Клієнтські зв'язки: The Global Innovation 1000
Щорічне дослідження компаній, які витрачають найбільші кошти на дослідження та розвиток, що проводиться компанією Booz Allen Hamilton, виявило два основних фактори успіху: узгодження інноваційної моделі з корпоративною стратегією та вміння фокусуватися на кожному "кроці" клієнта.
Як компаніям забезпечити успішність інновацій? Вони можуть витрачати мільйони доларів, наймати найкращих інженерів, впроваджувати найдорожчі технології та проводити найдетальніші ринкові дослідження. Але до тих пір, поки їхні зусилля, спрямовані на дослідження та розвиток, не будуть підкріплені розумінням потреб їхніх клієнтів — результативність спадатиме, або, у кращому разі, залишатиметься без змін. Як і в попередні роки, не було знайдено жодного прямого зв'язку між розміром інвестицій у R&D та віддачею від цих інвестицій.
У результаті дослідження було складено рейтинг найбільш успішних інноваторів, чия віддача від інвестицій у дослідження та розвиток була відчутно вищою, ніж у їхніх колег та конкурентів. Попри відсутність прямого зв'язку між розміром інвестицій та їх ефективністю, все ж було знайдено кілька факторів, які впливають на результат. Майже всі компанії, які потрапили до рейтингу, були одностайні щодо причин своєї успішності. Першою причиною високої результативності було названо вміння узгодити стратегію інновацій із загальною стратегією компанії. Другою причиною виявилося фокусування на клієнта.
Цього року вперше було вирішено більш детально дослідити зв'язки між корпоративною та інноваційною стратегіями, а також між інноваційною стратегією та глибинним розумінням потреб споживача. Для цього було обрано групу компаній, що брали участь у дослідження Global Innovation 1000, які б репрезентували всю широту галузей та розмірів і чиї загальні витрати на дослідження та розвиток у 2006-му році склали $68 млрд. Серед респондентів були топ-менеджери та керівники таких провідних світових компаній, як IBM, Thales, GE, Bayer, 3M, Autoliv, Denso та інші. Було досліджено їхні підходи до технологій, користувачів та ринків, а також те, наскільки тісно їхні інноваційні стратегії переплітаються із загальними корпоративними цілями та напрямками.
Результати виявилися просто вражаючими. Аналіз відповідей дав змогу виявити три окремі інноваційні стратегії. А оскільки кожна компанія здебільшого дотримувалася тільки однієї з них, то їх також можна було розділити на три категорії:
Шукачі потреби: Такі компаній найбільш активно залучають наявних та потенційних клієнтів до формування нових продуктів, сервісів та процесів.
Спостерігачі ринку: Такі компанії уважно стежать за поведінкою ринку та дотримуються більш консервативних підходів, фокусуючись на створенні цінності через поступові зміни.
Користувачі технологій: Такі компанії дотримуються тих напрямків, які відкриваються перед ними завдяки технологіям. Дуже часто це призводить до намагання вирішити неіснуючі проблеми клієнтів.
Можливо, найбільш важливим висновком дослідження можна вважати той факт, що жодна з цих стратегій не показала себе кращою, ніж інші. Було доведено, що успішність інновацій залежить не від конкретної категорії, а від тих двох факторів, про які вже згадувалося раніше: узгодженість стратегій та фокус на користувача. І це ще раз підтверджує той факт, що компанії, які підтвердили зв'язок їхньої інноваційної стратегії із загальними стратегічними цілями та цінностями, засвідчили 40-відсоткове зростання операційного прибутку та на 100% вищого повернення акціонерного капіталу.
За матеріалами "The Customer Connection: The Global Innovation 1000", strategy+business.
Скорочений переклад: Ярослав Федорак.
|