Як штучний інтелект революціонізує маркетинг у 2024-му: топ-5 трендів
MarTech — широкий спектр програмних інструментів, що використовуються в маркетингових кампаніях — і надалі зосереджуватиметься на штучному інтелекті та генеративному ШІ (GenAI) зокрема, щоб досягти безпрецедентного рівня персоналізації та залучення клієнтів у 2024 році. Ключовими висновками дослідження CMO Intentions 2024 ділиться Шеллі Кохан (Shelley E. Kohan), професорка Fashion Institute of Technology, директорка зі стратегії в The Robin Report і CEO/засновниця власного консалтингового бізнесу.
Ритейлери та бренди підкреслюють важливість штучного інтелекту в маркетингу та необхідність ефективної співпраці між різними функціями. Оскільки майже 60% маркетологів вважають інвестиції в ШІ першочерговим завданням, нове дослідження висвітлює стратегії, виклики та тренди, які визначатимуть успіх маркетингу в наступному році.
«Впровадження GenAI, щоб знати більше, робити більше, вчитися більше і досягати більшого, також має потенціал для трансформації маркетологів, починаючи з маркетингових директорів (CMO)», — зазначив Стівен Гербер (Steven Gerber), президент і операційний директор Zeta Global.
Ось ключові висновки дослідження CMO Intentions 2024, проведеного CMO Council та Zeta Global Holdings Corporation.
1. ШІ та GenAI — провідні інвестиції у сферу MarTech
Оскільки очікується, що ШІ сприятиме покращенню створення контенту, персоналізації, предиктивної аналітики та загальної ефективності маркетингу, 60% маркетологів розглядають цю ініціативу як таку, що забезпечить найбільшу цінність і рентабельність інвестицій (ROI). На додаток до вдосконалення, ШІ і GenAI можуть сегментувати клієнтів більш ретельно і з більшою точністю.
Мікросегментація, яка в минулому була дуже дорогою для ритейлерів, тепер може сприяти підвищенню рівня залученості та лояльності до бренду. Крім того, автоматизовані маркетингові заходи, що усувають повторювані завдання, такі як електронна розсилка, публікації в соцмережах і розміщення реклами, призводять до більшої узгодженості між кампаніями.
2. Операційна досконалість та міжфункціональне узгодження
Створення узгодженості між функціональними сферами бізнесу має вирішальне значення для максимізації потенціалу інвестицій в маркетингові технології (MarTech). Спільна робота продавців (покупців), маркетингу, операційної діяльності, фінансів і людських ресурсів дозволяє сформувати чітку візію і досягти операційної досконалості.
«Перший крок у цій трансформації простий у теорії, але складний у виконанні: перетворення інтелекту зі слабкості на суперсилу», — заявив Гербер.
Подальша інтеграція інвестицій в MarTech в онлайн- та офлайн-діяльність дозволяє ритейлерам бути більш ефективними, гнучкими та по-справжньому клієнтоорієнтованими. Результатом єдиного стратегічного підходу до маркетингу стане підвищення впізнаваності бренду для клієнтів і співробітників, що забезпечить довгострокову перевагу для сучасних ритейлерів.
3. Персоналізація на основі даних і залучення клієнтів
Платформи клієнтських даних та інсайти мають важливе значення для персоналізації та гуманізації взаємодії з клієнтами. Аналізуючи величезні обсяги даних, штучний інтелект допомагає маркетологам краще зрозуміти шляхи клієнтів і відповідно адаптувати свої підходи. Згідно з дослідженням CMO Intentions, майже половина маркетингових керівників вважають збір та аналітику даних про клієнтів критично важливими для підвищення рівня залученості.
Сучасні чатботи та віртуальні асистенти можуть взаємодіяти з клієнтами в режимі реального часу, забезпечуючи максимально персоналізований досвід. GenAI використовує персоналізовані рекомендації щодо продуктів і послуг, щоб задовольнити індивідуальні потреби клієнтів, сприяючи високому рівню залученості та поглибленню лояльності, що призводить до винятково індивідуального досвіду покупця.
4. Досягнення доходів і цілей клієнтів, незважаючи на виклики
На маркетологів дедалі більше тисне необхідність доводити вплив маркетингу на результативність кампанії. 37% учасників дослідження заявили про потребу в кращому виконанні. Хоча 56% CMO повідомили, що досягли своїх цілей щодо доходів та залучення/утримання клієнтів, все ще існує потреба у забезпеченні ROI, подоланні розрізненого володіння даними та інтеграції нових платформ та інструментів у стек ІТ-технологій.
Успішні CMO, які досягли своїх цілей, часто повідомляли про тіснішу співпрацю з вищим керівництвом, підкреслюючи важливість їх залучення та міжфункціональної підтримки. Позитивним моментом дослідження є високий рівень цифрових навичок і вмінь в існуючих командах: 83% CMO заявили, що їхні команди володіють цими навичками. Однак розрив у навичках значно варіюється залежно від географічного регіону.
5. Регіональні відмінності в результативності маркетингу
Існують помітні відмінності в результативності маркетингу між північноамериканськими та європейськими маркетинговими лідерами. Ці відмінності свідчать про різні виклики та пріоритети, які впливають на те, як реалізуються маркетингові стратегії в цих регіонах. Приблизно 40% європейських маркетингових лідерів визнають, що ефективність їхніх кампаній потребує покращення, порівняно з 23% північноамериканських лідерів. Крім того, розрив у навичках цифрового маркетингу є більш вираженим у Європі, ніж у Північній Америці. У той час як лише 20% північноамериканських CMO повідомляють про потребу в цифрових навичках для покращення загальних маркетингових операцій, цей показник становить 40% серед європейських CMO; цей розрив у цифрових навичках може сприяти розбіжностям у результативності в різних регіонах.
Інші фактори, які можуть призвести до відмінностей у маркетингових показниках, включають економічний клімат, геополітичні чинники, відмінності в захисті даних і законодавстві про конфіденційність. Стратегічні відмінності між регіонами також можуть впливати на різницю в результативності маркетингу. Північноамериканські маркетологи схильні надавати пріоритет інноваціям і запуску нових продуктів, тоді як європейські більше зосереджені на залученні клієнтів.
ШІ та GenAI створюють парадигмальні зсуви для маркетологів
«Це буде нелегко. Але в наш час, коли інтелект є головною конкурентною перевагою, майбутнє належить тим, хто готовий його прийняти», — зазначив Гербер.
Ці висновки підкреслюють зростаюче значення штучного інтелекту в маркетингу, необхідність ефективної співпраці між функціями, цінність клієнтських даних для персоналізації, тиск на демонстрацію маркетингового впливу, а також регіональні відмінності в маркетингових стратегіях і завданнях.
За матеріалами Forbes
|