10 найбільших бізнес-трендів 2024 року, до яких потрібно бути готовим вже зараз
У якому напрямку бізнес і промисловість розвиватимуться у наступному році? Бернард Марр (Bernard Marr), футуролог, консультант зі стратегії та технологій, вважає, що настав час вкотре зазирнути у «кришталеву кулю» та спрогнозувати цей напрямок.
Враховуючи загальний глобальний економічний спад, який, за прогнозами, швидше за все, посилиться, компанії, ймовірно, залишатимуться обережними, коли справа торкатиметься витрат та інвестицій у радикальні нові ідеї у 2024 році. Однак існує низка технологічних і суспільних трендів, які просто надто важливі, щоб їх ігнорувати чи відкладати до кращих часів. Саме в цих сферах ми можемо очікувати на подальші інновації та інвестиції, і Бернард Марр розповідає про найпомітніші з них.
«Як і в останні кілька років, ці та інші мої прогнози дещо збігаються з прогнозами, що стосуються переважно технологій», — пише Марр. «Простіше кажучи, це пояснюється тим, що сучасні бізнес-тренди значною мірою визначаються технологіями. Однак, у міру того, як ми розвиваємо краще розуміння технологій — штучний інтелект (ШІ) є очевидним прикладом — ми також розуміємо, чим вони не є. У 2024 році це призведе до нових поглядів на те, що робить нас людьми — тема, яка, на мою думку, відображена в цьогорічних прогнозах».
1. Повсюдне впровадження генеративного ШІ
The Boston Consulting Group стверджує, що «для того, щоб стати лідером галузі через п’ять років, вам потрібна чітка і переконлива стратегія генеративного штучного інтелекту вже сьогодні».
ШІ та машинне навчання здіймають хвилю вже більше десяти років і глибоко інтегровані в багато продуктів і послуг, які ми купуємо у великих компаній. Тепер генеративний ШІ дає можливість створювати та розумно автоматизувати як клієнтський досвід, так і внутрішні операції практично кожній організації.
2. «М’які» навички та людський фактор
Оскільки автоматизація технічних аспектів роботи — наприклад, програмування, дослідження або управління даними — стає все більш можливою, здатність використовувати «м’які» навички для виконання завдань, які все ще потребують людського втручання, набуває вирішального значення.
Із цієї причини у 2024 році ми побачимо, як організації збільшуватимуть інвестиції у розвиток і виховання таких навичок і якостей, як емоційний інтелект, комунікація, міжособистісне вирішення проблем, стратегія високого рівня та лідерство думок.
3. Рішення для розвитку навичок
Ми чуємо про дефіцит навичок уже кілька років поспіль. Зміни у практиці найму, що роблять акцент на відборі кандидатів із конкретним досвідом і навичками — необхідними для виконання певної ролі, а не такі якості, як рівень освіти чи вік, — є частиною реакції галузі і залишатимуться стійким трендом і надалі.
Ми також продовжимо спостерігати зростання інвестицій у навчання та підвищення кваліфікації, особливо у сфері проривних технологій, таких як генеративний ШІ, та навичок, які будуть затребувані в економіці, керованій штучним інтелектом.
4. Сталий бізнес
Одним із рушійних чинників, безсумнівно, є зростаючий споживчий попит, підкріплений постійними дослідженнями, які показують, що споживачі все більше схиляються до компаній, які демонструють щиру прихильність до мінімізації свого впливу на навколишнє середовище. З іншого боку, зі зростанням «зеленої» економіки ми розуміємо, що саме «зелені» рішення часто призводять до зростання прибутку.
Наприклад, Walmart різко скоротила витрати на паливо та технічне обслуговування транспортних засобів, перейшовши на парк електромобілів для доставки. Ми також навчимося краще розпізнавати так званий «грінвошинг» — коли компанії на словах піклуються про довкілля, намагаючись відвернути увагу від екологічно недружніх практик.
5. Масштабування персоналізації
Компанії будь-якого розміру пропонуватимуть індивідуальні рішення для побудови міцніших відносин із клієнтами. Наприклад, L’Oréal вже розробила персоналізовану косметику, яка відповідає типу шкіри клієнтів, а Nike та інші виробники пропонують взуття на замовлення в тисячах комбінацій стилів і кольорів.
6. Економіка даних
Дані стають все більш цінним бізнес-активом. До 2024 року все більше компаній впорядкують свої операції та вдосконалять пропозиції для клієнтів, застосувавши стратегічний підхід до своїх даних. Як результат, вони будуть готові зробити наступний крок — монетизувати самі дані для створення нових бізнес-можливостей.
Лідерами в цьому напрямку є такі компанії, як John Deere, яка першою запровадила модель продажу фермерам даних, отриманих за допомогою датчиків з їхньої сільськогосподарської техніки, як інсайтів для підвищення продуктивності. У міру того, як доступ до великомасштабного збору даних і аналітики на основі штучного інтелекту стає все більш демократичним, ми побачимо, як цей тренд перейматимуть і менші компанії в нішевих і диверсифікованих секторах.
7. Революція клієнтського досвіду
Уявіть собі лінію на графіку, яка оцінює настрої ваших клієнтів у кожній точці контакту, де вони взаємодіють із вашою компанією, товарами чи послугами. Це ілюструє концепцію клієнтського досвіду.
Хоча традиційно компанія може будувати бізнес-модель навколо вищої якості або цінності, у 2024 році імпульс полягає в тому, щоб кожна окрема взаємодія та досвід викликали у клієнта посмішку. Це означає персоналізований маркетинг, який надає те, що їм потрібно, в потрібний час, вчасну доставку, безпроблемне налаштування та встановлення, а також ефективне вирішення проблем. Для компаній і брендів стає все більш поширеним явищем призначати директора з питань досвіду, щоб забезпечити повну інтеграцію цих принципів в усі бізнес-стратегії.
8. Віддалена та розподілена робота
Зараз мова вже йде не про те, як компаніям вижити в умовах пандемії, а як запропонувати гнучкі умови, цінувати час співробітників і використовувати потенціал глобальної робочої сили. Так, працівники повертаються в офіс — це тема останніх 12 місяців. Але роботодавці також намагаються зберегти можливість працювати з географічно розподіленими командами та залучати таланти з будь-якої точки світу. Із цих причин ми побачимо, що кількість вакансій із «віддаленою» або «гібридною» локацією залишатиметься значно вищою впродовж 2024 року, ніж до ковіду.
9. Різноманітність та інклюзивність
Таланти бувають різного віку, форм, розмірів і кольорів. Несвідомі расистські, сексистські або вікові упередження можуть легко просочитися в системи найму, навчання, управління результативністю або розвитку, що призводить до маргіналізації, неправильного управління або ігнорування талантів.
Забезпечення різноманітної та інклюзивної робочої сили завжди було економічно доцільним, але в епоху штучного інтелекту, коли ми все більше покладаємося на машини у прийнятті впливаючих на людей рішень, це стає ще важливішим, ніж будь-коли.
10. Стійкість
Стійкість полягає у забезпеченні захисту організації від будь-якої загрози, що може її підстерігати. Це можуть бути кібератаки, економічні спади, природні катаклізми, війна, глобальні пандемії або поява нового конкурента.
Йдеться про те, щоб взяти на озброєння досвід компаній, які вижили і навіть процвітали в неспокійні часи, і використати його для планування та підготовки до того, що може статися завтра. Майбутнє ніколи не буває наперед визначеним, тому підвищення стійкості до будь-яких загроз, що можуть виникнути, буде ключовим бізнес-трендом 2024 року.
Ілюстрація: cardinalconcepts.com
|