Рекламні бюджети стабілізуються в 2010-му році
Прогноз рекламних витрат на наступний рік дає перший промінь надії того, що рекламний ринок остаточно стабілізується після безпрецедентного спаду.
Відразу три провідні групи аналітиків дають свої прогнози на наступний рік. Компанія ZenithOptimedia заявила, що витрати на рекламу зростуть у 2010-му році на 0,9%, що складе приблизно 448 млрд. доларів. Схожий прогноз дає компанія GroupM (збільшення на 0,8%). А компанія Magna Global пророкує збільшення на 0,6% (380 млрд. доларів) у світовому масштабі, пише DMDays.com.ua з посиланням на DMNews.
"Найбільш перспективні в цьому плані всі швидкозростаючі ринки, особливо Китай. Також очікується пожвавлення автомобільного і фінансового ринків", сказав Адам Сміт (Adam Smith), майбутній директор GroupM.
Перспективи на 2010-ий рік дуже контрастують із тим, що ми маємо цього року. Всі три компанії вважають, що 2009-ий рік був невдалим для рекламного бізнесу. Zenith визначає зниження витрат на рекламу в 10,2%, GroupM бачить спад рекламного бізнесу на 6,6%, а Magna Global оцінює зменшення доходів від реклами на 15%.
Реклама в Інтернеті — єдина область, де очікується ріст активності цього року, і це той канал, що очолить ріст рекламного бізнесу в 2010-му, згідно із прогнозами всіх трьох компаній. Більше того, разом з усіма соціальними мережами онлайн-індустрія одержить більш ніж 60 млрд. доларів доходів від реклами в наступному році та 99 млрд. доларів в 2015-му, згідно Magna Global.
ZenithOptimedia наводить схожі дані: 60,4 млрд. доларів для наступного року. Ця фірма також пророкує, що провідну роль займе онлайн-реклама.
У той же час в Україні, відповідно до дослідження компанії Cortex, цього року обсяг ринку медіареклами скоротився на 26% — до 4,28 млрд. грн. Найбільше падіння показала зовнішня реклама — 45%, до 530 млн. грн, і радіо — 35%, до 130 млн. грн. Обсяг реклами в пресі знизився на 30%, до 1,2 млрд. грн; на телебаченні — на 17%, до 2 млрд. грн. Виріс лише обсяг реклами в Інтернеті — на 25%, до 131 млн. грн.
У наступному році, як прогнозує Cortex, рекламні доходи всіх ЗМІ збільшаться від 5% (газети) до 53% (Інтернет). Втім, на передкризовий рівень удасться вийти тільки телебаченню: у 2010-му році ринок ТБ-реклами виросте на 25% у порівнянні з поточним роком, на 4% — у порівнянні з 2008-им роком, і складе близько 2,5 млрд. грн.
|