ТЕНДЕНЦІЇ | Технології 16 грудня 2020 р.

Оптимізація ланцюга постачань: 5 трендів від Gartner

Що потрібно врахувати при плануванні стратегії управління ланцюгом постачань на найближчий рік? Фахівці дослідної компанії Gartner пропонують керівникам оцінити стан розвитку відповідних спроможностей із допомогою кривої зрілості технологій (Gartner Hype Cycle) та прийняти рішення щодо пріоритетних дій та інвестицій.

Оптимізація ланцюга постачань: 5 трендів від Gartner

За словами аналітика Gartner Нохи Тохами (Noha Tohamy):

«Цикл зрілості технологій дає змогу керівникам ланцюга постачань чітко зрозуміти — які дії потрібно вчинити зараз, у що інвестувати та що тримати у фокусі уваги. Деякі із технологій наближаються до стадії зрілості, в той час як інші (наприклад, штучний інтелект (AI)) все ще перебувають у фазі розвитку. Але все одно керівники (AI) мусять використовувати їхній потенціал у процесі трансформації бізнесу».

Ось п’ять технологій, на котрі, як вважає Gartner, організації мають звернути особливу увагу.

Штучний інтелект

Штучний інтелект (AI) все ще перебуває в початковій фазі кривої Gartner і досягне фази зрілості не раніше ніж через десятиріччя. Минулого року темпи прийняття цієї технології прискорилися. Це можна пояснити кращим усвідомленням переваг автоматизації ланцюга постачань та наявністю дедалі більшої кількості відповідних AI-рішень. Проте першопрохідці в цій царині, хоча і заявляють про отримання значних вигод, не поспішають братися за більш масштабні AI-ініціативи.

Компанії мають активніше експериментувати з цією технологією, фокусуючись на тих аспектах бізнесу, де AI-рішення можуть дати найбільшу віддачу. Не менш важливо продумати культурні зміни, потрібні для масштабнішого застосування штучного інтелекту, а також навчити користувачів інтегрувати цю технологію у процес прийняття рішень.

Імерсивний досвід

Концепція «імерсивного досвіду» описує різновиди поєднання об’єктивної і віртуальної реальності з метою створення розширеного користувацького досвіду. Йдеться про інтегрування мовних систем і підсиленої, віртуальної чи змішаної реальності. Зараз імерсивний досвід знаходиться у найвищій точці кривої Gartner.

Деякі галузі (в першу чергу медична і військова сфери) вже активно використовують імерсивні технології, але для бізнесу, як правило, вони все ще залишаються чимось радикально новим. Проте у міру зниження вартості обладнання та підвищення його продуктивності, темпи прийняття імерсивних технологій прискорюватимуться. З часом з’являться нові рішення, які відкриють недоступні на даний час можливості, що ще більше прискорить процес впровадження цих технологій.

Gartner Hype Cycle for Supply Chain Strategy, 2020

Інтернет речей (IoT)

Зараз інтернет речей знаходиться у найнижчій точці кривої Gartner — у «прірві розчарувань». Багато компаній впровадили різні форми цієї технології, але при цьому не спромоглися знайти найкращі варіанти її застосування як важливого елементу процесу прийняття рішень.

Але, попри все, протягом найближчих років темпи прийняття IoT прискорюватимуться. За оцінками Gartner, в 2028-му році кількість інстальованих кінцевих точок інтернету речей у виробничих та видобувних галузях зросте до 1,9 млрд одиниць. Це у п’ять разів перевищує кількість кінцевих точок, які функціонували у 2028-му році (тоді їх було 331,5 млн).

Керівники ланцюга постачань мають спільно із фахівцями у конкретних сферах виявити — у яких процесах ланцюга віддача від IoT буде найвищою (слід врахувати, що у деяких випадках для того, аби інкорпорувати цю технологію, буде потрібно реструктуризувати процеси).

Стратегія цифрового ланцюга постачань

Зараз стратегія цифрового ланцюга постачань стає дедалі популярнішою, що відбивається у русі цього інструменту вгору по кривій зрілості технологій.

Згідно останнього опитування Gartner, 82% керівників реалізовують ініціативу, скеровану на діджиталізацію бізнесу, а половина організацій, які управляють ланцюгом постачань, розробляють, впроваджують або вже впровадили «дорожню карту» його цифровізації.

Дескриптивна аналітика

Суть цієї методології полягає у зборі, систематизації та узагальненні даних із різних джерел, для того аби вивести певні залежності, закономірності і правила. Вона допомагає організаціям знайти відповідь на запитання — що відбувається або що вже відбулося.

Цей інструмент майже досягнув кінця кривої зрілості технологій і фактично є базовою відправною точкою процесу аналізу продуктивності ланцюга постачань.

Технології, які використовуються у дескриптивній аналітиці, варіюються від простих електронних таблиць до машинного навчання. Наступним кроком стане інкорпорування більшої кількості опцій самообслуговування до системи та подальше інтегрування машинного навчання в нові рішення.

За матеріалами "5 Trends From the Gartner Hype Cycle for Supply Chain Strategy, 2020", Gartner.

Ілюстрація: Northeastern University



ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Як здобути прихильність людей і навчитися впливати на них: рекомендації колишнього агента ФБРЯк здобути прихильність людей і навчитися впливати на них: рекомендації колишнього агента ФБР
Tiny Habits. Крихітні звички, які змінюють життяTiny Habits. Крихітні звички, які змінюють життя
Вміти все. Чому універсальність перемагає спеціалізаціюВміти все. Чому універсальність перемагає спеціалізацію

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)