ТЕНДЕНЦІЇ | Дослідження 20 листопада 2006 р.

Перспективи українського ринку маркетингових досліджень

Матеріал був опублікований у журналі "Комп&ньоН" (№47, 2006 р.)

У 2007 році експерти прогнозують істотне зростання потреб українських компаній у маркетингових дослідженнях. Вже на сьогоднішній день проведення подібних досліджень є важливим і дуже важливим для роботи майже 60% великих українських компаній. Такі результати проведеного компанією InMind дослідження MarketView, що було присвячено аналізу галузі маркетингових досліджень.

Результати другого етапу дослідження MarketView дозволили проаналізувати специфіку поточного стану галузі маркетингових досліджень в Україні. Так, проведення маркетингових досліджень, на думку 57% опитаних експертів, є важливим і дуже важливим для успішної роботи компанії. Очікується, що актуальність досліджень для компаній буде продовжувати рости. У наступному році прогнозують підвищення потреби в маркетингових дослідженнях 52% експертів. З них половина опитаних відзначила, що збільшення відбудеться на 20-50%, а 40% очікують збільшення потреби в дослідженнях більш ніж на 50%.

Оцінка експертами п'ятирічної перспективи розвитку галузі дозволила виділити дві основні тенденції: підвищення стратегічної ролі досліджень у роботі компаній і підвищення взаєморозуміння й партнерства між компаніями і зовнішніми дослідниками.

На сьогоднішній день рівень розвитку ринку маркетингових досліджень оцінюється переважною більшістю опитаних експертів (82%) як середній. Основними перешкодами на шляху його розвитку експерти вважають сукупність зовнішніх і внутрішніх факторів: з одного боку, відзначена експертами некомпетентність провайдерів маркетингових досліджень, з іншої, нерозуміння керівництвом компаній необхідності маркетингових досліджень (їх відзначили 25 і 24% опитаних експертів, відповідно).

На другому місці перебувають фінансові причини — брак коштів у замовників, дорожнеча досліджень (14%) і бар'єри, пов'язані зі специфікою становлення галузі, такі як невисокий рівень попиту, низька конкуренція (12%).

Фахівці в області маркетингу і маркетингових досліджень схильні давати більш високі оцінки рівню розвитку рекламного ринку. Так, якщо дослідницькій галузі в Україні високу і дуже високу оцінку дали тільки 6% фахівців, те рекламній галузі такі оцінки виставили 20% опитаних експертів.

Результати дослідження показали, що на сьогоднішній день дослідження, що найбільш часто проводяться українськими компаніями, відносяться до сфери глобальних досліджень, які мають значення для стратегії компанії — аналіз ринкових тенденцій, пошук вільних ніш, сегментації й аналізу цільових аудиторій. Крім того, більше половини компаній, що проводили в минулому році дослідження, зверталися до різного роду аудитам комерційної активності — обсягів продажів, ціноутворення, мерчандайзингу, дистрибуції тощо.

Порівняно меншою популярністю користуються більш тактичні дослідження — тестування концепцій продукції, логотипів, упакувань, а також власне тестування продукту. Їх протягом останнього року проводили 20-25% компаній.

При оцінці якості дослідження компанії висувають вимоги не тільки до якості польової інформації, але, насамперед, до якості аналітичного продукту (ефективні рекомендації з підсумків дослідження та інформативність звіту), що створюється на основі польових даних, а також до ефективного дизайну дослідження: мова йде про відповідність методик збору й аналізу даних задачам дослідження.

Довідка:

    Проект MarketView проводиться компанією InMind другий рік поспіль за підтримки Української асоціації маркетингу і національного представника ESOMAR. Метод проведення дослідження — персональні інтерв'ю з експертами.

    У вибірку в 2006-му році ввійшли 510 експертів в області маркетингу і маркетингових досліджень — представники провідних міжнародних і національних компаній, що працюють в Україні. В опитуванні взяли участь як київські експерти, так і експерти, що працюють у великих містах України. Строки проведення польового етапу — квітень-вересень 2006-го року.



ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Міф про мотивацію. Як налаштуватися на перемогуМіф про мотивацію. Як налаштуватися на перемогу
МікромайстерністьМікромайстерність
Освіта проти таланту. Сила творчостіОсвіта проти таланту. Сила творчості

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)