути сприйнято як порушення закону і навіть кримінальний акт.

Окресливши проблему невідповідності сучасного закону авторських прав до сучасної ж культури, яка була спричинена швидким розвитком Інтернету, Лессіг намагається знайти вихід із ситуації у другій частині книги. Він закладає основи абсолютно нової системи авторських прав, яка дасть змогу авторам отримувати прибуток при цьому ефективно існуючи у середовищі, де творити може кожен — "RW-культура".

Лессіг виділяє два типи "економіки" в Інтернеті: традиційну комерційну, в якій товари та послуги обмінюються на гроші; та "вільну економіку обміну" (sharing economy), у якій товари та послуги обмінюються на любов, альтруїзм, патріотизм, задоволення від участі... що завгодно окрім грошей. Наприклад, Amazon належить до першого типу економіки, а Wikipedia — найяскравіший приклад другої.

Лессіг же наголошує на важливості створення третього типу економіки — своєрідного гібрида, який поєднає найкращі риси комерційної та вільної економіки. Про те, як це зробити і що для цього потрібно — йдеться у книзі.

Ярослав Федорак, за матеріалами strategy+business.



ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Торгівці правдою. Бізнес на новинах та битва за фактиТоргівці правдою. Бізнес на новинах та битва за факти
Діяти як переможець, думати як переможецьДіяти як переможець, думати як переможець
Принцип мозаїки. Шість навичок дивовижного життя і карєриПринцип мозаїки. Шість навичок дивовижного життя і карєри

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2025, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)