ТЕНДЕНЦІЇ | Роздрібна торгівля 11 травня 2020 р.

Десять світових трендів рітейлу 2020 року

Чому бренди приділяють увагу сталому розвитку? У чому перевага покупок за передплатою? Як купує покоління Z? У який спосіб продає гейміфікація? Відповіді на ці питання — у звіті Wunderman Thompson Intelligence «Майбутнє 100: тенденції та зміни для спостереження в 2020 році» (The Future 100: Trends and Change to Watch in 2020), один із розділів якого присвячено трендам у рітейлі.

Десять світових трендів рітейлу 2020 року

Wunderman Thompson Intelligence є аналітичним центром з питань майбутнього і інноваційним підрозділом Wunderman Thompson. Вони виявляють нову поведінку споживачів, зрушення духу часу і інновації в секторах способу життя. Вірять у цілісний, детальний підхід до досліджень і стратегії, що поєднує дизайн і науку, а також якісні та кількісні аспекти.

«The Future 100: 2020» відображає 10 нових тенденцій у 10 секторах, що охоплюють культуру, технології, маркетинг та багато іншого. Вашій увазі — 10 світових трендів роздрібної торгівлі 2020 року з цього звіту.

1. Стійкі бренди

Цінність, яку несуть бренди, визначає вибір покупців. Звіт Wunderman Thompson за 2018 рік показав, що 70% споживачів готові платити більше за товари та послуги, які допомагають захистити навколишнє середовище або не порушують права людини.

Наприклад, у 2019 році з’явилася e-commerce платформа Buho, на якій розміщуються бренди з принципами сталого розвитку та чесної торгівлі.

Рітейлери допомагають споживачам робити покупки і знаходять компроміс між турботою про навколишнє середовище і технологіями виробництва товарів.

2. Завершення епохи споживацтва

Турбота про навколишнє середовище впливає на поведінку покупців. До цього споживачі купували більше і більше товарів, щоб підвищити рівень задоволеності.

Рух проти споживацтва вже виник в індустрії краси та моди. Beauty-спільноти заохочують свідоме споживання. А ринок вживаного одягу, згідно ThredUp 2019 Resale Report, досягне обсягу продажів у 43 млрд доларів до 2022 року.

За оцінками Consumer Insight, вторинний ринок предметів розкоші виросте в середньому на 12% до 2021 року порівняно з 3% зростання первинного ринку за той же період.

Мілленіали і покоління Z звертають увагу на соціальні та екологічні наслідки покупок. Звідси велика усвідомленість вибору.

3. Доповнена реальність

Роздрібна торгівля змінюється завдяки досягненням у доповненої реальності. Бренди інвестують у технології доповненої реальності, щоб допомогти покупцям у виборі товарів. Наприклад, італійський меблевий дім Natuzzi відкрив виставковий зал, де покупці мають «розумні» окуляри для створення свого будинку в доповненої реальності. Вони заповнюють віртуальну версію кімнати меблями, вибирають потрібні кольори.

Доповнену реальність також використовують косметичні бренди. Наприклад, клієнти Armani використовують додаток WeChat, щоб віртуально приміряти макіяж удома і зробити покупки.

Супермаркети Walmart використовують AR-навігацію, щоб підказати покупцям шлях до конкретних товарів.

4. Підписка на товари і послуги

Під підпискою мається на увазі зобов’язання покупця заплатити наперед за узгоджений набір однорідних товарів. Це економить час. Цю модель використовують в Японії. Наприклад, Toyota запустила сервіс автомобільної підписки під назвою Kinto в лютому 2019-го. Основний план Kinto One дозволяє споживачам орендувати автомобіль Toyota протягом трьох років, а потім повернути його за єдину ціну, яка включає в себе страхування та технічне обслуговування.

Нове покоління покупців використовує підписки навіть на дорогі товари, щоб отримати зручність і різноманітність вибору.

