ТЕНДЕНЦІЇ | Зростання 29 листопада 2006 р.

Чотири фактори, які впливають на зростання

Вважається, що зростання завжди є позитивним фактором. Та чи так це насправді? Кероване зростання — це дійсно позитивний фактор, проте, якщо ваша компанія зростає занадто швидко і неконтрольовано — це може обернутися для неї провалом.

Дослідження, проведене у минулому році, звернуло увагу на крах 57-ми найбільших компаній за час 1988-2003 рр. Всі ці падіння в сумі показують втрату коштів на 2,5 трильйонів доларів. А єдиним спільним знаменником усіх невдач став той факт, що кожна із компаній перед своїм провалом показувала дивовижне 30-відсоткове зростання протягом щонайменше 5-ти років.

Окрім цього, майже кожна із цих компаній володіла й іншими конкурентними перевагами, наприклад — здатністю швидко адаптуватися до змін, наявністю в команді лідерів-візіонерів, усвідомленням, як рухатися до успіху. Запитайте будь-якого керівника компанії, чи хотів би він отримати всі ці якості, і ви майже безсумнівно почуєте ствердну відповідь. Фактично, більшість компаній відчувають потужний їх недостаток і віддали б багато, щоб здобути їх.

Але надмір позитивних якостей, як виявилося, може стати причиною негативу. У кожній із компаній, яка пережила крах, всі ці "фактори успіху" були присутні у надмірних кількостях. Давайте розглянемо кожен із них:

Зростання

У більшості компаній, щоб підтримувати відсотки зростань, лідери намагалися постійно дотримуватися курсу придбання нових компаній. Така миттєва експансія не давала змоги встановити ефективне управління, розвинути та стабілізувати операційний рівень діяльності.

Аналіз, який відбувався пост-фактум, після краху компаній, показував, що їм вистачало б 7,5% зростання щорічно, щоб задовольняти своїх акціонерів. 30-відсотковий бар'єр, який вони брали щорічно (протягом, щонайменше 5-ти років), фактично не дав їм змоги встановити ефективне управління у своїй новоствореній імперії.

Зміни

Здатність адаптуватися до змін — один із найважливіших атрибутів, які необхідні для виживання компанії. Проте, інтенсивний процес диверсифікації, поєднаний із надмірною увагою до кожної нової бізнес-ідеї може спричинити до того, що компанія втратить свій стратегічний напрямок.

Лідерство

Вище керівництво, яке має чітку візію, завжди повинно бути присутнє в компанії. Проте, якщо надати лідеру-візіонеру забагато влади, він може стати небезпечним для виживання компанії. Лідер завжди повинен керуватися стратегією компанії і не відходити від неї занадто далеко.

Успіх

Системи конкурентної компенсації звичний фактор для руйнації бізнесу. Такі системи сприяють успіхові, проте вони заважають збалансованому підходові менеджерів до власної діяльності. Як результат — страждає довіра працівників. Незбалансоване управління, в свою чергу, призводить до слабкої якості виконання робіт. Але компанії часто не помічають цих проблем доти, доки не стає занадто пізно.

Успішними компаніями можна назвати ті, яким вдалося встановити певний баланс між чотирма згаданими факторами. Вони керують своїм зростанням та змінами, вони знають все про своїх лідерів та слідкують за успішністю. І саме такі компанії здатні уникнути краху.

Ярослав Федорак, за матеріалами management-issues.



ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Неординарні. Історії успіхуНеординарні. Історії успіху
Есенціалізм. Мистецтво визначати пріоритетиЕсенціалізм. Мистецтво визначати пріоритети
Творча крива. Як створити потрібну ідею в потрібний часТворча крива. Як створити потрібну ідею в потрібний час

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)