ТЕНДЕНЦІЇ | Зміна парадигми 13 вересня 2021 р.

Як зробити операційну модель стійкішою

Серед змін, які принесла з собою пандемія, — модифікація споживчої поведінці і фундаментальна реструктуризація світової економіки. При цьому зрозумілим є одне: аби вижити, компанії мають адаптуватися до нових умов — і то швидко, — пишуть керуючі директори Accenture Strategy Пол Єрухимовіц (Paul Jeruchimowitz), Кент Макміллан (Kent McMillan) та Кетрін Мохріг (Katherine Mohrig).

74% керівників, опитаних під час дослідження Accenture, вважають, що їхня бізнес-модель не здатна витримати випробування кризою і тому її потрібно докорінно трансформувати; а 93% респондентів зазначили, що існування компаній, якими вони управляють, знаходиться під загрозою, тому що операційна модель не відповідає сучасним реаліям. Отже, з високою ймовірністю організації, які зволікатимуть зі змінами, будуть зметені з ринку ще задовго до нової кризи.

Як зробити операційну модель стійкішою

Зміна парадигми: від цінності для акціонерів до спільної цінності

Зараз, коли наближається постпандемічне майбутнє, кожна компанія має замислитися над своїм призначенням: яка її мета та як вона створюватиме цінність не лише для акціонерів, але й для всіх стейкхолдерів — клієнтів, працівників та громади. Чітко визначена мета скеровує не тільки стратегічний процес, але й функціонування операційної моделі. Якщо в організації є відчуття мети, то з часом з’явиться і спільне розуміння — що має робити кожний щабель та виконавець кожної ролі для її реалізації.

Прозорливість породжує гнучкість та стійкість

У світі, який захльостують потужні потоки даних, кожна компанія має знаходити способи витягувати з інформації інсайти. 68% опитаних керівників назвали «видобування» інсайтів найважливішим елементом адаптації операційної моделі до коронакризи. Проте тільки 17% респондентів висловили повну впевненість у тому, що їхні компанії мають інсайти, потрібні для прийняття правильних бізнес-рішень.

Екосистема як каталізатор змін

90% респондентів сказали, що розглядають питання екосистемної бізнес-моделі, бо це допоможе їхнім компаніям краще справлятися з наслідками пандемії. Спираючись на мережу альянсів та партнерів, компанії можуть швидше отримати доступ до клієнтів, ресурсів, фахівців та ідей, потрібних для реагування на нові ринкові тренди, технології, конкурентні загрози та регуляторні зміни.

Впровадження змін

Створивши операційну модель, яка функціонуватиме в режимі безупинного руху, організації зможуть протистояти підривам та освоювати нові можливості. Ось деякі засади, на яких ґрунтується організаційна гнучкість.

Гнучкість управління

Організаціям потрібна система управління, яка забезпечує відповідність операційної моделі їхній меті та цінностям. Запитайте себе: як організувати персонал, для того щоб перехід до нової операційної моделі проходив якомога ефективніше? Що ми можемо зробити, аби створити культуру, сприятливу для експериментування та інновацій?

Двовекторний підхід до технологій

Коли справа стосується технологій, то кроки, які вчиняє організація, можуть стати рушієм як успіху, так і провалу. Тому потрібен двовекторний підхід: 1) інвестування в нові технології; 2) оцінювання діючих технологічних систем, для того аби переконатися, що їхній потенціал використовується повною мірою.

Конфігурація і реконфігурація

Невеликі міждисциплінарні команди, які функціонують як окремі бізнеси всередині компанії, допомагають поглибити організаційну гнучкість та зробити реагування на зовнішні виклики оперативнішим. Такі групи, які формуються навколо певних цілей, продуктів чи послуг, мають бути готові приступити до роботи в будь-яку мить, коли в цьому виникає потреба. Об’єднуючи різнопланові вміння, організації усувають «кордони» між підрозділами, руйнують ієрархічні щаблі, що у підсумку допомагає створити сприятливіші умови для інновації та стимулювати активність клієнтів.

Використання потенціалу екосистеми

Потрібно подивитися «свіжим оком» — що можуть запропонувати партнери по екосистемі. Якими є їхні сильні і слабкі сторони? Які нові сервіси, ресурси та канали вони можуть запропонувати? Як це допоможе вам досягти довгострокових цілей? Що ще можуть запропонувати партнери по екосистемі (прискорити цикл розробки нових продуктів, полегшити вихід на нові ринки, поглибити організаційну гнучкість)?

Розширення меж процесу прийняття рішень

Можливість обмінюватися даними в режимі реального часу зміцнює співпрацю та урухомлює прийняття рішень «на краях» організації або на ділянках, розташованих ближче до клієнтів. Щоб це реалізувати, потрібні на лише відповідні інструменти, але й правильні підходи. Це означає наступне: дайте працівникам більше автономії в роботі та дозвольте приймати рішення на підставі висновків, які вони витягають із даних.

Невпинність перенавчання

Перенавчання персоналу не може ґрунтуватися на засаді «зробили і забули». Необхідно сформувати культуру безупинної адаптації до нових умов, а це тягне за собою потребу в постійному оновленні навичок персоналу. Особливо важливо розвинути у співробітників уміння, потрібні для роботи з новітніми технологіями, та роз’яснити сутність колаборації людини і машини.

За матеріалами "The resilient operating model", Accenture.



ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Творча крива. Як створити потрібну ідею в потрібний часТворча крива. Як створити потрібну ідею в потрібний час
Під три чорти турботи! Нумо до роботи!Під три чорти турботи! Нумо до роботи!
Не нюнь. Просто, трясця йому, зроби це!Не нюнь. Просто, трясця йому, зроби це!

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)