ТЕНДЕНЦІЇ | CEO 26 березня 2007 р.

Генеральні директори втрачають свої повноваження?

Коли Девід Бетчелдер (David Batchelder) зайняв своє місце у раді директорів Home Depot, це не викликало в управлінської публіки жодного подиву. Хоча, кілька років тому це виявилося б просто неможливим — акціонер з часткою 1%, який прямо сперечається із управлінською стратегією компанії, потрапляє до ради директорів однієї з найбільших американських компаній. Це найбільший і найдраматичніший приклад різкого перерозподілу влади у американському бізнесі: власники повертають собі контроль над великими публічними корпораціями, і це тільки початок.

Наприклад, до 1993-го року інституційний акціонер не мав права законно зателефонувати більше, ніж десяти іншим своїм колегам, щоб поговорити про майбутнє компанії, до тих пір, поки вони офіційно не попередили про це менеджмент компанії. Проте, правила змінюються, і фактично, сьогодні акціонери можуть звільнити генерального директора із посади без його відома.

Більше того — сьогодні ради директорів повинні складатися виключно із незалежних директорів (поняття "незалежності" чітко визначене) і ті повинні регулярно збиратися на так звані "виконавчі наради" — тобто наради, на яких відсутній менеджмент компанії. Причина очевидна — підсилення впливу директорів, які не мають прямих управлінських повноважень, на компанію. Ще один удар по владі керівників.

Ще однією тенденцією, яка без сумніву діє не на руку генеральним директорам є принцип обрання президента через мажоритарне голосування ради директорів. Більшість компаній дотримуються принципу Радянських виборів: існує лише один кандидат на кожну посаду. Ви можете або голосувати за нього, або ж він буде обраний без вашого голосу. При цьому ви не можете голосувати за іншого кандидата чи висловити своє невдоволення кандидатом, проголосувавши проти нього. Для обрання кандидатові вистачає одного голосу (який він сам може віддати за себе).

Проте, процес перетікання влади з рук генеральних директорів до рук акціонерів лише розпочався. Повільно але впевнено власники корпорацій отримують всі важелі впливу на компанії.

За матеріалами Fortune Magazine.



ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Не турбувати. Як сфокусуватися в інформаційному шумі!Не турбувати. Як сфокусуватися в інформаційному шумі!
Tiny Habits. Крихітні звички, які змінюють життяTiny Habits. Крихітні звички, які змінюють життя
Магічне мистецтво ігноруванняМагічне мистецтво ігнорування

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)