Як оцінити переваги виходу на глобальний ринок
University of Chicago Booth School of Business спробувала оцінити переваги міжнародних компаній та довела, що мультинаціональні операції дійсно підвищують цінність компанії. Попри додатковий ризик, який виникає, коли компанія намагається вийти на ринки інших країн, автори дослідження приходять до висновку, що міжнародні компанії мають суттєву перевагу над локальними бізнесами.
Ця перевага полягає в першу чергу в можливості диверсифікувати операції та використовувати різницю в державній податковій політиці на свою користь.
Декому може здатися дивним, що цінність переходу в статус глобальної компанії до сих пір піддається сумнівам. Попередні дослідження так і не змогли однозначно підтвердити переваги такого переходу, а дехто навіть намагався довести, що витрати, пов'язані з розширенням, зменшують капіталізацію компанії.
Втім, як стверджують автори нового дослідження, підхід, який використовувався раніше, базувався на припущенні, що потенціал до зростання компанії на інших ринках дорівнює потенціалу зростання на домашньому ринку, що звісно ж, не відповідало дійсності. Тому дослідники вирішили порівнювати закордонні представництва міжнародних компаній з локальними компаніями на ринках тих країн, де вони працюють. Це дозволило дослідникам об'єктивно оцінити вартість капіталу та спрогнозувати темпи зростання, при цьому аналізуючи закордонні представництва міжнародних компаній так, начебто вони були автономними.
Автори провели регресійний аналіз 1166 глобальних компаній, щорічний рівень продаж у яких перевищував $20 мільйонів у період з 1998-го до 2008-го року. Оцінювалося кілька факторів, таких як продажі, що здійснювалися компанією поза рамками її основної сфери, розмір компанії, та співвідношення між прибутками та загальним рівнем продажів до оподаткування.
Дослідники приходять до висновку, що кожні 20% зростання продаж на міжнародному ринку ведуть до збільшення вартості компанії в середньому на 3,1%. Основна причина такого зростання — оптимізовані ставки податків та підвищення операційної ефективності, що дозволяє досягнути швидшого приросту вартості компанії, ніж серед організацій, які працюють локально.
За матеріалами "Measuring the Value of Going Global", strategy+business.
|