Цей випадок — не одиничний. Великі інтернет-корпорації на зразок Facebook, Google чи Zynga настільки зацікавленні у залученні найталановитіших співробітників, що готові витрачати чималі гроші на купівлю стартапів для того, щоб забрати на свій "борт" їх засновників та розробників. Деякі технологічні блоги називають цей процес "acqhire" (від сполучення двох англійських слів: aсquire (поглинати) та hire (наймати). "Провідні розробники коштують від пів-мільйона до мільйона доларів", — ділиться секретами Вауган Сміт (Vaughan Smith), директор з корпоративного розвитку Facebook, який брав участь у 20 поглинаннях, здійснених компанією заради залучення талантів за останні 4 роки. Гроші, як правило у вигляді акцій компанії, часто розподіляються між засновниками, співробітниками та інвесторами стартапу. Залучені співробітники також отримають щедру зарплатню та більш значну частку акцій. Вже згаданий Лессін, якому лише 27 років, з радістю проміняв свою мрію стати черговою суперзіркою Інтернету на високооплачувану та стабільну роботу у Facebook. Але далеко не всі угоди виявляються настільки успішними. Деякі "ветерани" Кремнієвої Долини побоюються, що компанії переплачують за таланти і що значна частина отриманих таким чином співробітників просто не окупиться, тому що постійно шукатиме можливість покинути компанію. Не подобається така ситуація і венчурним капіталістам, які інвестують у стартапи зовсім не для того, щоб їхніх розробників поглинула велика компанія. "Ми прагнемо створити великий життєздатний бізнес", — пояснює точку зору венчурних інвесторів Дейв МакКлур (Dave McClure), засновник компанії 500 Startups. Водночас, навіть для інвесторів поглинання з метою залучення талановитих співробітників — це краще, ніж взагалі відсутність будь-якої віддачі від стартапів. "Хто ми такі, щоб забороняти молодому підприємцеві заробити свій перший мільйон?", — говорить Пол Грем (Paul Graham), партнерY Combinator, всесвітньовідомої компанії, яка здійснює інвестиції в сотні стартапів. З особливим азартом до нової тенденції купувати стартапи заради їх розробників поставилася компанія Facebook. Так, у 2009-му році саме вона купила сервіс FriendFeed, який допомогає людям краще відстежувати онлайн-діяльність їхніх друзів. Більшість спеціалістів тоді оцінили крок Facebook як спробу краще конкурувати з Twitter. І тільки згодом виявилося, що основним стимулом до купівлі виявилися добре підготовлені і дуже перспективні менеджери та розробники FriendFeed, у тому числі й засновники сервісу Брет Тейлор (Bret Taylor) та Пол Буххейт (Paul Buchheit). "Ми дійсно хотіли отримати Брета", — признається Марк Цукерберг (Mark Zuckerberg), генеральний директор та засновник Facebook. Ніхто, ні "поглиначі", ні "поглинуті" не люблять називати цифри. Але ті дані, які таки просочуються в засоби масової інформації, змушують із подивом розплющувати очі. Наприклад, щойно згаданий сервіс FriendFeed був проданий за $47 мільйонів, тобто приблизно $4 мільйони за кожного співробітника, який на той час працював у компанії. У минулорічному інтерв'ю Марк Цукерберг так прокоментував щедрість компанії: "Містер Тейлор та люди його рівня цілком заслуговують на те, щоб бути оціненими високо. Настільки виняткові люди не просто трішки досвідченіші за хороших розробників, а в сотні разів кращі за них!"
За матеріалами "For Buyers of Web Start-Ups, Quest to Corral Young Talent", The New York Times. ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
|
МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор Copyright © 2001-2024, Management.com.ua |