Як змінюватиметься парадигма лідерства у наступні роки
Чому в компаніях зникатимуть менеджери і що варто врахувати індивідам і організаціям, які прагнуть наблизитись до істинно ефективного лідерства? Про це розмірковує у своїй статті Джон Ідс (John Eades), CEO LearnLoft — фірми, що займається питаннями розвитку лідерства. (Ідс увійшов до списку «LinkedIn Top Voices 2017» в категорії «Management & Workplace».)
1988-го письменник-фантаст Айзек Азімов передрік не лише пришестя інтернету, але й те, як більшість із нас здобуватимуть знання та інформацію. «Через комп'ютери ми матимемо доступ до "з'єднаних бібліотек", які виконуватимуть роль "вчителя у формі доступу до знань, накопичених представниками людського роду"», — зазначив він, продовжуючи свою думку так: «Сьогодні те, що ми називаємо "навчанням" нав'язується нам. Кожного змушують вивчати одне й те ж саме в один той же день в однаковому темпі у класній кімнаті. Але всі люди різні: для одних навчальний процес відбувається занадто повільно, для інших — занадто швидко, а для когось ще — рухається не в тому напрямі».
Хоча в це важко повірити, але 30 років тому Азімов навіть передбачив, що ви читатимете цю статтю в інтернеті. Є сила-силенна «пророцтв», які збулися, і набагато більше тих, що ні. Як зазначив стенфордський професор Білл Барнетт (Bill Barnett):
«Якби ми й могли передбачати майбутнє, то все одно в нього не повірили б, не кажучи вже про те, що нам жахливо вдаються передрікання».
Лідери (так само, як і будь-хто інший) не можуть пророкувати майбутнє. Але вони мають візію того, що є реальним. А без цього дуже важко повірити, що ми колись досягнемо бажаних для нас цілей.
Ось кілька ідей щодо того, як еволюціонуватиме лідерство у 2018-му (і в наступні роки).
Погані менеджери зникатимуть
«Поганими» можна назвати менеджерів, які не є лідерами. Як зазначається у висновках недавнього дослідження, проведеного Ultimate Software, «80% співробітників вважають, що менеджери взагалі непотрібні». Зрештою, нічого дивного в цьому немає, адже ніхто не хоче, щоб ним управляли. Людям потрібен провідник — той, хто виводив би їх на вищі рівні продуктивності. Логан Стаут (Logan Stout), відомий автор, підприємець та спікер, сказав в одному зі своїх подкастів: «Немає значення, у що вірите ви як лідер — важливо тільки те, у що вірять вони». І він абсолютно правий. Менеджери не здатні «заражати» своєю вірою — це під силу виключно лідерам. Компанії, котрі допускають, щоб менеджери (а не лідери) управляли людьми, неминуче програватимуть. Швидше за все, першопрохідцями в освоєнні теренів істинного лідерства стануть малі та середні фірми, бо їм важче, ніж потужнішим гравцям, залучати та утримувати найталановитіших індивідів.
Дедалі більше керівників усвідомлюватимуть, що культура, сприятлива для розвитку лідерства, є конкурентною перевагою
Деякі керівники (зокрема, таких компаній, як Chick-fil-A, Movement Mortgage, Sonic Automotive та Southwest Airlines) усвідомили, що характеристики персоналу — це єдине, чого не можуть скопіювати конкуренти. Досвід, який отримують клієнти, генерується в процесі контактування з працівниками компанії. Пріоритетом для керівників організацій, котрі це розуміють, є інвестування у співробітників.
Компанії намагатимуться не вживати слово «менеджер»
Будь-хто, хто займається питаннями лідерства, скаже: можна скільки завгодно називати себе лідером, це не завжди означає бути ним. Але практика показує, що слово «менеджер» у назві посад негативно позначається на культурі. І хоча зміна назви позиції у візитній карті не трансформує поведінку, це принаймні покаже: ті, хто займають найвищі позиції, налаштовані мати у своїй компанії лідерів, а не менеджерів.
Мілленіали та представники покоління «Z» будуть досконалішими лідерами
Напевно, всі батьки мріють про те, щоб діти перевершили їх. Саме це відбуватиметься в царині лідерства. Мілленіали та представники покоління «Z» краще розуміють сутність спільноти та співпраці, бо зростали у світі диджитал-технологій та соціальних мереж (хоча це не означає, що над розвитком лідерських вмінь не потрібно працювати) і їм буде легше, ніж представникам попередніх поколінь, застосовувати цей досвід у роботі. Проте, як відомо, універсальних засад не буває: серед «бебі-бумерів» та представників покоління «Х» є неймовірно ефективні лідери, а серед мілленіалів — дуже погані.
За матеріалами "5 Big Ideas for Leadership in 2018 and Beyond", LinkedIn.
Ілюстрація: Depositphotos.com
|