Корпоративні системи Business Intelligence стають ближчими до реальності
Якщо системи Business Intelligence (ВІ) до сих пір не доступні більшості співробітників вашої організації, то можливо вони стануть такими протягом найближчих двох років. Принаймні до цього йде. За майже десятирічне існування аналітичних систем ВІ, вони переважно належали до компетенцій лише технічно обізнаних співробітників. Проте сучасні аналітичні системи перестають бути інструментарем лише фінансових аналітиків. Компанії намагаються поширити використання ВІ за історичні рамки відділів продажу, маркетингу, фінансів, обліку клієнтів та інформаційних технологій. Розповсюдження інструментарію ВІ на функції управління персоналом, ланцюжки постачання та електронну комерцію дозволить суттєво підвищити цінність таких систем.
Саме такий висновок став ключовим результатом опитування, проведеного серед 100 керівників топ-рівня журналом Optimize. Більш широке застосування інструментів аналітики по суті є "початком тенденції надання новим користувачам доступу до ВІ", — говорить Ден Вессет (Dan Vesset), директор досліджень у IDC.
Щоб виконати нові вимоги до аналітичних систем, вендори переглядають свої продукти ВІ. Вони пропонують свої програми більш широкому наборові ринків, а також додають змогу більш глибоко аналізувати дані компанії.
Три чверті опитаних планують надати можливість застосування аналітичних систем більшій кількості своїх співробітників. Таким чином менеджери отримають змогу більш ефективного та злагодженого управління компанією.
Зміни набудуть просто неймовірного розмаху. На даний момент інструменти ВІ широко використовуються лише 5% компаній. При цьому третина компаній робить прогноз, що більшість працівників отримають доступ до цього інструменту протягом найближчих двох років. Проте, варто пам'ятати, що розширення списку користувачів ВІ у компанії — не простий крок. Особливо, коли йдеться про інтеграцію з наявними системами та програмним забезпеченням.
Для багатьох компаній впровадження широкого використання інструментів бізнес-аналітики стикається з певними труднощами. Так, 40% респондентів стверджують, що основними перешкодами на шляху впровадження ВІ є складність використання, інтеграції із наявними платформами та відсутність чітких показників повернення інвестицій. Окрім всього цього, впровадження нових систем потребує доволі значних витрат на навчання персоналу.
Ще однією тенденцією, яка була виявлена в результаті дослідження, стало поширення використання ВІ як сервісу. Проте, така поведінка більш притаманна невеликим компаніям, яким не вистачає грошей на купівлю повноцінних програм бізнес-аналітики.
Майже третина опитаних очікує, що витрати на аналітичні системи в їхніх компаніях будуть надалі залишатися на попередньому рівні. Третина респондентів очікує на зростання аналітичних бюджетів менш, ніж на 25%. При цьому 16% опитаних очікують зростання бюджетів на аналітичні системи більше, ніж на 25%.
За матеріалами "Companywide BI Inches Closer To Reality", Optimize Magazine.
Скорочений переклад з англійської: Ярослав Федорак.
|