ТЕНДЕНЦІЇ | Думки працівників 8 листопада 2011 р.

Коли підлеглі говорять, а керівники не слухають

Стикаючись з необхідністю прийняття важливих рішень, менеджери обирають один із двох стилів керування: автократичний (прийняття рішень в односторонньому порядку) чи демократичний (врахування думок персоналу). Бізнес-література практично в один голос закликає управлінців обирати демократичний підхід, оскільки саме він сприяє підвищенню мотивації, результативності та загальній задоволеності персоналу своєю роботою.

Втім існує і зворотний бік подібного вибору: компанія, яка дає працівникам право висловлювати свою думку, повинна прислухатися до цієї думки. В іншому випадку, якщо співробітники відчують, що керівництво лише хоче заробити "додаткові бали" в очах персоналу і не має наміру втілювати їх ідеї в дійсність — вони не лише перестануть давати зворотний зв'язок, але й почнуть виливати своє незадоволення на колег, що неодмінно призводитиме до конфліктів.

Дослідження, проведене Гердіеном де Врісом (Gerdien de Vries), Бартом Тервелом (Bart Terwel) з Leiden University, а також Карен Джен (Karen Jehn) з Melbourne University і опубліковане в Journal of Business Ethics, свідчить, що працівники, які підозрюють, що їхні менеджери лише вдають інтерес до їхньої думки та їхніх ідей, перестають надавати зворотний зв'язок та втрачають мотивацію.

Участь у дослідженні взяло 137 працівників та 14 менеджерів, які відповідали на запитання щодо їх можливості висловлювати свою думку, а також того, наскільки їхня думка враховується керівництвом та як вони самі оцінюють свої стосунки з колегами.

Несподіваним відкриттям став той факт, що працівники, які рідше висловлюють свої думки щодо компанії, більш схильні до внутрішніх конфліктів з колегами. При цьому конфлікти можуть набувати яких завгодно форм: бажання покерувати іншими, відмову брати участь у зібраннях, нездорову схильність до суперечок тощо. Дослідники припускають, що незадоволені працівники виливають свою агресію на колег тому, що попросту не можуть достукатися зі своїми проблемами до керівників.

У тих же компаніях, де керівництво справді прислухається до свого персоналу, працівники більш відкрито діляться своїми проблемами з менеджерами і знають, що рано чи пізно ці проблеми будуть вирішені.

Тож кожного разу, коли ви стверджуєте, що ваша компанія прислухається до думок персоналу, не забудьте перевірити, чи не є ця практика "просто формальністю".

За матеріалами "When Employees Talk and Managers Don't Listen", strategy+business.



ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
12 правил життя. Як перемогти хаос12 правил життя. Як перемогти хаос
Нетворкінг для інтровертів. Поради для комфортної та ефективної комунікаціїНетворкінг для інтровертів. Поради для комфортної та ефективної комунікації
Білл Гейтс рекомендує… 10 книжок про важливе в однійБілл Гейтс рекомендує… 10 книжок про важливе в одній

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)