Як продумати натхнення
Автор: Тетяна Синьоок
Джерело: Блог Yakaboo.ua
Ці конференції люблять усі. Спікери TED здатні зачарувати навіть тоді, коли їхні теми нібито дуже далеко від тебе, і ти мало переймаєшся, скажімо, бамбуковою архітектурою чи ліхтариками для відлякування левів. Але варто промовцю стати в коло й почати виступ — все, ти на гачку найсильнішої приманки сьогодення. Вона називається натхненням.
Конференція, що полонила світ
На натхненні спеціалізується Кріс Андерсон (Chris Anderson), автор книжки «Успішні виступи на ТЕD. Рецепти найкращих спікерів» (TED Talks: The Official TED Guide to Public Speaking). Він — співзасновник і куратор всесвітньо відомої щорічної конференції ТЕD. Хоч початково, з 1985 року, проблематика конференції була пов’язана саме з технологіями, розвагами і дизайном (Technology, Entertainment, Design), на сьогодні її головна мета — надихнути глядача на особисті звершення. При цьому тематичний спектр промов розширюється: тут і медицина, і психологія, і стосунки, економіка, спорт — усе, що може зацікавити людину, свідому того, що вона живе у світі ідей.
Філософія натхнення. Як це працює?
Обмін ідеями шляхом креативної натхненної промови, поширеної через інтернет, — ось секрет шаленого успіху TED. Як і кожен феномен, цей теж має своє пояснення. Крок за кроком Кріс Андерсон ділиться спостереженнями, виокремлює найкраще з виступів і показує, як що працює і чому.
Він пояснює, як розробити ідею, чого треба уникати, як не загубити на півдорозі наскрізну тему, як структурувати промову, завчати її напам’ять чи говорити експромтом; розповідає, якими бувають інструменти промови, як психологічно підготуватися до неї, ба навіть у що краще вдягнутися, щоб не зіпсувати трепетну мить. Усі ці до дрібниць продумані деталі проілюстровані прикладами з виступів TED, їх дуже цікаво переглядати вже не як сукупність нових фактів про невідоме, а як живе втілення складної технології публічного виступу. Список найцікавіших промов для зручності подано окремим списком. Але той, хто візьметься переглядати цей список, неминуче перегляне й інші не менш цікаві відео, в яких інформативність поєднана із новим способом подачі матеріалу — невимушеним, але ґрунтовним.
Автор говорить про мистецтво публічного виступу як про уміння, яке до снаги кожному, кому направду є що сказати.
Маєш ідеї? Дозволь світові про них дізнатися
На перший погляд, видання має чітко визначену цільову аудиторію — це люди, які збираються взяти участь у конференції TED і готують свій виступ. Та насправді поради Кріса Андерсена стануть у пригоді усім, кому є що сказати світові: винахідникам, письменникам, журналістам, блогерам, митцям, дизайнерам, спортсменам, домогосподаркам, психологам, лікарям… Абсолютно всім, хто має ідеї й хоче знати, як розповісти про них широкому загалові.
|