Соціальні мережі — ризик для репутації компаній
Феноменальне зростання соціальних мереж перевернуло традиційні підходи до комунікації, обміну ідеями та інформацією між людьми. Можливість завжди бути на зв'язку не лише полегшила комунікацію, але й по суті стерла межу між професійним та особистим життям. І хоча відкритість нових інструментів пропонує сучасним спеціалістам чудові можливості — вона водночас ставить нові дилеми та виклики перед бізнесами, чиї бренди тепер стають куди більш вразливими, ніж раніше.
Опитування 2009 Ethics & Workplace Survey, проведене компанією Deloitte LLP, вказує на значний репутаційний ризик, пов'язаний із соціальними мережами. 74% респондентів дослідження важають, що ці інструменти можуть легко нашкодити репутації сайтів через такі мережі як Facebook, Twitter та YouTube.
Організації визнають можливість репутаційного ризику в контексті самовираження своїх співробітників. До тих пір, поки поведінка працівників в онлайні впливатиме на репутацію компаній та їх брендів, потрібно продовжувати досліджувати та виносити обговорення впливу соціальних мереж та інших інструментів на найвищий рівень.
Втім, результати дослідження показують, що лише 15% керівників піднімають питання репутаційного ризику, який створюється через онлайн-інструменти, під час нарад на найвищому рівні, хоча 58% із них погоджуються, що це достатньо вагоме питання, щоб його обговорювати на раді директорів.
При цьому лише 17% організацій займаються моніторингом та зниженням потенційних репутаційних ризиків, пов'язаних із діяльністю в соціальних мережах.
Разом з еволюцією носіїв інформації в Інтернеті, виникають все нові та нові думки та ідеї щодо подальшого їх використання. 60% керівників переконані, що вони "мають право знати", яким чином працівники відображають свою компанію в онлайні. Тоді як 53% підлеглих вважають, що їхня поведінка в онлайні жодним чином не стосується їхніх керівників і останні не мають жодного права втручатися у цю сферу. Приблизно третина зі співробітників, які активно користуються соціальними мережами, ніколи не задумувалася про те, що подумав би їхній керівник, якби побачив їхню публікацію чи відгук в Інтернеті.
Що ж залишається робити лідерам бізнесу?
Найпростіша відповідь — встановити чіткі правила та політики! Хоча з іншого боку дослідження виявило, що навіть чітке визначення правил поведінки в онлайні жодним чином не вплине на поведінку 50% працівників, які вважають Інтернет своєю територією і не планують впускати в неї своїх керівників.
Саме тому, мабуть, найбільш дієвим методом впливу на репутаційні ризики, які створюються через діяльність співробітників у Мережі, буде взаємодія через культурну складову компанії, її цінності та етику організації. Тільки поставивши наголос на ці фундаментальні аспекти можна досягнути успіху в даній сфері.
» Див. повний звіт — Deloitte LLP 2009 Ethics & Workplace Survey results (PDF, 1,21 MB)
За матеріалами "Social networking and reputational risk in the workplace", Deloitte LLP.
Підготував: Ярослав Федорак, MCUa.
|