Відкриті інновації доводять свою ефективність
У "серці" процесу інновацій завжди лежить пошук нових ідей та ринкових можливостей, які мають комерційну цінність. Сучасні компанії все частіше звертаються до моделі зовнішніх партнерств. Незважаючи на всі виклики та недоліки подібного підходу, компанії вірять в те, що партнерства виявляться більш ефективними, ніж якщо вони продовжать займатися всіма дослідженнями внутрішніми засобами.
Як показує досвід, сподівання компаній виявилися не марними. Відкритість у питанні інновацій не лише приносить свої дивіденди вже зараз, але й дає всі підстави очікувати, що в майбутньому ефективність лише зростатиме. Організації, які обрали відкриту модель, більш гнучко вибирають партнерів та ефективніше керують спільними проектами, що підвищує ймовірність створення нових продуктів та сервісів. Втім, дослідники з Warwick Business School застерігають, що надмірна кількість "зовнішніх зв'язків" може виявитися контрпродуктивною.
Попередні дослідження також вказали на труднощі, які супроводжують відкриті інновації. Зокрема, компанії, які лише входять у цю сферу і вперше шукають партнерів, часто переживають провали, навчаючись узгоджувати свої потреби з потребами своїх партнерів.
Та все ж переваги відкритих інновацій перевершують будь-які недоліки. Як свідчать численні дослідження, зовнішні зв'язки стимулюють креативність, сприяють знаходженню нових технологій, знижують ризики та впливають на підвищення якості інновацій.
Найбільш розповсюдженими видами партнерств виявилися партнерства зі споживачами та постачальниками. Дещо рідше компанії вдаються до партнерств з консалтинговими компаніями та університетами. І практично ніколи не зустрічаються партнерства з іншими компаніями, яких організації вважають своїми конкурентами.
Результати інноваційної діяльності оцінювалися завдяки пропорції загальних продажів продуктів компанії, які були представлені чи покращені протягом останніх трьох років. Це дозволяє оцінити не тільки здатність компанії представляти нові чи покращені продукти, але й популярність цих продуктів серед споживачів.
Дослідники виявили, що в середньому майже 22% продажів були отримані завдяки новим чи покращеним продуктам.
Загалом дослідження переконливо доводить, що інвестиції в зовнішні партнерства та відкриті інновації можуть бути одним з найпотужніших важелів розвитку компанії та збільшення її конкурентоспроможності.
За матеріалами "The Continuing Payoff from Open Innovation", strategy+business.
|