ТЕНДЕНЦІЇ | Криза 4 листопада 2008 р.

Криза як щеплення від шопоголізму

Криза як щеплення від шопоголізму Фінансова криза, що вибухнула цією осінню, поставила під удар стабільність національних економік більшості країн світу. У той час, коли ринки, що розвиваються, зберігають оптимізм, що через рік глобальна рецесія буде позаду, розвинені ринки повні негативних очікувань.

63% учасників глобального онлайн-дослідження Nielsen вважають, що їхня країна зараз переживає економічний спад, і лише 18% із них думають, що в найближчий рік ситуація може виправитися. У той же час мільйони споживачів країн з економікою, що розвивається, повні впевненості, що в найближчі 12 місяців їхня країна вийде із кризи. Такі дані дослідження Nielsen, проведеного в 52-ти країнах світу, у самий розпал світової фінансової кризи — кінець вересня/початок жовтня.

«Останній рік був повний тривог і поганих новин для споживачів більшості світових економік, але вже зараз, незважаючи на нове зниження Глобального індексу споживчої довіри (Nielsen Consumer Confidence Index), на деяких ринках у споживачів з'явилася надія, що поглиблення кризи зупиниться, і протягом 12-ти місяців національні економіки виберуться з рецесії», — говорить Міхаліс Крісту, регіональний директор Nielsen у Північно-Східній Європі.

Країни, де найбільше оптимістів серед учасників дослідження, які вважають, що рецесію вдасться перебороти в найближчі 12-ти місяців, — молоді, зростаючі економіки: Індія (51%), В'єтнам (45%), Китай (34%), Росія (31%).

"Безсумнівно, холодний подих кризи позначився на купівельних очікуваннях й у країнах що швидко розвиваються, але й бізнес і споживачі розуміють, що в їхніх країнах зберігається хороший прогноз на середньострокову й довгострокову перспективу", — говорить Крісту.

Індекс споживчої довіри Nielsen розраховується двічі в рік виходячи з таких показників, як упевненість споживачів у перспективах працевлаштування, оцінка ними стану особистих фінансів і готовність купувати нові товари. У ході недавньої хвилі (кінець вересня — початок жовтня 2008 року) цього найбільшого у своєму роді глобального онлайн-дослідження компанія Nielsen опитала понад 26 тис. регулярних інтернет-користувачів у 52-ти країнах світу.

За даними дослідження Nielsen, Індекс споживчої довіри у світі втратив чотири пункти в порівнянні із травнем 2008-го року, набравши лише 84 пунктів. Зниження Індексу спостерігалося в 44-ти країнах із 51-ї .

Найбільш серйозне падіння Індексу споживчої довіри в порівнянні з першим півріччям 2008-го року зареєстроване в Тайвані (-23 пунктів), Малайзії (-21 пункт), Норвегії (- 20 пунктів), Ізраїлі (-19 пунктів).

На тлі загального песимізму у світі залишаються країни, де рівень споживчої довіри росте. У порівнянні із травнем 2008-го року споживчий клімат покращився в Бразилії, Угорщині, Філіппінах, Таїланді, Південній Африці, Новій Зеландії та Китаї.

"Насправді споживачі почали готуватися до "поганого сценарію" ще в першій половині 2008-го року. Саме тоді вони вже приготувалися затягти пояси й почали міняти свою купівельну поведінку," — коментує ситуацію з розвитком кризи Міхаліс Крісту.

Головні джерела для занепокоєння на найближчі 12 місяців

Кожен третій (32%) учасник глобального дослідження Nielsen повідомив, що стан національної економіки є для нього основним показником для занепокоєння. На другому місці в цілому по світу — зростаючі ціни на продукти харчування.

При цьому в різних країнах у споживачів свій "головний біль". Не дивно, що в США, епіцентрі фінансових катаклізмів, споживачі найбільше хвилюються про стан національної економіки (більше 50%). На другому місці — ріст цін на бензин, що хвилює американців навіть більше, ніж ціни на продовольство. У Німеччині, Італії, Великобританії, Латвії, Канаді споживачі найбільше стурбовані ростом цін на послуги ЖКГ (електрика, газ, тепло- і водопостачання).

А якщо хмурі очікування збудуться?

У часи, коли вартість життя росте високими темпами, споживачі готові пустити в хід персональні антикризові міри, щоб знизити вплив стрімкого зростання цін на свій сімейний бюджет.

Як показали результати ще одного дослідження Nielsen, присвяченого купівельній поведінці під час кризи, більше половини споживачів у першу чергу намагаються заощаджувати на електриці/газі та витрачати менше на одяг. 47% готові відмовитися від розваг, а кожен третій готовий перейти на недорогі бренди продуктів харчування.

"Схоже, що тренд «все удома» приходить на зміну традиції «виходу у світ», і в країнах зі зрілою економікою ресторани і кафе вже відчули на собі неприємні наслідки змін у поведінці своїх споживачів, — говорить Крісту.

"Разом із тим, "домашня" тенденція надає масу нових можливостей як для маркетингу інноваційних продуктів в області домашніх розваг, так і для розвитку виробників продуктів харчування і напоїв, — і не обов'язково тільки в економ-сегменті."

Наприклад, на деяких ринках з'явилися готові рецептурні набори, що користуються популярністю, де присутні всі необхідні інгредієнти для блюда. Таким чином можна побалувати себе ресторанною їжею, приготовленою самостійно в домашніх умовах.

Результати дослідження Nielsen показують, що 2009-ий рік може стати важким не тільки для сектора розваг, але й для виробників одягу і споживчих технологій: 49% учасників дослідження у світі повідомили, що для зниження впливу кризи на свої бюджети вони будуть змушені заощаджувати на покупці нового одягу, а 40% планують відкласти покупку технологічних новинок (комп'ютер, телефон, тощо).

Криза виявилася хорошим щепленням від шопоголізму. У цілому в світі 62% онлайн-споживачів оцінюють свою фінансову ситуацію як не надто хорошу/погану, що вказує на те, що нас навряд чи очікує повернення купівельного бума найближчим часом.

"Однак, навіть спад в економіці дає нові можливості для росту, — впевнений Міхаліс Крісту. Компанії, які продовжать інвестувати в розвиток продуктів і підтримку зв'язку зі своєю цільовою аудиторією, вийдуть переможцями з нинішньої кризи. Інвестиції в бренд і підтримку лояльності споживачів у часи кризи обов'язково окупляться за кращих часів, які неодмінно наступлять. Споживачі залишаться з тими виробниками і рітейлерами, які здатні враховувати їхні мінливі потреби й відповідати новим очікуванням".

За матеріалами AdWorker, Nielsen.



ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Нетворкінг для інтровертів. Поради для комфортної та ефективної комунікаціїНетворкінг для інтровертів. Поради для комфортної та ефективної комунікації
Пробуй, не зупиняйся. Коли востаннє ви щось робили вперше?Пробуй, не зупиняйся. Коли востаннє ви щось робили вперше?
Налаштуйся на зміни. Нова психологія успіхуНалаштуйся на зміни. Нова психологія успіху

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)