Головні тренди в цифровому маркетингу 2021 року
Ніл Шаффер (Neal Schaffer), фахівець у сфері цифрової трансформації та соціальних медіа, представляє коментарі експертів щодо трендів, які, на їхню думку, визначатимуть розвиток цифрового маркетингу у найближчий час.
Контент — валюта цифрового маркетингу
Що потрібно врахувати бізнесам для того аби зміцнити свої конкурентні позиції? Діапазон рекомендацій фахівців є дуже широким: від фокусування на всеканальному маркетингу до інвестування у створення історій та відеоконтенту, а також переорієнтування наявного відеоконтенту на соціальні медіа. Не менш важливо персоналізувати ваш відеоконтент, а також інкорпорувати до нього функцію голосового пошуку та штучного інтелекту.
Потрібно бути повсюди
«Ми спостерігаємо, як дедалі більше компаній, фокусуючись на всеканальному маркетингу, стають менш залежними від одного джерела генерування доходів», — зазначив Мартін Люенендонк (Martin Luenendonk), співзасновник FounderJar. На його думку, це можна пояснити тим, що компанії намагаються: а) виявити найдієвіші канали взаємодії з цільовою аудиторією та оптимізувати маркетингові кампанії для конкретних платформ; б) зменшити ризик недоотримання доходів через надмірну залежність від Google, YouTube, Pinterest або інших сервісів; і в) залучити якомога більше клієнтів через всі головні маркетингові платформи.
Акцент на історіях
Деніз Лангенеггер (Denise Langenegger), стратег Instasize, сказала, що «тепер різні версії розділу “Історії”, вперше запущеного Snapchat 2013-го, є практично на кожній соціальній платформі». Instagram Stories, Twitter Fleets, YouTube Reels — все це, хоча і має різні назви та певні особливості, функціонує у більш-менш схожий спосіб: в основі лежить страх користувачів упустити щось важливе в ситуації, коли контент зникає через 24 години.
«Цей формат дає змогу виявляти більше щирості та розміщувати скільки завгодно постів, не турбуючись про мовні недоліки або однотипність повідомлень. Але, оскільки кожна платформа має свої нюанси, важливо знайти додаток, який дасть змогу “кроспостити” інформацію, не жертвуючи при цьому якістю», — додала Лангенеггер.
Переорієнтація на соціальні медіа
Сандра Чун (Sandra Chung), менеджер із контент-маркетингу та партнерств у PlayPlay, звернула увагу на стрімкий зліт попиту на відео в соціальних мережах під час пандемії, зазначивши, що клієнти, споживачі або інші стейкхолдери очікують, що компаній постійно розміщуватимуть у соціальних мережах новий і новий відеоконтент.
При цьому Чун зауважила, що для того аби створити відео хорошої якості, необов’язково потрібні відповідні фахівці чи значні кошти. Зараз є прості у використанні онлайн-інструменти, які допоможуть вашим працівникам зробити якісний відеоконтент. Наприклад, результати вивчення клієнтської бази або посібник із використання продукту можна подати у вигляді Instagram Stories або, можливо, ви знайдете інші способи представлення в новому світлі контенту, який маєте. Адже для цього зараз є сила-силенна можливостей.
Інвестування в системи управління цифровими активами (DAM)
«З поширенням діджиталізації маркетингові агентства нагромаджують дедалі більше цифрових активів, відповідно, програмне забезпечення для управління цифровими активами набуває неабиякої актуальності», — сказала Олена Жеребетська (Olena Zherebetska), контент-менеджер Pics.io. Серед найбільш популярних інструментів — мета-тегування; розширений пошук, різноманітні сервіси обміну інформацією та багато інших.
Унікальність контенту
За словами Лукаса Мехнерта (Lukas Mehnert), маркетинг-директора Smartlook CMO, багато компаній, намагаючись залучити клієнтів із допомогою контенту, стикаються з ефектом «червоного океану». Це означає, що дедалі важче пропонувати інформацію, яка відрізняється від того, що вже публікувалося та переписувалося сотні разів.
Отже, аби відрізнитися від конкурентів, спирайтеся на унікальний контент, який створює ваша компанія, і при потребі наймайте спеціалістів, які можуть вам у цьому допомогти.
Щоб збільшити радіус охоплення, співпрацюйте з «впливачами», які вже здобули міцні позиції у вашій галузі, і які допоможуть вам поширювати контент. Зрозуміло, що потрібно створити умови для взаємовигідної співпраці, пропонуючи щось взамін (і це не обов’язково мусять бути гроші).
Висока якість контенту — це головне
На думку Девіда Каціка (David Cacik), маркетинг-директора CloudTalk, однією із запорук успіху є виконання рекомендацій Google щодо створення веб-сайтів та контенту. Зокрема, контент оцінюється за методологією E-A-T. Ця абревіатура розшифровується як: Еxpertise (експертиза: контент створено автором, який добре розуміється в цій тематиці), Authoritativeness (авторитетність: контент базується на надійному джерелі інформації), Trustworthiness (надійність: інформація, яка доноситься до користувачів, є достовірною і корисною).
Голосовий пошук, штучний інтелект та персоналізація
Крістіна Зяуке (Kristina Ziauke), контент-менеджер sixads, вважає, що технологія голосового пошуку, яка вже стала одним із чинників конкурентоспроможності, продовжуватимете набирати оберти. Також компанії просуватимуться ще далі в царині штучного інтелекту; а персоналізація стане «королевою» маркетингу.
