ТЕНДЕНЦІЇ | M&A 6 вересня 2011 р.

Сім найгірших угод M&A у сфері технологій

Аналітик видання CIO Шейн О'Ніл (Shane O'Neill) оцінив результати деяких, найгірших на його думку, злиттів і поглинань (M&A) у сфері hi-tech.

CIO: Сім найгірших угод M&A у сфері технологій

Sprint і Nextel

Можливості угоди: у 2005-му році компанія Sprint для збільшення своєї клієнтської бази й доходів, а згодом створення бездротової електростанції, заплатила колосальну суму в $36 млрд. за контрольний пакет акцій телекомунікаційної компанії Nextel.

Причина невдачі: обом компаніям здавалося, що їм удасться швидко об'єднати клієнтів і наздогнати Verizon і AT&T. Але штучно створені конфлікти й несумісні бездротові технології зробили це неможливим. Керівники Nextel стали залишати компанію незабаром після злиття. Протягом 2008-2009 рр. втрати бізнесу обчислювалися мільярдами доларів, тисячами звільнених, а цінні папери компанії різко впали в ціні.

AOL і Time Warner

У 2000-му році проект розміром у $164 млрд. був таким: створити ідеальний союз зі старих ЗМІ (Time Warner) і Інтернет (AOL). Ця угода вважається найгіршим злиттям всіх часів.

Що ж трапилося: до 2002-го року AOL Time Warner повідомила про $99 млрд. збитків. Завжди було відчуття, що дії цих двох компаній не погоджені. Минулі роки обернулися масовими звільненнями, драматичними вильотами з посад керівників і вільним падінням ціни акцій. У 2009-му році Time Warner, нарешті, визнала потріпану AOL у якості незалежної. Сьогодні сумарна вартість компаній становить приблизно одну сьому частину їхньої вартості в 2000-му році.

News Corp і Myspace

Надії: в 2005-му році, коли News Corp. Руперта Мердока (Rupert Murdoch) купила власника MySpace — Intermix Media — за $580 млн., це здавалося чудовою ідеєю. Соціальна мережа MySpace могла стимулювати трафік всіх сайтів у медіа-імперії Мердока.

Причина провалу: з'явився Facebook, а Myspace не допоміг собі сам. Він припинив розвиток, як тільки-но став ще одним об'єктом власності на бізнес-території Мердока. Тим часом, Facebook рвонув, як міг рвонути тільки сайт соціальної мережі. Цього року News Corp. продала Myspace усього за $35 млн. рекламній компанії Specific Media.

eBay і Skype

Гігантський інтернет-аукціон eBay купив компанію інтернет-телефонії Skype в 2005-му році за $2,6 млрд. у надії, що онлайн-покупці віддадуть перевагу VoIP (через Інтернет) і відео-дзвінкам, замість того, щоб продовжувати користуватися електронною поштою.

Причина невдачі: електронна пошта як засіб спілкування влаштовує онлайн-покупців і продавців. Виявилося, що на eBay ніхто не хоче говорити по Skype. Для eBay це стало важким і руйнівним уроком. Після чотирьох нерентабельних років eBay продала Skype зі збитком для приватних інвесторів за $1,9 млрд. А в травні 2011-го року Skype підхопила Microsoft за $8,5 млрд.

Alcatel і Lucent

Можливості: технологічні гіганти в 2006-му році стали партнерами в результаті обміну акціями на суму $13,4 млрд. для того, щоб об'єднати мережеві технології й відкинути конкурентів у сфері телекома. Але в підсумку Alcatel-Lucent дотепер втрачає мільярди.

Невдача цього злиття була обумовлена безліччю міжкультурних проблем. Alcatel — французька компанія, а Lucent — американська. І коли доходи почали розмиватися, не існувало плану, щоб виправити положення. Плюс — різниця в часі, мовний бар'єр, розходження в підходах до врегулювання кризи і ось вам — проблемна компанія, якою Alcatel-Lucent залишається й сьогодні. У 2010-му році компанія повідомила про втрати в $334 млн.

Hewlett-Packard і Compaq

У 2002-му році, у суперечці з Dell за сферу ПК, HP придбала виробника персональних комп'ютерів Compaq за $25 млрд., але цим відволікла свою увагу від іншої, не менш важливої сфери: перемоги над IBM в області серверів, систем зберігання і сервісів.

Злиття зробило профіль HP більш вузьким. Акціонерам і Уолл-стріт це не сподобалося. Після угоди ціни акцій HP упали на чверть. У 2005-му році генеральний директор Карлі Фіоріна (Carly Fiorina) була змушена піти у відставку при ціні акцій у половину того, що вони коштували, коли вона стала на посаду в 1999-му році.

Terra Network і Lycos

У 2000-му році Lycos був топовим пошуковиком і третім за відвідуваністю серед сайтів США. Зажадавши шматок цього онлайн-пирога, іспанська телекомунікаційна компанія Terra Networks виклала $12,5 млрд. Назву змінили на Terra Lycos, а потім дот-коми почали божевільний ріст.

Причина провалу: придбання було схвалено в розмірі $12,5 млрд., але майже відразу ж після дефляції дот-комів знизилися в ціні й акції обох компаній. Вартість угоди, до моменту її закриття, упала до $4,6 млрд. І Lycos опустилася з небес на землю.

За матеріалами TADVISER.



ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Лаяти не на те деревоЛаяти не на те дерево
Закони переможців. Як здійснити cвої мріїЗакони переможців. Як здійснити cвої мрії
Під три чорти турботи! Нумо до роботи!Під три чорти турботи! Нумо до роботи!

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)