HR-тренди 2022: про що попереджають експерти
Джерело: Hurma
Кадровий голод та боротьба за таланти стали торік настільки актуальними, що змусили компанії використовувати нові методи рекрутингу та серйозно вкладати ресурси в HR-бренд. Одна з головних тенденцій ринку праці — 150 млн нових робочих місць в IT. Це означає, що виживуть найпродуктивніші та найкреативніші фахівнці. Ті, хто не тільки буде перебувати на хвилі трендів, але й візьме участь у їхньому створенні.
Різноманітність (diversity) та рівноправність (equality)
Прозорість та відкритість — головні слова 2022 року. У компанії не повинно бути скелетів у шафі, а права її співробітників мають бути захищені. Згідно з підрахунками Harvard Business Review (HBR), з 2018-го число згадувань інклюзивності та рівноправності у звітах CEO найбільших компаній зросло на 658%.
З’являються зовсім нові питання, на які треба відповісти цього року:
- хто зі співробітників має право на гнучкий графік? У деяких компаніях керівники дають можливість співробітникам міняти робочі години, в інших такого немає;
- якщо співробітник переїжджає в місце з більш низькою вартістю життя, чи потрібно знижувати йому зарплату, навіть якщо його робочий внесок ніяк не змінився?
- на сучасному ринку праці нові співробітники отримують на 15-20% більше, аніж старі. Чи справедливо це?
- компанії вкладаються в бенефіти для деяких груп співробітників, наприклад, для тих, у кого є діти, щоб допомогти їм виконувати роботу на звичайному рівні. У їхніх колег можуть виникнути резонні питання: «Чому вони отримують щось, чого не отримуємо ми?»
Гібридна робота з нами надовго
Практично кожна компанія за останні 2 роки була змушена змінити місце та графік роботи для своїх працівників. Робота на відстані тепер не сприймається як щось незвичне. Згідно з даними Джоша Берсіна (Josh Bersin), більш ніж 50% співробітників готові на зниження зарплати на умовні 5% заради можливості роботи з дому.
Водночас, нові опитування The New York Times показують, що 70% керівників прагнуть повернути свої команди в офіс. Вони вірять, що справжнє кар’єрне зростання можливе тільки під час тісної співпраці відділів та окремих співробітників.
У цьому протистоянні поглядів гібридний варіант вважається оптимальним рішенням. Одним з головних HR-трендів 2022 року буде популяризація AI- та VR-технологій у робочі процеси. Ще помітнішим стане мета-всесвіт від Facebook та різні інструменти для VR-тренінгів (наприклад, STRIVR та Mursion).
Зростання цінності навчання
Linkedin регулярно опитує L&D-фахівців, наскільки CEO їхніх компаній підтримують навчальні ініціативи для своїх співробітників. Порівняйте — якщо в березні 2020-го тільки 27% генеральних директорів вважалися адептами підвищення кваліфікації, то в березні 2021-го їх стало вже 62%!
Насамперед, так відбувається через конкуренцію за кадри на ринку праці. Наприклад, якщо говорити про ринок IT, пошук нового співробітника та його старт на проєкті можна оцінити в 3–6 місяців. З огляду на поточні зарплати — це інвестиція в декілька десятків тисяч доларів. Навчання будь-якого рівня саме поточних кадрів стає вигідним для бізнесу.
У співробітників є постійний запит на додаткову освіту, і це теж один з HR-трендів 2022. Згідно з оцінками Gartner, 70% (!) працівників у світі вважають, що їм не вистачає експертизи для виконання поточних завдань.
Говорить про цей тренд і Джош Берсін, який вказав на космічне зростання ринку Skilltech у 2021 році.
Well-being програми для співробітників
Ще один з основних трендів — підвищення цінності well-being програм. Це тепер не просто бенефіт співробітника, а можливість для роботодавця підтримувати його як в особистій, так і в професійній сферах.
Future Workspace вказує, що well-being — це тепер не тільки про фізіологічне здоров’я, але і про фінансові, ментальні, соціальні та кар’єрні аспекти.
Дослідження, проведене Paychex і Future Workplace, підтверджує — 62% співробітників вважають well-being програми ключовим чинником під час пошуку нового місця роботи. Найбільший вплив вони мають на покоління Z.
За час пандемії well-being програми трансформувалися та фокусуються не тільки на індивідуальній допомозі, але й на родинах співробітників. Яскравий приклад — HP Spirit Program, у яку входять різні корпоративні додатки для турботи про здоров’я та освітні портали для батьків, які працюють.
Чотириденний робочий тиждень
Щодо чотириденного робочого тижня в останні роки сказано чимало — експерименти проводили навіть на державному рівні. Ми теж писали про це матеріал, де розбирали кейси декількох IT-компаній. Однозначної відповіді про користь такого підходу немає, поки це залишається занадто вузькою та індивідуальною історією. Але можна сказати точно, що експерименти продовжаться та стануть одним з HR-трендів 2022 року.
Так, HBR вказує, що багато компаній почнуть використовувати 4-денний робочий тиждень, щоб не підвищувати зарплати. Згідно з дослідженням видання, щорічно в США зарплати підвищують на 2-4%. Але з урахуванням інфляції реальні виплати падають. Далеко не всі компанії мають можливість боротися за поточних співробітників та кандидатів, тому скорочують робочі години.
Історично склалося так, що в разі поступового зростання заробітної плати вільний час стає більш цінним та привабливим ресурсом для працівників. Тому у 2022-у можна чекати, що робочий тиждень на 32 години стане одним з інструментів боротьби за таланти.
Ілюстрація: virtualizationdemand.com
|