ТЕНДЕНЦІЇ | Value Chain 25 липня 2024 р.

Перевинайдення ланцюга створення цінності споживчих товарів

Компанії, що виробляють споживчі товари, стикаються з надзвичайними змінами. Очікується, що протягом наступних п’яти років вони переосмислять весь свій ланцюг створення цінності. Про це свідчить новий звіт від компанії Accenture, який наголошує, що вже настав час перейти від функціонального мислення до розробки наскрізних мегапроцесів.

Перевинайдення ланцюга створення цінності споживчих товарів

Зміни наближаються

Індустрія споживчих товарів стоїть на порозі глибоких змін. Упродовж наступних п’яти років очікується, що компанії перевинайдуть кожну ланку ланцюга створення цінності.

Компанії-виробники споживчих товарів стикаються з необхідністю підвищення продуктивності, зумовленою тиском витрат і стабільно високою інфляцією, які більше не можуть бути вирішені шляхом підвищення цін. Перевинайдення — завдяки генеративному ШІ (GenAI) — дає можливість підвищити операційну рентабельність на 3-5% протягом наступних трьох-п’яти років.

Потенціал GenAI виходить за рамки простого скорочення витрат. Дослідження показало, що 80% керівників вважають, що GenAI сприяє зростанню та проривним інноваціям. І реіноватори розраховують випередити інших завдяки безмежним методам роботи, які переформатують підприємство навколо наскрізних мегапроцесів.

Масштаб впливу генеративного ШІ є більш глибоким, ніж будь-яка інша технологія, яку ми коли-небудь бачили. Перевинайдення за допомогою GenAI зачіпає кожну частину компанії і кожну людину в організації.

Що таке мегапроцеси?

Реіноватори радикально переробляють процеси з урахуванням можливостей нових технологій і нових способів роботи та переосмислюють розрізнені функції як наскрізні потоки створення цінності, орієнтовані на кінцевий результат — іншими словами, мегапроцеси.

Експерти Accenture визначили чотири мегапроцеси. Кожна компанія, що виробляє споживчі товари, повинна мати чітке формулювання своєї мети, яка досягається за допомогою першого мегапроцесу — інсайту для планування. Формування ідеї для масштабування реалізує цю мету через винахід продуктів і послуг. Споживчий і клієнтський досвід втілюється в життя через залучення до адвокації, створюючи обіцянку, яка виконується через план доставки. Усе це стає можливим завдяки людям, технологіям та операціям компанії.

Чотири мегапроцеси

1. Інсайт для планування

Стратегічне планування більше не може бути щорічною діяльністю. Оскільки світ продовжує змінюватися, стійкість і гнучкість вимагають динамічного і безперервного прийняття рішень і розподілу ресурсів для втілення стратегії в дії, які трансформуються разом зі змінами на ринку.

2. Формування ідеї для масштабування

Споживачі шукають рішень, а не просто поступових покращень. ШІ та генеративний ШІ роблять інноваційні цикли адаптивними, генеруючи ідеї, які розвиваються так само швидко, як і люди, і допомагаючи інноваторам винаходити радикально нові пропозиції.

3. Залучення до адвокації

Поєднання нових технологій і способів роботи дозволить реалізувати давно обіцяну мрію: справжню затребуваність. Цифрові асистенти все більше наближатимуться до людської роботи, надаючи рекомендації, які стануть більш релевантними завдяки інтерактивам.

4. План доставки

Незабаром ланцюги постачання споживчих товарів зможуть реагувати на ринкові сигнали в режимі реального часу, що дозволить їм оцінювати сценарії розвитку подій і приймати рішення, які забезпечать цінність і сприятимуть зростанню.

Новий наскрізний ланцюг створення цінності споживчих товарів
Новий наскрізний ланцюг створення цінності споживчих товарів

П’ять імперативів для перевинайдення наскрізного ланцюга створення цінності

Загалом, компанії-виробники споживчих товарів вірять у можливості, які відкриває штучний інтелект, але дедалі більше розчаровуються в ізольованих експериментах і розрізнених кейсах використання. Натомість керівники хочуть знати, як винаходити заново, і прагнуть зрозуміти прагматичний шлях до реалізації цілісної цінності.

Ось п’ять засад для успішного перевинайдення:

  1. Лідерство з цінністю. Для більшості одразу впроваджувати масштабне перевинайдення не є життєздатною ідеєю. Головне — зосередитися на тих сферах, які мають найбільшу цінність. Для багатьох компаній, що виробляють споживчі товари, це включає залучення споживачів і клієнтів, а також здатність виконати цю обіцянку.

  2. Перевинаходьте таланти і способи роботи. Лідери мають сформулювати візію перевинайдення роботи, реформування робочої сили та підготовки працівників до світу штучного інтелекту і керувати цим процесом. Компаніям слід приділяти першочергову увагу підвищенню кваліфікації та розвитку своїх талантів, щоб розширити можливості впливових співробітників у різних функціях.

  3. Ліквідуйте розрив у сфері відповідального ШІ. Лідери мусять взяти на себе зобов’язання підтримувати високі стандарти довіри, прозорості та сталого розвитку в кожній ініціативі, пов’язаній зі штучним інтелектом. Відповідальний ШІ забезпечує відповідність технології людським цінностям і захищає людей від негативних наслідків.

  4. Зрозумійте та розробіть безпечне цифрове ядро з використанням ШІ. Щоб отримати максимальну віддачу від генеративного ШІ, керівники мають переконатися, що дані та технологічні основи ґрунтуються на створенні цінності для бізнесу. Для багатьох це передбачає розуміння того, як правильно підтримувати нові технології за допомогою правильних даних.

  5. Заохочуйте постійні винаходи. Зміни відбуваються постійно, тому процес перевинайдення ніколи не закінчується. Лідери повинні зробити здатність до змін основною частиною організаційної ДНК. Щоб підтримувати наскрізний розвиток процесів, компаніям слід призначати впливових керівників, щоб стимулювати постійні винаходи.


ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Створення інноваторів. Як виховати молодь, яка змінить світСтворення інноваторів. Як виховати молодь, яка змінить світ
Сила продуктивності. Як подолати прокрастинаціюСила продуктивності. Як подолати прокрастинацію
Розмови з незнайомцями. Що слід знати про людей, яких ми не знаємоРозмови з незнайомцями. Що слід знати про людей, яких ми не знаємо

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)