Майбутнє цифрового банкінгу: основні банківські тренди до 2030 року
Основними змінами у банківській індустрії до 2030 року стануть, за висновками експертів KPMG Global у рамках підготовки звіту «Майбутнє цифрового банкінгу», персоналізація з використанням штучного інтелекту, а взаємодія з клієнтами здійснюватиметься за допомогою голосових помічників та біометрії. Банки створять цифрові платформи, через які будуть пропонувати клієнтам різноманітні сервіси сторонніх провайдерів. Значну роль відіграватиме питання впевненості користувачів у захищеності їхніх даних та їх цільового використання, системи кібербезпеки використовуватимуть для захисту даних штучний інтелект.
Наявність пластикової карти для використання в точці продажу або здійснення мобільних платежів замінять голосовими командами або візуальною ідентифікацією. Завдяки можливостям технології «інтернет речей», будь-який пристрій може стати цифровим каналом для здійснення платежів та комунікації з банками.
Інтелектуальні колонки з вбудованими голосовими помічниками, такими як Google Home і Amazon Echo вже стають невід’ємною частиною домашнього господарства. До 2030-го року майже в усі пристрої матимуть вбудовану інтелектуальну функцію: від холодильника, який відстежує його вміст, до вхідних дверей, які зможуть перевіряти можливість доставки посилки, навіть коли ви не вдома.
Як зазначається у звіті KPMG, банки та фінансові організації будуть використовувати кожний крок користувачів для розуміння їхніх потреб та персоналізації, роль банку полягатиме у тому, щоб визначити та запропонувати клієнту найбільш релевантний в цей момент сервіс, замовити та забезпечити його оплату.
Традиційні банківські продукти будуть замінені контекстно-релевантними фінансовими послугами, зокрема у форматі Lifestyle Bundle, що об’єднують в єдиний платіж усі сплати домогосподарств.
Оцінка кредитоспроможності клієнтів буде більш цілісною та зможе оновлюватися в режимі реального часу з урахуванням способу життя, історії покупок за допомогою прогнозної аналітики. Оцінка ризикованості позичальника ґрунтуватиметься на життєвих звичках та історії покупок.
Відповідно до звіту, упродовж наступного десятиліття готівкові гроші будуть поступово зникати з обігу, що призведе до зменшення тіньової економіки, експлуатації працівників і шахрайства.
Експерти KPMG прогнозують, що цифрові валюти покращать зручність та швидкість платежів та дозволять запускати інноваційні послуги.
Водночас, нові технології можуть створити непередбачувані ризики для споживачів, перш за все, етичні. Тож нагальною справою є співпраця банківської галузі з регулюючими органами для створення більш надійних систем для споживачів.
«Банки, які посідатимуть провідні позиції на ринку майбутнього, вже сьогодні створюють цифрові стратегії, розробляють платформи та екосистеми для роботи з партнерами, опановують технології штучного інтелекту для персоналізації банківських послуг та впроваджують нові моделі взаємодії бізнесу й ІТ. Адже банки мають колосальний обсяг інформації про своїх клієнтів, здійснені ними операції та сервіси, якими вони користуються, і ця інформація має використовуватися для надання персоналізованих послуг та покращення клієнтського досвіду. Наявність сучасних цифрових каналів, їх інтеграція та зручність користувацького досвіду, які зараз забезпечують суттєві конкурентні переваги, швидко стане базовим стандартом обслуговування. Банки, які не відповідають цим викликам, не зможуть успішно конкурувати і стикнуться з відтоком клієнтів. Установи, які хочуть збільшити свій портфель, мають в першу чергу проаналізувати потреби поточної клієнтської бази та подумати, які додаткові сервіси зроблять життя та повсякденний досвід більш зручним», — зазначив Олексій Янковський, партнер, керівник практики з надання консультаційних послуг у сфері інформаційних технологій і кібербезпеки KPMG в Україні.
За матеріалами прес-релізу KPMG Україна
|