Влада: Чому у одних людей вона є, а у інших — ні
Power: Why Some People Have It — and Others Don't
Влада — це передумова управління. Але бізнес-школи зазвичай дотримуються точки зору, що знання повинні бути лише формою влади. Як наслідок, інші, більш примітивні типи влади рідко коли набуваються людьми внаслідок навчання.
Джефрі Пфеффер (Jeffrey Pfeffer) розповідає про те, як можна навчати владі студентів МВА, у своїй книзі "Влада: Чому у одних людей вона є, а у інших — ні" (Power: Why Some People Have It — and Others Don't).
Основна думка автора полягає в тому, що світ несправедливий та часто нелогічний, тому сама по собі "чиста влада" не гарантує результативності, "самопроголошені" лідери отримують прибутки і кожен хоче вирватися на перше місце. Але якщо влада має настільки велике значення, тоді управлінці повинні навчатися її принципам та використовувати їх на благо компанії. З цієї точки зору більшість наявної "лідерської" літератури неефективна, адже орієнтується на те, що лідери повинні робити, а не на те, що вони насправді роблять.
У 13-ти розділах книги Пфеффер пояснює, як досягнути та практикувати владу. Він демонструє слабкий зв'язок між ефективністю та результатами роботи та практичну відсутність кореляції цих факторів з інтелектом. Він показує, що навіть лестощі можуть стати ефективною стратегією набуття впливу та наводить приклади тих, хто постійно використовує їх для просування кар'єрною драбиною.
Накопичення влади потребує сили волі у вигляді амбіцій, енергії та фокусу, а також навичок у вигляді самопізнання, впевненості, емпатії та здатності стійко переживати конфлікт.
Пфеффер також показує, чому менеджерам з особливою обережністю слід ставитися до функцій, в яких вони планують працювати. Жоден лідер, навіть наділений найбільшою владою, не здатен довго плисти проти течії. Тому дуже важливо правильно використовувати ресурси, створювати соціальні мережі тощо.
Ярослав Федорак, за матеріалами strategy+business.
|