Сутність лідерства — це люди
Цікаво, що книга, яка очолила категорію «Лідерство» у переліку strategy+business «Найкращі бізнес-книги 2015-го року», фокусується не на вражаючих досягненнях «зіркових» лідерів, а на цілком буденних речах, котрі, зрештою, і є виміром істинної ефективності керівника.
Праця Джорджа Боденхаймера (George Bodenheimer) «Every Town Is a Sports Town: Business Leadership at ESPN, from the Mailroom to the Boardroom» («Кожне місто є спортивним містом: сутність лідерства в ESPN — від «поштаря» до ради директорів») розпочинається з опису першого дня Боденхаймера у новонародженій мережі (тоді він займався обробкою кореспонденції); потім автор веде нас через 35-річний процес становлення й розвитку бізнесу до моменту свого виходу на пенсію в ролі співголови Disney Media Networks. (Disney придбала ABC, материнську компанію ESPN, 1995-го, коли Боденхаймер знаходився десь посередині своєї кар’єри.) Приємно вражає те, що автор книги, на відміну від багатьох своїх колег, не вважає, що знає про лідерство все, а тому не береться повчати інших, як слід виконувати роль провідника. Замість цього Боденхаймер без будь-якої претензійності розповідає, як він та його колеги працювали впродовж усіх цих років: що було зроблено доброго, а що поганого (а подеколи навіть й відверто дурного). Читаючи книгу, ми спостерігаємо, як «дорослішав» автор, крок за кроком наближаючись до директорського кабінету. Головним рушієм професійного зростання для нього було спостереження за тим, що боси вчиняли правильно, а що ні, а також — навчання на власному досвіді. Наприклад, Боденхаймер дійшов висновку, що найкращий метод підготовки майбутніх лідерів — це залишити їх на одинці зі складною ситуацією, вірячи в те, що вони самостійно «випливуть» із виру проблем.
У книзі відображено практично всі аспекти корпоративного лідерства: розробка стратегії; зміна бізнес-моделі; створення організаційної структури; стимулювання інновацій; проникнення у таємниці успішного продажу; мотивування інших; планування виходу на глобальні ринки; подолання проблем, що неминуче супроводжують транзакції злиття та поглинання; взаємодія з людьми, яким притаманно безмірно роздуте самолюбство. Але найбільше уваги автор приділяє питанням формування корпоративної культури. Звісно, можна сказати, що все це загальновідомі речі, про які написано силу-силенну праць. Але в «Every Town Is a Sports Town» ці питання розглядаються не на рівні абстрактного теоретизування, а як набір певних правил, органічно інкорпорованих у спосіб функціонування ESPN.
Якщо чогось не варто очікувати від цієї книги — так це якихось одкровень. Її цінність у численних практичних прикладах, що ілюструють, як можна підійти до розв’язання низки «вічних» управлінських питань. Зокрема, це здатність уважно вислуховувати підлеглих та вести з ними безперервний щирий діалог; готовність відмовитись від мікроменеджменту і не на словах, а на ділі делегувати певні повноваження підлеглим; вміння формувати конструктивні стосунки з усіма стейкхолдерами та будувати згуртовані команди. Врешті-решт, це не просто гарні речі, а необхідна умова забезпечення стійкого зростання. Головною ж наріжною тезою книги є те, що сутністю лідерства є люди. Адже ніхто не може стати лідером, якщо діє сам по собі.
За матеріалами strategy+business.
|