Тренди-2017: новий рівень ефективності
Те, що продукти мають бути нешкідливими для зовнішнього середовища, а ресурси — не витрачатись марно, не підлягає сумніву. Цей «зелений» тренд продовжує поглиблюватись, і 2017-го року все більше компаній почнуть переглядати свої бізнес-процеси, прагнучи зробити їх ще ефективнішими.
У часи, коли можна орендувати машину на стільки хвилин, скільки вам потрібно, так само як і офісний простір, — традиційний бізнес інколи починає виглядати застарілим. Адже чимало ресурсів використовуються не у повну силу. Саме у цьому вбачають нові можливості сучасні компанії: вони шукають нові джерела цінності, а також нові креативні способи звести до мінімуму марне витрачання ресурсів.
У травні 2016-го року Nissan запустила програму, яка дозволить британським власникам машин Nissan LEAF та електромобілів e-NV200 продавати надлишок енергії з батарей. У партнерстві з енергетичною компанією Enel була створена система Vehicle-2-Grid (V2G), яка буде встановлена на 100 станціях підзарядки по всій країні. На цих станціях і відбуватимуться транзакції.
Також Nissan оголосила про свої плани запустити платформу xStorage, яка відкриватиме схожі можливості домогосподарствам. Люди зможуть заряджати батареї своїх домівок у непікові години і використовувати збережену електроенергію у години, коли вона коштує дорожче.
На перший погляд може здатись, що цей тренд стосується переважно розвинутих країн. Насправді ж споживачі на ринках, що розвиваються, можуть бути ще більшими ентузіастами цього руху.
Прикладом може бути сервіс IWEX, створений муніципалітетом міста Кейптаун (ПАР). Він являє собою онлайн-портал, де компанії та приватні особи можуть зв’язуватись і вирішувати подальшу долю непотрібних речей: меблів, автомобільних шин, комп’ютерів, пакування. Сайт дозволяє додавати описи і фотографії речей, від яких ви прагнете позбавитись, а також розміщувати оголошення про ті речі, які б хотіли знайти.
Компанії сьогодні шукають нові джерела цінності, а також нові способи звести до мінімуму марне витрачання ресурсів
Чимало нових сервісів виникає у сфері продуктів харчування — адже саме в ній цінні ресурси часом стають відходами. У 2016-му році банк їжі Banco de Alimentos, розташований у Сан-Паулу (Бразилія), створив ініціативу «зворотної доставки». Її мета — більш ефективно використовувати людський ресурс у ситуаціях, коли водії повертаються з порожніми руками після доставки їжі.
Ресторани, які взяти участь в ініціативі (а таких більш ніж 35), питають клієнтів, яким доставлятимуть замовлення, — чи немає у них їжі, яку вони б хотіли пожертвувати. Після цього водій служби доставки забирає цю їжу і привозить її до закладу. А Banco de Alimentos збирає «харчові пожертви» і віддає нужденним.
Цей тренд — один із найпростіших для застосування. Для цього варто подивитись на кожен аспект свого бізнесу і спитати себе: як можна було б зменшити кількість відходів чи шкоду середовищу, як можна було б збільшити ефективність використання ресурсів? Не завжди треба прагнути отримати додатковий прибуток у результаті цих перетворень: адже репутація бізнесу у будь-якому випадку виграє, якщо він генеруватиме більшу цінність.
За матеріалами trendwatching.com
|