Від інновацій до трендів
Джерело: open
Упродовж 2020 року у різних країнах компанії генерували цікаві рішення, чимало з яких свідчать про появу певних трендів. Фахівці trendwatching.com сформували добірку таких прикладів — і пропонують проаналізувати, що вони означатимуть для розвитку бізнесу у 2021-му, і як це вплине на вашу організацію.
1. 15-хвилинні міста
Американський стартап Reef вважає своєю місією будувати «15-хвилинні міста», де все, що потрібно людям, можна буде знайти за декілька хвилин (пішки або на велосипеді). З цією метою Reef перетворює свою мережу з понад 4500 паркомісць та гаражів на хаби-мікрорайони. І співпрацює з іншими гравцями зі сфер мобільних клінік, міського фермерства тощо для втілення своєї місії.
Схоже, що світ неухильно рухається до міського середовища, в якому люди, а не автомобілі, матимуть пріоритет. І де добробут мешканців буде на першому місці. Скоріше за все, у 2021 році ми побачимо чимало прикладів втілення ідей мікромобільності, міського фермерства та зміцнення місцевих громад.
2. Піклування після звільнення
Через пандемію Airbnb була змушена звільнити приблизно 25% людей. Щоб допомогти колишнім колегам, компанія запустила «Каталог талантів випускників», а її відділ рекрутингу зайнявся працевлаштуванням колишніх працівників. Останні можуть надати резюме, посилання на профіль у LinkedIn — і компанія розмістить цю інформацію на своєму сайті, пропонуючи відвідувачам найняти когось із «випускників». Також людям дозволили залишити в себе робочі ноутбуки та забезпечили їх медичним страхуванням на рік.
Ще донедавна подібна ідея могла здатися дивною у корпоративному середовищі, проте зараз вона стає природною для організацій, які думають не тільки про збереження сьогоднішніх прибутків та скорочення витрат, але й про майбутню репутацію.
3. У фокусі — емоційне здоров’я
У вересні Microsoft оголосила про нові функції своєї комунікаційної платформи Teams, які мають на меті покращити баланс між роботою та життям користувачів. Наприклад, Microsoft запускає функцію «віртуальної поїздки на роботу», щоб символічно позначити початок та кінець віддаленого робочого дня. Також компанія стане партнером застосунку для медитації Headspace і додасть нову функцію — періодичну перевірку емоційного стану.
Ера ігнорування психічного та емоційного здоров’я працівників добігає кінця. У 2021 році дедалі більше людей і компаній шукатимуть продуктів та сервісів, які піклуватимуться про ментальне благополуччя.
4. Шанс для кожного
Креативна агенція Thinkerbell запустила програму Thrive@55: восьмитижневе платне стажування, доступне виключно для кандидатів, старших за 55 років. Агенція виявила, що лише 5% працівників креативної сфери є старшими за 50 років, а це означає, що існує безліч невикористаного досвіду та знань, якими можна скористатися.
Середня тривалість життя збільшується, і люди прагнуть залишатися продуктивними довше. Подібні програми у майбутньому не лише допомагатимуть у цьому, але й дозволятимуть організаціям отримати доступ до талантів, які раніше були недооціненими.
5. Віртуальний досвід
Чилійський проєкт Sonidos Inmersivos — це платформа, на якій проводяться живі VR-концерти та фестивалі для тих, хто прагне безпечно та зручно розважатися вдома під час пандемії. Окрім забезпечення нового досвіду користувачам, компанія виконує ще одне важливе завдання: просуває чилійських та латиноамериканських артистів, допомагає їм розширити базу прихильників, охопивши міжнародну авдиторію.
Сфера віртуальних подій тільки розпочинає бурхливий розвиток. Попереду на нас чекає поява чималої кількості інновацій та стартапів, які пропонуватимуть інструменти для збільшення занурення та взаємодії у віртуальних просторах.
6. Повний доступ
FoondaMate — це чат-бот у WhatsApp, який дозволяє учням Південної Африки отримати доступ до навчальних матеріалів без стабільного інтернет-з’єднання. Вони можуть завантажувати нотатки, попередні роботи, дослідження, не сплачуючи за дані, оскільки більшість мобільних мереж у Південній Африці не беруть гроші за використання WhatsApp. Отже, коли школи були закриті через пандемію, учні могли продовжувати навчання й виконувати завдання вчасно.
2020 рік зробив наслідки цифрової нерівності дуже помітними. Зокрема, в умовах карантину учні без доступу до інтернету та гаджетів не мали змоги повноцінно навчатися. Вочевидь, у 2021-му ми побачимо багато спроб задовольнити цю потребу.
|