ТЕНДЕНЦІЇ | eCommerce 9 жовтня 2020 р.

Електронна комерція у 2020-му: вісім найважливіших трендів

Галузь електронної комерції зараз перебуває у вирі стрімких змін. Вашій увазі вісім трендів, які, на думку, фахівців компанії Envato, визначатимуть хід розвитку подій у цій сфері в 2020 році.

Електронна комерція у 2020-му: вісім найважливіших трендів

1. Магазини Facebook: вихід у сферу електронної комерції

У травні компанія Facebook оголосила про запуск сервісу Facebook Shops. Як заявив Марк Цукерберг, мета цього кроку — допомогти малому бізнесу в умовах пандемії, коли традиційні магазини змушені були закритися, адаптуватися до онлайн-середовища.

Фактично це спрощена версія онлайн-магазину, який функціонує на основі додатків Facebook та Instagram. Ці додатки оптимізовані для будь-якої платформи та пристрою. Вже зараз будь-хто може створити в Facebook Shops онлайн-витрину та почати просувати свої товари. А сервіс Placeit містить готові макети практично всіх продуктів: від комп’ютерної техніки, модного одягу, взуття та аксесуарів до канцелярського приладдя. Вам залишається лише адаптувати розділ «Магазин» на сторінці у Facebook або профілі в Instagram (вибрати макет, кольори тощо) і користувачі зможуть продивлятися товари; зберігати те, що їх зацікавило; ділитися та купувати.

2. Онлайн і офлайн: двобічний рух

Наприкінці 2019-го та в перші місяці 2020-го року ми спостерігали за тим, як суто онлайнові бренди почали виходити в офлайн-простір — організовувати тимчасові торгові точки в місцях, де відбуваються цікаві події; проводити виставки та інші заходи. Серед найголосніших повернень до «чотирьох стін» — відкриття традиційних магазинів Amazon та Goop. А Glossier, закривши свої тимчасові крамниці в Лондоні, оголосила, що шукатиме інші способи взаємодії з клієнтами у реальному світі.

3. Відеоконтент набуває ще більшої популярності

Дослідження показують, що 62% споживачів дивляться огляд продукту перед купівлею, а 84% потенційних покупців — прийняли рішення щодо придбання, переглянувши відповідне відео. Чимало маркетологів вважають, що відео є найрезультативнішою формою контенту, який допомагає активізувати розмову з клієнтами, збільшує органічний трафік та генерує високий рівень позитивного відгуку.

4. Технології та електронна комерція

В 2020-му ми спостерігаємо, як в царині інтернет-торгівлі все глибше вкорінюються новітні технології.

Голосова комерція. За оцінкам Loup Ventures, до кінця 2018-го року 28% американських домогосподарств вже мали розумні колонки; а до 2025-го ця цифра сягне 75% (або 100 млн родин). Отже, голосовий шопінг — це те, що не варто випускати з поля зору.

Доповнена реальність. Технології доповненої (AR) і віртуальної реальності (VR) стверджуються в різних сферах маркетингу і, звісно, електронна комерція не залишається осторонь. Як AR, так і VR дають змогу ритейлерам збагатити досвід купівлі. Так, додатки IKEA дозволяють клієнтам апробувати меблі, перебуваючи в зоні відпочинку, а британські супермаркети пропонують віртуальні тури по магазинах.

Доставка з допомогою дронів та роботів. Американська компанія DoorDash експериментує, використовуючи роботів для доставки їжі. Buffalo Wild Wings, мережа спортивних барів в Алабамі, оголосила про старт пілотної програми аналогічної доставки їжі «на винос». Вже йдуть розмови про те, що дрони доставлятимуть товари медичного призначення, а також бібліотечні книжки школярам.

5. Чат-боти і персоналізація

Коли чат-боти не спрацьовують, це вкрай розлючує (напевно, багатьом знайомий такий стан). Але ця технологія безупинно вдосконалюється і зараз використовується не просто як сервіс запитань і відповідей, але й як інструмент надання персоналізованих порад. Серед найвідоміших прикладів — рекомендації Amazon щодо вибору продуктів та кастомізація акаунтів на Spotify. А британський продавець готового одягу Very на основі прогнозу погоди для місця знаходження клієнта дає поради щодо вибору найбільш відповідного убрання.

6. Багатоманітність та інклюзивність

Терміни D&I (Diversity and Inclusion) часто обговорюються, але настав час, коли всі бренди мають прийняти засади багатоманітності та інклюзивності, бо таким є запит суспільства.

Зокрема, в індустрії краси останні кілька років відбулися деякі гучні кампанії. Наприклад, бренд косметики Ріанни Fenty Beauty підтримав свій підхід до інклюзивного маркетингу, висвітливши жінок і культури, що раніше були недостатньо представлені, у своєму рекламному ролику. Girlfriend Collective — ще один приклад, який робить різноманітне представлення правилом у своєму підході (поряд із етичним виготовленням та використанням перероблених матеріалів).

7. Сталий розвиток та електронна комерція

Напевно, немає галузі, яку б оминуло питання сталого розвитку. І електронна комерція не виняток. Ідея сталості має втілюватися у всіх елементах процесу — від створення продукту до його доставки кінцевому споживачеві. Все розпочинається з дотримання етичних стандартів при виборі постачальників сировини та створення дружніх для довкілля ланцюгів постачань (серед іншого, йдеться про визначення таких цілей, як зведення рівня відходів до нуля та використання електроенергії тільки з відновлювальних джерел).

Відмова від документів на паперових носіях зараз стає даністю. Тому у вас є чимало можливостей виявити креативність, створюючи цифрові квитанції, повідомлення, інформаційні вісники тощо.

Інкорпорування екологічної теми до бренду може стати частиною вашої комунікаційної стратегії — виявлення відданості філософії сталого розвитку.

8. Зростання попиту на мобільні додатки

Збільшення популярності мобільних додатків частково можна пояснити переходом ресторанів на онлайн-замовлення, бумом навколо віртуальних комунікацій та інноваціями у сфері електронної комерції. Дослідження вказують на значне зростання у Великій Британії використання таких додатків, як Houseparty, WhatsApp, Skype і Teams, протягом останнього часу. Якою б не була причина цього, слід очікувати, що мобільні додатки залишаться стрижневим елементом продажу продуктів та послуг. Відповідно, дедалі популярнішими стають інструменти створення додатків, сумісних з кількома платформами (Android, iOS, Windows, Blackberry).



ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Максимум успішності. Стратегії і навички для розкриття прихованого потенціалуМаксимум успішності. Стратегії і навички для розкриття прихованого потенціалу
Крок за кроком. Як ентузіазм і наполегливість ведуть до метиКрок за кроком. Як ентузіазм і наполегливість ведуть до мети
Кради як митець. Креативнi «фiшки», про якi тобi нiхто не розповiстьКради як митець. Креативнi «фiшки», про якi тобi нiхто не розповiсть

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)