ТЕНДЕНЦІЇ | Професійні навички 4 листопада 2019 р.

Як організаціям подолати «розрив» у наявності потрібних навичок

У той час як найбільш далекоглядні компанії вкладають чималі кошти в навчання своїх співробітників, готуючи їх до роботи в умовах «четвертої промислової революції», більшість організацій, намагаючись заповнити «прогалини» у професійних знаннях, в основному покладаються на зовнішній найм і при цьому часто не досягають бажаних результатів. Такий висновок містить звіт IBM «The Enterprise Guide to Closing the Skills Gap» («Рекомендації для підприємств щодо подолання «розриву» у наявності потрібних навичок»).

Як організаціям подолати «розрив» у наявності потрібних навичок У звіті пригортається увага до того, що зараз процес організаційного навчання триває довше, ніж раніше, а вимоги стосовно освоєння нових умінь змінюються настільки часто, що працівникам може бути складно підтримувати свій набір навичок в актуальному стані. Раніше половина терміну релевантності професійних навичок складала 10-15 років, що означає: через цей період часу 50% знань, на яких вони ґрунтуються, втратять актуальність.

«Організаціям потрібні працівники, які можуть ефективно спілкуватися, застосовувати навички розв’язання проблем та критичного мислення в контексті генерування інновацій з використанням нових технологій, а також витягати висновки із величезної кількості даних та вчиняти на основі цього відповідні дії», — зазначається в звіті. Крім цього, компанії хочуть мати співробітників, здатних працювати в команді, які мають творчі здібності та яким притаманна емпатія; ще однією важливою якістю є спроможність швидко змінювати курс.

Сьогодні половина періоду релевантності набутої навички (серед іншого, це здатність критично мислити, продуктивно співпрацювати та ефективно спілкуватися з іншими) складає п’ять років (а для технічних навичок — ще менше). Ці висновки ґрунтуються на даних проведеного IBM опитування, в якому взяли участь понад 5 250 керівників організацій з 37-ми країн.

Набір навичок, котрі працедавці розцінюють як абсолютно пріоритетні, також продовжує змінюватися. Якщо 2016-го працедавців найбільше цікавили базові комп’ютерні навички та знання основ програмування, то через два роки найважливішим для них стали здатність людини виявляти гнучкість, працювати в agile-режимі, адаптуватися до змін, ефективно управляти часом та правильно визначати пріоритетність виконання завдань.

Одним із тривожних сигналів, який виявила IBM, є небажання працедавців, котрі не можуть знайти потрібних їм фахівців, розвивати відповідні навички у своїх співробітників. Вони не використовують інструментів, які б стимулювали бажання працівників навчатися; не намагаються з допомогою аналітики спрогнозувати попит і пропозицію на ринку праці, не укладають партнерств з академічними установами. Можливо це тому, припускає IBM, що такі рішення не відносяться до категорії «швидких» і щоб їх реалізувати потрібен час.

Серед працедавців, які намагаються ліквідувати «розрив навичок» у своїй організації, найбільше тих, хто покладається не на навчання персоналу, а на залучення фахівців ззовні. Але ця тактика не завжди дає бажаний ефект. Згідно опитування Society for Human Resource Management (SHRM), проведеного 2018-го року, протягом попередніх 12-ти місяців 83% HR-спеціалістів мали складнощі з пошуком відповідних кандидатів.

«Культурний зсув»

Як показало опитування працівників американських компаній, котре Prudential провела в липні цього року: понад 75% з 2 тис. респондентів планують розвивати свої професійні вміння. І хоча 69% опитаних вважають, що володіють навичками, потрібними для забезпечення своєї конкурентоспроможності у найближчому майбутньому, лише 46% сказали, що мають уміння, котрі дадуть їм змогу успішно конкурувати через 10 років.

У ході опитування, проведеного Gallup разом з освітньою мережею Strada (в ньому взяли участь 350 тис. чоловік) майже 50% респондентів сказали, що аби покращити свої кар’єрні перспективи, їм потрібно продовжувати вчитися. Таня Мур (Tanya Moore), одна з авторів звіту, партнерка у Вашингтонському підрозділі IBM, назвала таке ставлення «величезним культурним зсувом».

Проте, згідно звіту «Future of Work and Employee Learning» («Робота і навчання працівників в майбутньому»), опублікованого Sitel цього року, біля 30% з 1 200 співробітників американських компаній сказали: вони бояться, що їхнє бажання освоїти певну навичку буде сприйнято як вияв некомпетентності.

Щоб подолати такі побоювання, потрібна підтримка з боку менеджерів. Одним із простих і дієвих способів є публічне визнання успіхів працівників у набутті нових знань і навичок.

«Нові комірці»

Джонні Тейлор (Johnny Taylor), президент та гендиректор SHRM, сказав, що працедавці переконуються в тому, що відповідний досвід з набагато вищою надійністю може спрогнозувати успіх працівника, ніж наявність диплому.

Зростає кількість робіт, виконавцям яких потрібно щось більше, ніж документ про закінчення середньої школи, але це не обов’язково має бути диплом бакалавра. Голова IBM Джінні Рометті (Ginni Rometty) назвала співробітників, які працюють на таких позиціях «новими комірцями». Як правило, вони освоюють потрібні навички на комп’ютерних курсах, у місцевих коледжах, у професійно-технічних закладах.

Альберт Шнайдер (Albert Schneider) — один із «нових комірців». Він розпочав свою роботу в IBM як комп’ютерний оператор у 19-річному віці, навчаючись на другому курсі коледжу, а через деякий час здобув диплом бакалавра. Протягом 40-річної кар’єри в компанії займав дев’ять різних посад; проходив внутрішні і зовнішні навчальні курси (зокрема, був учасником «міні-таборів» у Гарвардській бізнес-школі). Сьогодні Шнайдер — віце-президент глобальної мережі клієнтських центрів IBM, відповідає за цей напрям діяльності компанії у 19-ти країнах.

Monster.com відносить до категорії «нових комірців», зокрема, такі фахи, як помічник фармацевта. Щоб працювати на цій посаді, не потрібен диплом бакалавра. Достатньо пройти онлайн-курс або програму підготовки до професійної сертифікації в акредитованому середньому спеціальному навчальному закладі.

«Отже, працедавці мають запитувати себе, чи обов’язково кандидату на цю чи іншу вакансію мати диплом про вищу освіту», — зауважила Таня Мур. «Але у будь-якому разі керівники мають подбати про навчання своїх працівників», — додала вона. Адже, згідно дослідження IBM Institute for Business Value, набувати нові професійні навички стає все важче. Раніше для цього було потрібно три дні, а зараз — 36 днів.

За матеріалами "Employers Need to Broaden Strategies to Close Skills Gap", SHRM.

Ілюстрація: Computing



ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Кради як митець. Креативнi «фiшки», про якi тобi нiхто не розповiстьКради як митець. Креативнi «фiшки», про якi тобi нiхто не розповiсть
Код винятковості. Живи за власними правиламиКод винятковості. Живи за власними правилами
12 правил життя. Як перемогти хаос12 правил життя. Як перемогти хаос

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)