ТЕНДЕНЦІЇ | Інновації 21 квітня 2020 р.

Три хвилі макро-інновацій пост-коронавірусного світу

Джерело: Strategic Insights

І пандемії, і рецесії є прискорювачами інновацій, — стверджує Хамза Мудассір (Hamza Mudassir), керуючий директор і співзасновник Platypodes.io, вивчивши більш 50 стартапів, які набули масштабу за часів глобальних криз.

Три хвилі макро-інновацій пост-коронавірусного світу

Пандемія SARS 2002-2004 рр. послужила каталізатором стрімкого зростання невеликої тоді інтернет-компанії під назвою «Alibaba» і допомогла поставити її в авангарді роздрібної торгівлі Азії. Це зростання було викликане побоюваннями, пов’язаними з можливістю пересування та усталеними людськими контактами, подібно до того, що ми спостерігаємо сьогодні з COVID-19. Фінансова криза 2008 року також призвела до своїх руйнівних побічних ефектах. Популярність Airbnb і Uber на Заході зросла, оскільки кризи субстандартного кредитування означали зниження заощаджень і доходів для мас, змушуючи людей ділитися активами у вигляді, в даному випадку, вільних кімнат і поїздок на автомобілях, щоб покрити дефіцит. Бізнес-моделі відеоігор, котрі подвоїлися в цій тенденції, також швидко змінилися: у 2011 році з’явилася бізнес-модель free-to-play — завдяки Nexon в Азії і King на Заході.

І зараз ми вже бачимо перші ознаки зміни в поведінці споживачів і бізнесу. Дистанційна робота вже заохочується не лише технологічними компаніями, на прибутковість авіакомпаній впливає низька завантаженість місць, відбуваються глобальні збої в ланцюгах поставок, а в роздрібних магазинах масово закінчуються ібупрофен, галантерея та туалетний папір. Так, деякі з цих змін є прямими короткостроковими реакціями на кризи і повернуться до звичайних рівнів після того, як світ оговтається від пандемії. Тим не менш, деякі з цих змін будуть тривати, створюючи довготривалі цифрові підриви, які будуть визначати бізнес на десятиліття вперед.

Спочатку рецесія зазвичай призводить до прискорення зміни бізнес-моделі, зниження цін і витрат на обслуговування. З іншого боку, пандемії мають тенденцію відкривати зовсім нові категорії бізнесу. Стає також очевидним, що і пандемії, і рецесії є прискорювачами інновацій, а не прямими їх причинами, тобто ці стартапи та бізнес-ідеї були десь зовсім поруч, але набирали популярність швидшими темпами завдяки певній непередбачуваній події — «чорному лебедю».

Отже, нижче представлені три макро-інновації, які можна очікувати після COVID-19.

Ланцюги поставок об’єднаються в стійкі екосистеми

Глобальні ланцюги поставок вже давно орієнтовані на підтримку відносно постійної якості при одночасному зниженні витрат на кожному етапі. Це призвело до значного ризику концентрації з точки зору географічного положення та постачальників для більшості компаній. Наприклад, скорочення масштабів діяльності Китаю через COVID-19 і створення непрямих впливів на пропозицію, які ми спостерігаємо сьогодні, виявили відсутність стійкості в цьому підході.

Існує гостра потреба в більш розподіленої, скоординованої поставці компонентів, що добре відслідковується, в декількох регіонах і постачальниках при збереженні ефекту масштабу. Це вимагає створення глобальних платформ, які використовують складні технології, такі як 5G, робототехніка, інтернет речей (IoT) і блокчейн, щоб допомогти надійно зв’язати кількох покупців із декількома постачальниками в «мережі» ланцюгів поставок. Це також матиме опосередкований вплив на залучення автомобілів без водіїв і безпілотних літальних апаратів, оскільки попит на логістику для електронної комерції набагато перевершить кількість водіїв, необхідних для її реалізації. Очікується, що такі B2B-платформи, як Amazon і Alibaba, ймовірно, вступлять у боротьбу за право володіння цією більш складною екосистемою ланцюга поставок у наступному десятилітті.