Компанії оптимізуватимуть свій контент для голосового пошуку та впроваджуватимуть нові і нові AI-функцій на своїх сайтах (чат-боти, рекомендації щодо продуктів та контенту, транзакції електронної комерції тощо).
Штучний інтелект як головний фактор змін
«Штучний інтелект — це головний тренд, який кардинально змінить майбутнє цифрового маркетингу», — зауважив Джордж Метьюс (George Mathews), засновник Kamayobloggers. АІ допомагатиме бізнесам освоювати нові ринки та скорочувати витрати. Комунікація, рекомендації щодо продуктів та персоналізація — все це, завдяки штучному інтелекту, можна буде настроїти на конкретні цільові групи та окремих користувачів набагато більш точно, ніж зараз.
Цифрова стратегія роботи з клієнтами
Оскільки в більшості країн все ще діють карантин обмеження, стратегія роботи з клієнтами в цифровому просторі набула критичної значущості.
Фокус на утриманні
Рауль Галера (Raul Galera), менеджер із питань партнерств CandyBar, вважає, що цього року онлайн-продавці стикатимуться з наступними типами ризиків: а) подальше зростання кількості віртуальних торгових майданчиків; б) збільшення витрат на рекламу та в) загострення конкуренції у сфері електронної комерції. Тому утримання клієнтів стає ще важливішим, ніж будь-коли.
Галера радить розглянути доцільність використання таких інструментів, як «бізнес за підпискою» та накопичення балів у рамках програми лояльності. Крім усього, дуже важливо забезпечити впізнаваність бренду на всіх етапах взаємодії зі споживачами; а тому не можна недооцінювати «другорядні» елементи, як-от рахунок та упакування.
Всеканальній підхід дає змогу компаніям встановлювати зв’язок із клієнтами, котрі довідалися про існування їхнього бренду, та перескеровувати увагу останніх на канали, які вони можуть контролювати.
Підтримка та навчання клієнтів
У 2020-му пандемія спонукала величезну кількість бізнесів здійснити перехід з офлайну в онлайн. Проте це вдалося не всім. Анджей Бєда (Andrzej Bieda), маркетинг-директор Landingi, бачить головну причину невдач у тому, що деякі гравці сконцентрували зусилля в основному на залученні нових клієнтів. Хоча, на його думку, не менш важливо працювати з існуючими та потенційними клієнтами, допомагаючи їм розв’язувати свої проблеми.
Компанії мусять забезпечувати клієнтам відповідну підтримку на всіх етапах життєвого циклу продукту, а також надавати їм потрібну інформацію і корисні знання. Один із інструментів здійснення цього — проведення вебінарів, на яких клієнти, крім отримання детальної інформації про можливості продукту та нюанси його використання, зможуть освоїти корисні для себе інструменти.
Заздалегідь визначена персоналізація
Слово «персоналізація» буде ключовим не тільки у 2021-му, але й у наступних роках, — вважає Мачей Бєгаєвскі (Maciej Biegajewski), спеціаліст із цифрового маркетингу в LiveWebinar. «На кожному етапі ми йдемо пліч-о-пліч із клієнтами, прагнучи здобути їхню прихильність», — так сформулював він сутність персоналізації.
Що в цьому плані можуть зробити бізнеси? Персоналізувати все, що можливо, так, аби все, що пропонується, сприймалося клієнтами як щось зроблене спеціально для них. При цьому Бєгаєвскі зазначив, що, хоча використання штучного інтелекту для багатьох компаній є досить віддаленим майбутнім, цілком реально забезпечити такий рівень персоналізації «вручну»; адже клієнти, попри свою унікальність, мають деякі спільні риси. Він пропонує те, що називає «заздалегідь визначеною персоналізацією»: створення різних моделей сервісу, рекламних та інформаційних повідомлень або навіть дизайну онлайн-магазину, в які вже на останньому етапі підставляються дані конкретного клієнта.
Контент — це головне, але метою існування бізнесу є клієнт
Також експерти звернули увагу те, що в сьогоднішніх умовах довіра до бізнесів стала надважливим чинником успіху.
Довіра та надійність
«Сьогодні, коли практично кожен тією чи іншою мірою перебуває в стані непевності, надзвичайно важливо здобути довіру аудиторії», — сказала Ольга Петрік (Olga Petrik), маркетинг-директор NetHunt CRM. Вона радить компаніям приділяти більше уваги питанням лояльності та утримання клієнтів. Одним із способів досягнення цього є реалізація програми підтримки клієнтів, яка би допомагала їм отримати від продукту максимальну користь.
Також споживачі хочуть бачити більше реклами, якій можна довіряти. Для цього варто залучити авторитетних «впливачів». При цьому ваша пропозиція має орієнтуватися на якомога більш точно визначені, «вузькі» проблеми клієнтів.
Соціальні медіа — засіб співпраці клієнтів і «впливачів» (а не просування)
Підсумовуючи, Ніл Шаффер наголосив на потребі переосмислити цифрові стосунки з клієнтами та змістити їх у сферу соціальних мереж. На його думку, в майбутньому компанії не обмежуватимуться власним контентом і також використовуватимуть контент, створений користувачами — їхніми прихильниками. Завдяки цьому, вони зможуть зміцнити довіру до себе з боку споживачів та громадськості.
За матеріалами "2021 digital marketing trends you need to know from 13 marketing experts", ClickZ.
Ілюстрація: OrangeCrush
|