РЕЦЕНЗІЇ | Огляд книги 25 травня 2015 р.

Нові стратегії для нового світу

Як забезпечити у дедалі складнішому зовнішньому середовищі не просто виживання, але й процвітання бізнесу?

Big Pivot: Radically Practical Strategies for a Hotter, Scarcer, and More Open World
» Докладніше на Amazon
У своїй книзі «Big Pivot: Radically Practical Strategies for a Hotter, Scarcer, and More Open World» («Великий розворот: практичні стратегії для світу, де ресурсів все менше, а відкритості все більше») Ендрю Вінстон (Andrew Winston), радник з питань сталого розвитку низки відомих компаній (зокрема, PwC), описує можливості, які, на його думку, криються у трьох мегавикликах сучасності: 1) кліматичних змінах, 2) ресурсних обмеженнях при одночасному збільшенні цін на біржовий товар; та 3) зростанні вимог щодо більшої прозорості.

Як наголошує Вінстон, лідери зможуть скористатися з нових можливостей, тільки якщо розглядатимуть питання сталого розвитку як один зі своїх стратегічних пріоритетів. «Ми повинні зробити розворот (англ. pivot) — подеколи, долаючи біль, але цілеспрямовано рухатись до ситуації, коли прибуткові розв’язання наймасштабніших проблем сучасності стануть головною справою бізнесу», — пише Вінстон. Цей розворот вимагатиме трансформації світогляду керівників — від традиційного сприйняття бізнесу до прогресивнішого «чистого та зеленого» бачення своєї діяльності, а потім до прийняття засад «великого розвороту», котрі, як зазначає автор, «можуть та повинні забезпечити стійкість успіху бізнесу, економіки та окремих індивідів».

Автор ілюструє, що означає перехід від звичного сприйняття від мислення категоріями «великого розвороту» на прикладах різних аспектів корпоративної діяльності. Так, погляд на операційну діяльність фірми мусить зсунутись від зорієнтованості на окремі підрозділи до прийняття матричного, а потім інтегрованого підходу. А коли справа стосується регуляторних правил гри, то слід відмовлятись від відкрито ворожого сприйняття регулювання як такого, переходячи спочатку до «захисного» менталітету, а потім поступово перетворюватись на керуючу силу регуляторних змін.

Більша частина книги присвячена методам переведення засад «великого розвороту» у практичні зміни. Вінстон пропонує 10 стратегій створення та реалізації візії, оцінювання результативності діяльності, укладення партнерств та формування адаптивності, потрібної для досягнення сталого успіху бізнесу.

За словами автора, формулюючи візію, компанії мусять відмовитись від орієнтування на короткострокову перспективу та поставити перед собою масштабні науково обґрунтовані цілі, що базуються на революційній інновації. Так, компанія Adidas, усвідомивши, що за два роки індустрія виробництва готового одягу використовує кількість води, яка дорівнює об’єму вод Середземного моря, винайшла безводний метод фарбування, здійснивши таким чином «великий розворот».

Кардинальна зміна підходів до вимірювання результативності потребує інших стимулів, відповідної мотивації, переосмислення показника ROI, а також прийняття на себе відповідальності за стан природних ресурсів. Наприклад, Puma запровадила «звіт про екологічні прибутки та збитки», який передбачає визначення монетарної вартості природних ресурсів, котрі використовує компанія у своєму розширеному ланцюгу постачань. Як з’ясувалось, їхня сукупна ціна дорівнює майже половині річного прибутку Puma.

Наповнення новим змістом поняття «партнерство» означає, що лідери мусять скеровувати тактику лобіювання на досягнення цілей сталого розвитку, співпрацювати з усіма зацікавленими сторонами та робити споживачів прихильниками своєї справи. Наприклад, Coca-Cola сформувала партнерство з Pepsi та іншими конкурентами для того, щоб прискорити процес переходу від холодильників, що працюють на гідрофторвуглецю, на техніку, в котрій застосуються холодоагенти на основі двоокису вуглецю (в цій функції вони набагато менше впливають на кліматичні зміни).

Розвиток адаптивності, зокрема, передбачає запровадження систем швидкого зворотного зв’язку. Так, нафтопереробна компанія Valero встановила лічильники та засоби відстеження, що забезпечують оптимальний температурний режим та тиск у резервуарах. Це дозволило заощадити електроенергію на суму $120 млн. лише протягом першого року застосування цих засобів.

У завершенні книги Ендрю Вінстон наводить запитання, яке поставив йому один із клієнтів. «Отже, ми мусимо зробити розворот, бо це дасть змогу підвищити прибуток, або для того, щоб спокійно спати, а може тому, що таким чином забезпечимо краще майбутнє для всіх нас?», — спитав той. Звісно, автор на все це відповідає: «Так». Хоча для компанії поєднати фінансову, екологічну та соціальну відповідальність не так вже й просто. Зрештою, здатність відповісти на виклик такого масштабу і відокремлює лідерів та підприємців категорії Едісона, Форда та Джобса від усієї решти їхніх колег.

Книга Big Pivot: Radically Practical Strategies for a Hotter, Scarcer, and More Open World увійшла до переліку «Найкращі бізнес-книги 2014-року» (категорія «Сталий розвиток») за версією видання strategy+business.

За матеріалами strategy+business.



ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Лаяти не на те деревоЛаяти не на те дерево
Ефект накопичення. Покрокова інструкція до успіхуЕфект накопичення. Покрокова інструкція до успіху
Ваш надійний тилВаш надійний тил

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)