ТЕНДЕНЦІЇ | Банкінг 5 травня 2020 р.

Як зміниться банківський бізнес у 2020 році

Компанія Accenture і, зокрема, її головний банківський "метеоролог" Алан Макінтайр (Alan McIntyre) прогнозують десять ключових глобальних трендів, на які варто звернути увагу банкірів протягом 2020 року.

Як зміниться банківський бізнес у 2020 році

1. Цифровізація повинна не лише скорочувати витрати, але і бути джерелом доходів

Прибутковість банків безпосередньо залежить від рівня їх цифрової зрілості. Але навіть лідери цифровізації повинні використовувати технології не тільки для того, щоб вибудовувати більш економічно ефективні і низьковитратні бізнес-моделі, а й щоб знайти нові унікальні способи заробляти в умовах низьких процентних ставок.

2. Можливий розквіт банкінгу на основі цінностей

Споживачі все частіше звертають увагу на те, чи створюють компанії цінність для всього суспільства. Тому багато банків в Європі включили в список ключових цілей бізнесу кроки із підвищення соціальної відповідальності і зниження вуглецевих викидів. У найближчому майбутньому ми побачимо, чи зможуть бізнес-моделі на основі місій і цінностей дійсно змінити вигляд банківської галузі.

3. Для середніх банків стають все більш актуальними угоди M&A

У 2020 році аналітики очікують нових злиттів і поглинань серед традиційних банків, особливо середнього розміру. Основна причина в тому, що на багатьох ринках такі банки зазнають труднощів зростання: у них немає ані важеля масштабу, ані інвестицій для фінансування проривних інновацій, і тому їх виручку забирають і гіганти галузі, і нові гравці.

4. Менеджери по роботі з клієнтами перетворюються в «супергероїв»

Банкам як і раніше дуже потрібні розумні і винахідливі співробітники. Залишаться важливими знання галузі, емпатія і навички ведення переговорів. Але важливо, щоб менеджери по роботі з клієнтами були готові підвищувати ефективність своєї роботи за допомогою технологій — скорингових рішень, персоналізованих рекомендацій і підказок, комерційної аналітики.

5. Банки повинні використовувати дані з користю для клієнтів

У багатьох країнах клієнти отримують контроль над тим, як поширюються їхні дані. У цих умовах банки повинні показати, що їм не тільки можна довірити цю інформацію, але й що вони можуть використовувати її для турботи про фінансове «здоров’я» клієнта, наприклад, надаючи йому знижену ставку страхування нового автомобіля або розстрочку при покупці пральної машини. Обмін даними також ляже в основу нових бізнес-моделей.

6. Необанки повинні навчитися конвертувати залучених клієнтів у прибуток

2020 рік, вважають аналітики Accenture, буде непростим для необанків — банків, які працюють виключно онлайн. Їм доведеться продемонструвати, що вони здатні заробляти на залучених клієнтах. У Великобританії в таких банках вже відкрито понад 18 млн рахунків: їхня кількість виросла на 35% всього лише за півроку. Однак більшість із цих рахунків — другорядні для клієнтів рахунки з низьким залишком, і дві третини їх власників не закривають свої основні рахунки в інших банках.

7. Банки жертвують комісійним доходом заради довірчих відносин з клієнтами

Якщо в 2004 році непроцентні доходи становили 46% всіх операційних доходів американських банків, то сьогодні — лише 30%. Це падіння було б ще більш істотним, якби клієнти банків не приймали неефективних рішень в області платежів. Сьогодні фінтех-компанії та інші нові гравці ринку використовують штучний інтелект для того, аби скоротити кількість «поганих рішень», через які клієнти переплачують.

8. Настає час ретельно стежити за якістю кредитів

Якість кредитних портфелів 200 найбільших банків світу була найкращою у 2014 році і з цього моменту почала поступово знижуватися. Обсяг збитків від знецінення активів підвищується на кілька процентних пунктів щороку. На це накладається погіршення глобальних макроекономічних умов. За прогнозами, збитки від знецінення будуть рости зі щорічними темпами на рівні 5-6% до 2022 року. Питання в тому, чи вдасться уникнути цього завдяки структурним змінам, які відбулися в світовій фінансовій галузі після «великої рецесії» 2008 року.

9. Змінюється роль цифрових валют

Якщо раніше цифрові валюти залишалися осторонь від основних фінансових сервісів і розглядалися в основному як спекулятивний актив, то в 2020 році ситуація може змінитися, і цифрові валюти, емітовані центральними банками, почнуть використовуватися як засіб розрахунків між партнерами. У Китаї вже йде підготовка до запуску найближчим часом власної офіційної цифровий валюти, яка має умовну назву DC/EP.

10. Нові гравці ринку відмовляться від терміна «challenger»

У 2019 компанія Accenture виявила тенденцію на відмову від терміна «платформа» в стратегічних документах банків: через постійне вживання в різних значеннях цей термін втратив свій сенс. У 2020 році аналогічні явища відбуваються з популярним в англомовних джерелах терміном «challenger» («той, хто кидає виклик») щодо альтернативних гравців. Він не описує весь спектр нових гравців ринку, тому Accenture рекомендує не використовувати цей термін у стратегічних документах банків, а використовувати слова, що більш точно описують бізнес-моделі гравців.

Ілюстрація: SME Banking Club



ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
X10: Правило переможця. Як отримувати максимум від життяX10: Правило переможця. Як отримувати максимум від життя
Усе замахало. Але надія єУсе замахало. Але надія є
Формула максимуму. Переможні стратегії досягнення цілейФормула максимуму. Переможні стратегії досягнення цілей

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)