telegram-канал Strategic Insights
Підписуйтесь на Strategic Insights — telegram-канал зі щоденним оглядом глобальних трендів і актуальних бізнес-инсайтів

Цифрова бюрократія стане мейнстрімом

Пандемія змусила державних бюрократів діяти швидше, ніж будь-коли раніше. Китай побив рекорди, побудувавши лікарню в Ухані площею 645 000 кв. футів всього за 10 днів. Південна Корея провела експрес-тестування понад 200 000 своїх громадян і використовувала смартфони, щоб позначати рух заражених, сповіщаючи неінфікованих про ці переміщення за допомогою оновлень у режимі реального часу.

Всі ці зусилля, а також прозорість біологічного впливу можна було б поліпшити, якби в світі було більше «розумних міст». Згідно з останнім дослідженням Університету Глазго, тільки 27 з 5500 великих міст лідирують у цій області. Урядам, навчених досвідом COVID-19, було б вкрай важливо мати такі розумні міста, щоб краще управляти наступним «чорним лебедем». Таким чином, ключовими гравцями, які отримають перевагу від цього зсуву, стануть розумні уряди, цілеспрямовані компанії, такі як Cisco, Microsoft і Siemens, а також цифрові стартапи в Європі і США.

Підтримка психічного здоров’я буде масштабуватися в цифровому вигляді

Неважко передбачити, що COVID-19 стане прискорювачем як для віддаленої роботи, так і для онлайн-навчання. Що складніше зрозуміти, так це те, що станеться, коли більша частина працівників розумової праці буде працювати разом віддалено, і так до нескінченності. Цілком ймовірно, що цей зсув вплине на моральний стан, продуктивність і психічне здоров’я працівників у всьому світі, і бізнес має бути до цього готовий. Для компаній, які хочуть додати людський цифровий контакт до своїх робочих місць, вибір рішень сьогодні обмежений. У вигідному становищі в цьому плані пребуває Humu — стартап колишнього HR-директора Google Ласло Бока (Laszlo Bock). Humu використовує принципи поведінкової економіки і технологію машинного навчання, щоб мотивувати рядових співробітників працювати ефективніше.

Жменька інших технологічних компаній, таких як Github і Automattic, які працюють переважно на моделі віддаленого співробітництва, також можуть використовувати свої ідеї і можливості, щоб допомогти іншим компаніям впоратися з ситуацією. Для людей же, які працюють віддалено, все виглядає набагато краще. Кілька стартапів із психічного здоров’я, таких як Braive і Moment Pebble, можуть подвоїти можливості щодо вирішення проблеми ізоляції, в той час як додатки для бізнес-мереж, такі як Ripple, можуть допомогти вирішити проблеми наставництва і розвитку, що виникають у зв’язку з віддаленістю.

Пост-коронавірусний світ

COVID-19 — це жахливий шок для світової економіки, а також для тисяч людей і сімей. Компаніям у найближчій перспективі необхідно забезпечити, щоб здоров’я і безпека її працівників, партнерів та постачальників були на першому місці. У довгостроковій перспективі COVID-19 безповоротно змінить спосіб, яким компанії будуть конкурувати протягом наступного десятиліття. Фірми, які зможуть отримати вигоду з цих базових змін, досягнуть успіху.

За матеріалами "COVID-19 Will Fuel the Next Wave of Innovation", Inc.

Ілюстрація: LinkedIn



ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Одна справа. На диво простий рецепт неперевершених результатівОдна справа. На диво простий рецепт неперевершених результатів
Міф про мотивацію. Як налаштуватися на перемогуМіф про мотивацію. Як налаштуватися на перемогу
Мій бос — ідіотМій бос — ідіот

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)