5. Гейміфікація

Платформи електронної комерції досліджують нові способи зробити контент більш привабливим за рахунок гейміфікації. У Китаї в жовтні 2019 року Alibaba’s Taobao Life запустив 3D-гру для покоління Z. Користувачі вибирають одяг персонажа і додають аксесуари. Вибрані товари можна купити на платформі.

6. Нове покоління оффлайн-магазинів

Дослідження Piper Jaffray показало, що 90% американських підлітків як і раніше вважають за краще купувати косметику в оффлайн-магазинах. За даними AT Kearney, в 2019 році 81% опитаних від 14 до 24 років вважали за краще робити покупки в магазинах, тому що хочуть на деякий час відключитися від соціальних мереж і цифрового світу, а 73% сказали, що їм подобається відкривати для себе нові продукти в офлайні.

Бренди адаптуються під цю особливість. У результаті з’являються магазини з салонами краси та кафе всередині, де можна відпочити, протестувати нові продукти і купити їх.

7. «Безшовний» процес покупки

Споживачі здійснюють покупки в соціальних мережах і в пошукових системах. Instagram стає універсальним магазином. Google представив оновлення в жовтні 2019 року, яке дозволяє користувачам здійснювати покупки безпосередньо у постачальників через пошукову систему.

Споживачі також можуть використовувати Google Shopping, щоб знайти предмет, який вони шукають у найближчому магазині, подивитися ціну товару й отримати персональні рекомендації.

8. Майбутнє люксових універмагів

За даними Business Insider, у 2019 році в США закрилося понад 9000 універмагів. Продажі універмагів знизилися на 30% у період з 2007 по 2017 рік за статистикою Департаменту перепису населення США. До 2022 року, за прогнозом Morgan Stanley, універмаги будуть займати 8% ринку одягу в порівнянні з 24% у 2016 році.

Покупці купують речі не тільки тому, що вони красиві, а тому що вони являють собою щось більше. У відповідь на цей тренд продавці переходять до економіки досвіду і вражень. Їх завдання — побудувати стратегію позитивного користувацького досвіду.

9. Торгові приміщення нового покоління

Покоління дітей, народжених в 2010-2025 роках, будуть мати завищені очікування до оформлення приміщень.

Згідно зі звітом Wunderman Thompson Intelligence за 2018 рік, 81% батьків-мілленіалов кажуть, що звички їхніх дітей вплинули на останню покупку. Діти міленіалів воліють проводити час як офлайн, так і онлайн. Тому бренди будуть орієнтувати пропозиції на очікування альфа-покоління.

Наприклад, у Нью-Йорку в 2019 році відкрився клуб для членів сім’ї. Його інтер’єр оформлений у червоні, жовті і сині кольори. У клубі є кафе і коворкінг для батьків.

10. Супермаркети підвищеної комфортності

Китайські продуктові гіганти орієнтують пропозиції на конкретні локальні спільноти. Наприклад, супермаркети китайської компанії Alibaba Group орієнтуються на молодих покупців зі смартфонами. Тому магазини представляють собою суміш електронної комерції і оффлайн-магазину. Частина стратегії цих магазинів полягає в створенні суббрендов на конкретного споживача в регіоні. Наприклад, у липні 2019 року Alibaba запустила суббренд Hema Mini, який продає свіжі продукти без упаковки. Бренд розроблений для літніх, чутливих до ціни покупців, а також для тих, хто піклується про навколишнє середовище.

Інші мережі розробляють аналогічні моделі. У вересні 2019 року роздрібний гігант Suning оголосив про плани перетворити магазини в онлайн-офлайн супермаркети і представити їх менші версії в залежності від місця розташування і профілю клієнта.

Ілюстрація: Natuzzi Italia



ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Діяти як переможець, думати як переможецьДіяти як переможець, думати як переможець
Освіта проти таланту. Сила творчостіОсвіта проти таланту. Сила творчості
Як стати експертом. Шлях до майстерностіЯк стати експертом. Шлях до майстерності

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)